پارس ناز پورتال

چرا آلپاری هنوز هم بهترین بروکر برای ورود به بازار فارکس است؟

چرا آلپاری هنوز هم بهترین بروکر برای ورود به بازار فارکس است؟

نزدیک به نیم قرن است که بروکرها خدمات خود را به جهانیان ارائه کرده‌اند. آن زمان که هنوز اینترنت به شکل امروزی نبود، کارها دشوارتر و به نوع دیگری انجام می‌شد، اما بعد از گسترش اینترنت، همه چیز عوض شد و بروکرها توانستند دامنه‌ی خدمات خود را تا سرتاسر جهان گسترش دهند.

 

در سال 1998 میلادی (بیش از دو دهه پیش)، بروکری تاسیس شد که هنوز هم جزو بهترین بروکرهای دنیای بوده و خدمات آن تقریبا در سرتاسر دنیا شناخته شده است. بروکر آلپاری نه تنها در ایران خدمات می‌دهد، بلکه هنوز هم شماره‌ی یک در تمام دنیاست.

 

این کارگزاری بیشترین تعداد مشتریان را در مقایسه با تمامی بروکرهای دیگر داشته و تعداد مشتریان آن از 2 میلیون نفر عبور کرده است. تاریخ پر فراز و نشیب این کارگزاری با داستان‌های متعددی همراه بوده و در بعضی موارد حتی اغراق و تحریف رخ داده است.

 

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بروکر بزرگ آلپاری صحبت کنیم و به شما بگوییم که این کارگزاری فارکس چگونه توانسته برای این مدت طولانی، جایگاه خود را به عنوان بهترین بروکر حفظ کند. اما ابتدا اجازه دهید تا ملاک‌های مهم در بروکرها را بررسی کنیم.

 

بروکر معتبر چیست؟

همه‌ی ما روزانه تصمیم می‌گیریم که خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از کجا تامین کنیم. مثلا برای خرید لباس به سراغ فروشگاهی می‌رویم که هم با کیفیت باشد و هم در عین حال، قیمت‌های مناسبی داشته باشد. این تصمیم‌گیری‌ها حتی برای خرید اقلام روزمره زندگی وجود داشته و احتمالا ترجیح دهید که با خرید کردن از هایپرمارکت‌ها، چند درصد تخفیف کسب کرده و از خرید خود رضایت داشته باشید.

 

چطور ممکن است که برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار سرمایه، این وسواس را کنار بگذاریم و سراغ هر بروکری برویم که فقط نامش را شنیده‌ایم؟! اصلا چنین چیزی امکان نداشته مگر اینکه قصد داشته باشیم تا با سرمایه‌ی خود، بازی کنیم! در ادامه، چند نکته به شما خواهیم گفت که بتوانید خودتان بروکر را به درستی ارزیابی کرده و مطمئن شوید که در جای امنی سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

 

امنیت سرمایه در بروکر

برای ورود به بازار فارکس، ابتدا باید سرمایه‌ی خود را به حساب کاربری داخل کارگزاری منتقل کنید. اگر بروکر خوب باشد، شما مالک سرمایه‌ی خود بوده، ترید می‌کنید، سود می‌کنید و سودتان را برداشت می‌کنید. در نقطه‌ی مقابل، اگر بروکر ناامن باشد، ممکن است بعد از دریافت پول، حساب شما را مسدود کند و یا بگذارد معامله کنید و سود کنید، اما سود را به شما ندهد.

 

بارها و بارها چنین مشکلاتی ایجاد شده که بروکر، مانع از برداشت از سمت تریدر شده است. این اتفاقات فقط و فقط بیانگر این نکته هستند که امنیت در بروکر تا چه اندازه مهم است. داستان ترسناکی بود؟! نترسید. برای اینکه مطمئن شوید که کارگزارتان امن است، فقط کافی است به قدمت آن تجربه کرده، نظر سایر تریدرها را بدانید و به یک نکته‌ی طلایی دقت کنید.

 

آیا بروکر مجوز فعالیت دارد؟! بروکرها نیز همانند همه‌ی کسب و کارها، باید مجوز فعالیت داشته باشند. این مجوز در اصطلاح با نام رگولاتوری مطرح می‌شود. رگولاتوری همانند مجوز کسب و کار بوده و تنها به بروکرهایی داده می‌شود که اولا کارشان را با سرمایه‌ی مناسب و مدیریت مورد تایید شروع کنند و دوما، در طول سال‌های فعالیت، عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

 

در حال حاضر، معتبرترین رگولاتوری‌های دنیا با نام FSC (صادره از انگلستان) و CySec (صادره از قبرس) بوده که اجازه‌ی فعالیت جهانی و بین‌المللی را به بروکر می‌دهند.اما بروکرهایی که قصد ورود به بازار ایران را دارند، باید یک رگولاتوری مجزا نیز دریافت کنند. این رگوله با نام آفشور ارائه شده که مختص کشورهایی است که در لیست تحریم‌های بین‌المللی بوده و امکان ارائه‌ی مستقیم خدمات به ساکنان آن وجود ندارد.

