پارس ناز پورتال

چرا باید به انتخاب نام شرکت اهمیت دهید؟

چرا باید به انتخاب نام شرکت اهمیت دهید؟

انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند فواید زیادی در پی داشته باشد. اگر می خواهید برای مشتریان شناخته شده باشید، در مورد شما صحبت کنند و شما را به دیگران توصیه کنند به یک نام نیاز دارید تا مشخص کند که شما چه کسی هستید، چه چیزی می فروشید و یا چه خدماتی ارائه می دهید.

 

اثری که انتخاب نام مناسب شرکت برروی موفقیت یک تجارت می گذارد شاید کمی دور از ذهن و نامشخص به نظر برسد. اغلب با شروع یک کسب و کار با انبوهی از مشکلات روبرور می شوید که می تواند مسیر رشد و توسعه را مختل کرده و یا روند را کند سازد.

 

فروش ضعیف، قطع زنجیره تأمین محصولات، کاهش قیمت ها، ورود رقیب به صنعت، مشکلات منابع انسانی، افزایش ناگهانی هزینه های شرکت و تأخیر در پرداخت ها و بسیاری مسائل دیگر فهرستی طولانی از مشکلاتی است که با راه اندازی یک کسب و کار با آن دست به گریبان خواهید بود.

 

بسیاری از شرکت ها با این مشکلات آشنا هستند و حداقل دوره ای از تجربه کاری خود با این مسائل روبرو شده اند. اما جایگاه نام شرکت در توسعه و موفقیت آن چه نقشی خواهد داشت؟

چرا باید به انتخاب نام شرکت اهمیت دهید؟

نام شرکت چه اثراتی در مخاطب برجای خواهد گذاشت؟

نام شرکت پایه و اساس برای ایجاد نام برند، نام دامنه و طراحی لوگوی خواهد بود. ثبت برند و نام دامنه می تواند برای فروش و انتقال امتیاز کسب و کار شما ارزش قابل توجهی داشته باشد. برخی افراد در اولویت دهی بین  انتخاب نام شرکت و تعیین مدل کسب و کارشان تردید دارند. اینکه کدام گزینه درجه اهمیت بیشتری دارد نیاز به بررسی جایگاه و اهمیت نام شرکت در کسب و کار دارد.

 

نام های تجاری می توانند احساسات مختلفی را در مخاطب ایجاد کنند. پیام و معنایی که اسامی دارند می تواند هویت شرکت را بسازد. حس مثبت یا منفی در فرد ایجاد کنند و در نهایت تبدیل به برندهای معتبر و مطرحی همچون فیس بوک، اپل، آدیداس، مک دونالد و… شوند.

 

نام شرکت همچنین می تواند اثر زیادی بر موفقیت شرکت داشته باشد، این نام معرف برند است و به محض اینکه افراد نام یک شرکت خاص را می شوند، بلافاصله به محصولات و خدمات مرتبط با برند فکر می کنند. به عنوان مثال، زمانی که شخصی نام اپل را می شوند، آن را با آیفون، آی پد، لوگوی شرکت و سایر موارد ارتباط می دهد.

 

نام شرکت سنگ بنای برند شماست!

به برندهای معروف و معتبر دنیا فکر کنید بطور مثال نایک، اولین چیزی که با شنیدن این نام به ذهنتان خطور می کند چیست؟ قطعا اولین برداشت شما پوشاک ورزشی نایک است. اگر به معنای لغوی آن نیز توجه کنید این واژه از نام الهه یونانی که نماد پیروزی است گرفته شده، شعار برند نایک نیز با محصول و معنای آن مرتبط است “فقط انجامش بده”

 

اگر به برندهای معروف توجه داشته باشید انتخاب نام برند اثرات مختلفی بر کسب و کار خواهد داشت. در انتخاب نام تجاری چند نکته مهم وجود دارد. نایک با انتخاب مفهوم پیروزی، یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کرده است.

 

نام تجاری آنها نشان دهنده هدف کسب و کارشان و بیانگر رسالتی است که بر سر آن ایستاده اند. آنها هدف کسب و کار خود را با نام شرکت بیان می کنند. به ورزشکاران کمک می کنند تا در مسیر خود “پیروز” شوند. بنابراین، نام شرکت علاوه بر اینکه نام برند و داستان کسب و کار را بیان می کند می تواند هویت برند را نیز شکل دهد.

 

نام شرکت عامل متمایز کننده شما از دیگران است

شما نیز در انتخاب نام شرکت باید این موارد را در نظر داشته باشید. تمام ابعاد در کنار یکدیگر و بصورت یکپارچه عمل کنند تا مسیر موفقیت هموارتر و با سرعت بیشتری طی شود. هنگامی که درحال طرح ریزی نام شرکت خود هستید، پس صبور، خلاق و انعطاف پذیر باشید.

 

ممکن است بخواهید اولین نامی که به ذهنتان می رسد را برای شرکت انتخاب کنید، مراقب باشید، به خوبی فکر کنید، در میان برندها و نام های مناسب جستجو کنید و تمامی جنبه ها و زوایا را در نظر بگیرید.

چرا باید به انتخاب نام شرکت اهمیت دهید؟

مراجعه به متخصصان انتخاب نام شرکت

امروزه با وجود مراکز مختلف و متخصصان انتخاب نام شرکت، بسیاری از مشکلات پیش روی کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا رفع شده است. از نظر مشتریان بالقوه تفاوتی بین شما و شرکت رقیب وجود ندارد و اولین عامل متمایز کننده نام شرکت است.

 

نام کسب و کار شما در قالب نام شرکت، برند چیزی است که مشتریان در وهله اول با آن روبرو شده و پس از آن نیز می توانند شما را شناسایی کنند. نام انتخاب شده حتی می تواند به شما در انتخاب دامنه مناسب نیز کمک کند. بنابراین، اگر یک نام تجاری منحصر به فرد و به یاد ماندنی را انتخاب کنید کیلومترها از رقبا جلوتر خواهید بود.

 

انتخاب اسم شرکت نکاتی دارد که افراد با سابقه و موفق در زمینه برندینگ و کارآفرینی به آن اشراف دارند. از جمله منابعی که می توانید برای انتخاب اسم شرکت به آن مراجعه کنید سایت انتخاب اسم اسمینا به آدرس Esmina.ir است.

 

این سایت با استفاده از موتور جستجو و دسترسی به هزاران اسم مناسب برای شرکت، بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهند تا برای تأسیس شرکت از آنها استفاده کنید.همچنین متخصصان و کارشناسان اسمینا با ارائه مشاوره و بررسی جوانبی که به آن اهمیت می دهید پیشنهادات اسم اختصاصی برای شما دارند که می توانید در صورت لزوم از این گزینه نیز استفاده کنید.