 

بروکرهای معتبر جهانی که قصد ورود به بازار ایران را دارند، عموما از رگولاتوری‌های IFSC و FSA استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کارگزاری شما، مورد اطمینان بوده و سرمایه‌ی شما امن است، حتما دقت کنید که بروکر این رگولاتوری‌ها را داشته باشد. بروکر آلپاری نه تنها رگولاتوری دارد، بلکه یک گام فراتر رفته و کاری کرده که هم از سرمایه‌ی شما حفاظت کند و هم از اطلاعات هویتی شما. در ادامه‌ی مقاله بیشتر در خصوص این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

خدمات متنوع

بروکرها باید نمادهای معاملاتی (یا همان دارایی های قابل معامله) را از طریق حساب‌های معاملاتی متفاوت و در بستر پلتفرم‌ها ارائه کنند. بنابراین، سه خدمت اصلی کارگزاری‌های فارکس این است: 1- تنوع نمادهای قابل معامله 2- تنوع حساب های معاملاتی و 3- تنوع پلتفرم‌های معاملاتی. البته تمامی این خدمات به همراه یک سری کارمزد ارائه شده که ترجیح ما بر این است که کارمزدها کمتر و کمتر باشند!

 

حتی اگر این کارمزدها صفر باشند که چه بهتر! احتمالا هیچ بروکری حاضر نیست محض رضای خدا خدمات داده و هیچ کارمزدی دریافت نکند، که خب طبیعی است. اما بروکرهایی هستند که از طریق طرح‌های تشویقی با نام ریبیت کش بک، میزان کارمزدها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

 

حدس بزنید کدام بروکر کارمزد این طرح را ارائه کرده است؟! بله! بروکر آلپاری. به دلیل تعدد مشتریان، این کارگزاری طرح ریبیت کش بک را اجرا کرده و بخش قابل توجهی از کارمزدها را به خود تریدر بر‌می‌گرداند.نکاتی که گفته شد، حداقل خدماتی است که بروکر باید ارائه کند. آلپاری چندین قدم از این حداقل‌ها جلوتر بوده و نه تنها این خدمات را ارائه می‌کند، بلکه:

 

* دوره‌های آموزش فارکس داشته

* وبینارها و سمینارهای آموزشی می‌گذارد

* مسابقات تحلیل بازار برگذار می‌کند

* سیستم پم تریدینگ ارائه می‌کند

 

اگرچه دوره‌های آموزش فارکس در الپاری به زبان انگلیسی بوده و شاید هیچ چیزی از وبینارها و سمینارها متوجه نشوید (مگراینکه زبان انگلیسی بلد باشید)، اما قطعا شرکت در مسابقات تحلیل بازار و استفاده از سیستم پم تریدنیگ می‌تواند به افزایش دانش و تجربه شما کمک کره و نتیجتا منجر به کسب سود بیشتر از هر معامله شود.

 

پم تریدینگ سیستمی است که در آن، تریدر می‌تواند عملکرد تریدرهای حرفه‌ای فارکس را مشاهده کرده، معاملات قبلی و سود زیان هر یک را ببیند و در صورت صلاحدید، معاملات جاری تریدر حرفه‌ای را بر مبنای میزان بودجه خود و میزان ریسک‌پذیری‌اش، کپی کند! این کار، روش مناسبی برای کم کردن زمان مورد نیاز برای تحلیل دارایی‌های مختلف بوده و می‌تواند روش خوبی برای کسب درآمد باشد. برای آشنایی با پنل قدرتمند الپاری این مقاله را مطالعه کنید.

 

واریز و برداشت سریع

بروکرهای معتبری که قصد خدمت‌رسانی دائمی به ایرانیان را داشته باشند، حتما یک روش دائمی را برای نقل و انتقال سریع پول ارائه می‌کنند. از آنجاییکه واریز و خصوصا برداشت باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا خیال تریدرها آسوده باشد، بروکرهای معتبر علاوه بر ارائه‌ی روش‌های رایج و عمومی همانند وبمانی، پرفکت مانی، تتر و سایر رمزارزها برای واریز و برداشت،

 

یک صرافی معتبر فارکس معرفی کرده تا بعنوان همکاری واریز و برداشت، این امر را تسهیل کنند. باز هم آلپاری یک قدم مثبت برداشته و صرافی‌ای معرفی کرده که تراکنش‌ها را با کمترین کارمزد و یا حتی بدون کارمزد انجام دهد. بروکر آلپاری با معرفی صرافی آنلاین وی شارژ، مشکلات واریز و برداشت کاربران ایرانی را که به دلیل تحریم‌های بانکی، با محدودیت‌هایی روبرو بودند، تا حد بسیار زیادی مرتفع کرده است.

 

با بیان این نکات اساسی که در انتخاب بروکر باید به آن توجه داشت، حال نوبت به آن رسیده که مستقیما خود بروکر آلپاری را بررسی کرده و بگوییم چطور این کارگزاری توانسته در بیش از 2 دهه، هنوز هم بهترین بروکر دنیا بوده و به ایرانیان نیز بهترین خدمات را بدهد.

چرا آلپاری هنوز هم بهترین بروکر برای ورود به بازار فارکس است؟

بررسی بروکر آلپاری

با سابقه‌ای بیش از دو دهه، همه می‌دانند که آلپاری، یکی از معتبرترین بروکرهای جهانی است. با این حال این کارگزاری نه تنها رگولاتوری FSC را برای فعالیت در بازار ایران دریافت کرده، بلکه با نگهداری از اطلاعات کاربران در یک سرور آفلاین، امکان هک شدن و دستکاری در آن را به صفر رسانیده است. این کار، همان نکته‌ای بود که پیشتر در خصوص آلپاری مطرح کردیم که چگونه توانسته امنیت را یک مرحله جلوتر ببرد. با این حال، داستان‌هایی در خصوص ورشکستگی این کارگزاری بر سر زبان‌ها می‌چرخد.

 

آیا آلپاری ورشکست شد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات و ابهامات که همواره همراه با این کارگزاری بوده، داستان ورشکستگی این کارگزاری است. این داستان سرایی و اغراق عموما از سمت بروکرهای رقیب و از طریق نمایندگان آن‌ها مطرح شده است.

 

سال‌ها پیش، شعبه‌ی اصلی این کارگزاری در روسیه قرار داشت و با افزایش فشار نهادهای روس، این کارگزاری به ناچار مجبور شد تا حساب تمام مشتریان را بسته (با آن‌ها تسویه حساب کند)، دفتر اصلی را به مکان دیگری منتقل کرده و به فعالیت خود ادامه دهد. این نقل مکان و بستن حساب مشتریان، همان چیزی است که به عنوان ورشکستگی آلپاری از آن یاد می‌شود،

 

اما در حقیقت این کار برای خارج شدن از زیر فشار حکومت روسیه و عملکرد مستقل انجام گرفته بود. بنابراین، متوجه می‌شوید که این کارگزاری نه تنها ورشکست نشده، بلکه در همان زمان دقیقا در حال انجام کاری بود که باعث شده که بیش از دو دهه، در لیست بهترین بروکرهای فارکس باقی بماند.

 

تنوع خدمات در آلپاری

بروکر آلپاری یکی از کاربردی‌ترین سبدهای معاملاتی را داشته که در آن، جفت ارزهای فارکس، شاخص بورس‌های بزرگ دنیا، سهام شرکت‌های بزرگ و بین المللی، انرژی (نفت و گارز)، کالاها (گندم، شکر، سویا و …)، فلزات گرانبها (طلا، نقره، مس و …) و حتی رمزارزها در آن ارائه شده‌اند. این کارگزاری هیچگونه محدودیتی برای حداقل شارژ حساب نگذاشته و تریدر می‌تواند حتی با 1 دلار، وارد بازار فارکس شود. این در حالی است که کمترین مبلغ برای ورود به بازار، در اکثر کارگزاری‌ها معادل 50 یا 100 دلار است.

 

آلپاری در کنار پتلفرم‌های متاتریدر 4 و 5، چند پلتفرم اختصاصی دیگر را ارائه کرده و شش حساب معاملاتی را در پیش پای تریدر می‌گذارد. این بیشترین تنوع در حساب‌های معاملاتی در میان تمامی بروکرهایی است که در بازار ایران فعالیت می‌کنند.

 

داستان هنوز تمام نشده! پلتفرم‌های معاملاتی آلپاری به سرورهایی اختصاصی این کارگزاری متصل بوده و بالاترین سرعت اجرای معاملات را داشته و در کل، سریع‌ترین زمان اجرای دستور را دارند. فکر می‌کنیم همین مواردی که تا بدین جا مطرح کردیم، کافی باشد که متوجه شوید چرا بروکر آلپاری توانسته در بیش از 2 دهه، جزو بهترین بروکرهای جهانی بوده و در بازار ایران نیز حرف اول را بزند!

 

طرح های تشویقی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از اولین بروکرهایی بود که طرحی موسوم به ریبیت کش بک را اجرا کرد. در این طرح، بخش قابل توجهی از کارمزدهای دریافت شده، به خود تریدر بازگردانده می‌شوند. این کارگزاری هر از چند گاهی بونوس‌ها و طرح‌های تشویقی متعددی را اجرا کرده و می‌توانید برای آشنایی کامل با این کارگزاری و یادگیری روش افتتاح حساب در بروکر آلپاری این مقاله را مطالعه کنید.

چرا آلپاری هنوز هم بهترین بروکر برای ورود به بازار فارکس است؟

تیم پشتیبانی این کارگزاری نیز همواره در دسترس شما هستند تا سوالات شما را پاسخ داده و مشکلاتتان را حل کنند. تجارت فارکس، مرجع آموزشی بازار فارکس بوده و این مقاله بخشی از تحقیق‌های انجام شده توسط کارشناسان این مجموعه است. برای آشنایی بیشتر با خدمات تجارت فارکس، به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید.