پارس ناز پورتال

چرا برای پرونده های کمیسیون ماده 100 به یک وکیل مجرب نیاز داریم؟

چرا برای پرونده های کمیسیون ماده 100 به یک وکیل مجرب نیاز داریم؟

احتمالا بار ها در خصوص کمیسیون ماده 100 و یا وکیل کمیسیون ماده 100 چیز هایی شنیده باشید، شاید هم خیلی از شما برای اولین بار باشد که این کلمات را می شنوید. به هر حال ما می خواهیم در این مقاله درباره این موضوعات صحبت کنیم، اگر علاقمند به شنیدن مطالبی در این خصوص هستید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

کمیسیون ماده 100 شهرداری چه می گوید؟

 

قبل از این که بخواهیم در مورد وکیل کمیسیون ماده صد صحبت کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم کمیسیون ماده 100 چیست و در چه مورد صحبت می کند؟ به طور کلی مالکین ساختمان ها و اراضی که در محدوده شهری قرار دارند، باید قبل از اقدام به ساخت و ساز و یا تفکیک زمین های خود، از شهرداری مجوز و پروانه دریافت کنند.

 

در صورتی که مالکین بدون پروانه و مجوز از شهرداری و یا خلاف مفاد پروانه، اقدام به ساخت و ساز و یا تخریب ملک خود نمایند، شهرداری می تواند از ادامه عملیات جلوگیری کند.در این صورت شهرداری موظف است موضوع را حداکثر ظرف یک هفته در کمیسیون ماده 100 مطرح نماید.

 

در غیر این صورت کمیسیون مورد نظر به درخواست ذی نفع تصمیم خواهد گرفت. برای پیگیری پرونده های این کمیسیون افراد می توانند از وکیل کمیسیون ماده 100 در تهران مشاوره دریافت کنند.

 

لازم به ذکر است حیطه فعالیت های کمیسیون ماده 100، پیرامون تخلفات ساختمانی در حریم شهری می باشد و رسیدگی به تخلفات خارج از حریم شهری بر عهده کمیسیون ماده 99 خواهد بود.

 

تصمیم گیری کمیسیون ماده 100 در مورد تخلفات

 

پس از ارجاع موضوع تخلفات ساختمانی در حریم شهری به کمیسیون ماده 100، کمیسیون پرونده مورد نظر را بررسی می کند. در صورتی که تخلف مورد نظر برای این کمیسیون محرز شود، به دو صورت تصمیم گیری خواهد شد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

 

* کمیسیون می تواند رای به تخریب بنا دهد که در مواردی همچون عدم رعایت اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی و همچنین عدم پرداخت جریمه، این رای صادر می شود.

 

* کمیسیون در صورتی که تشخیص دهد، تخریب بنا ضرورتی ندارد، اقدام به اخذ جریمه نقدی از مالک متخلف خواهد کرد.

 

وکیل کمیسیون ماده 100 چه کسی است؟

 

وکیل کمیسیون ماده 100 به شخصی گفته می شود که به تمام قوانین شهرداری و امور مربوطه در این زمینه آگاهی دارد. از این رو افرادی که مرتکب تخلفاتی در خصوص ساخت و ساز درون شهری می شوند و یا در این زمینه به مشکل بر می خورند، می توانند از وکیل کمیسیون ماده 100 مشاوره بگیرند.

چرا برای پرونده های کمیسیون ماده 100 به یک وکیل مجرب نیاز داریم؟

وکیل کمیسیون ماده 100 چه ویژگی هایی دارد؟

 

فرقی نمی کند که یک وکیل در چه زمینه ای به موکل خود کمک می کند. وکلای دیوان عدالت اداری و یا وکیل کمیسیون ماده 100 هر کدام که باشند، باید یک سری ویژگی های خاصی داشته باشند، تا بتوانند به عنوان یک وکیل، مورد اعتماد موکل خود قرار گیرند. از جمله ویژگی های مشترک وکلا می توان به مواردی که در ادامه آمده است اشاره کرد:

 

* یک وکیل خوب باید در هر صورت به موکل خود احترام بگذارد.

* باید در دریافت حق الوکاله منصفانه عمل کند و هزینه معقولی را در نظر بگیرد.

* تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد.

* بسته به شرایط، راهکار مناسب را به موکل خود ارائه دهد.

* برای بالا کشیدن خود، سایر وکلا را تخریب نکند.

* با موکل خود شفاف و صادق باشد.

* یک امانت دار خوب باشد و راز ها و اطلاعات موکل خود را نزد کسی فاش نکند.

* از شخصیت اجتماعی مناسبی برخوردار باشد.

* آشنایی و تسلط کامل بر قوانین کمیسیون ماده 100 از مهم ترین ویژگی های وکیل ماده 100 می باشد.

 

چه تخلفاتی در کمیسیون ماده 100 رسیدگی می شوند؟

 

تمامی تخلفاتی که مربوط به ساخت و ساز و تخریب ساختمان در حوزه شهری صورت می گیرد، مربوط به کمیسیون ماده 100 نمی باشد و موارد خاصی توسط این کمیسیون بررسی می شوند. از جمله این تخلفات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* عدم استحکام ساختمان و یا عدم رعایت ضوابط بهداشتی، فنی و شهرسازی در احداث ساختمان

* تغییر کاربری غیر مجاز

* تجاوز به معابر شهری

* عدم ساخت پارکینگ و یا غیر قابل استفاده بودن پارکینگ

* احداث بنا بدون پروانه و یا بر خلاف مفاد پروانه

* تخلف مهندس ناظر ساختمان

 

چرا برای پرونده های کمیسیون ماده 100 باید وکیل داشته باشیم؟

 

ماده 100 قانون شهرداری از حساسیت های بالایی برخوردار است و قوانین زیادی بر این کمیسیون حاکم است. از این رو قوانین سخت گیرانه ای برای متخلفان در کمیسیون ماده 100 وضع شده است.

 

از طرفی قوانین موجود در این کمیسیون پیچیدگی های خاص خود را دارد و افراد معمولی به دلیل نداشتن دانش حقوقی لازم، توانایی پیگیری پرونده خود را در این کمیسیون نخواهند داشت. در این مواقع افراد به این فکر می افتند که از وکیل کمیسیون ماده 100 کمک بگیرند و برای دریافت مشاوره های تخصص به سراغ او بروند.

 

وکیل ماده 100 و یا وکیل شهرداری، به دلیل تسلط بر تمام نکات قانونی و حقوقی پرونده ها، می تواند به موکل خود کمک کند تا جریان پرونده را به بهترین نحو مورد پیگیری قرار دهد. وکیل ماده 100 به دلیل تجربه ای که در این گونه پرونده ها دارد، می داند که در هر موردی چه راهکاری به موکل خود ارائه دهد تا بتواند بهترین نتیجه را در فرایند پیگیری پرونده بگیرد.

چرا برای پرونده های کمیسیون ماده 100 به یک وکیل مجرب نیاز داریم؟

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل کمسیون ماده صد چیست؟

 

افراد برای پیدا کردن یک وکیل ماده 100 می توانند از دو طریق اقدام نمایند: راه اول این است که از اطرافیان پرس و جو کرده و بر اساس تجربه های نزدیکان خود، وکیل مناسب را انتخاب کنند. در روش دوم افراد می توانند در اینترنت جستجو کرده و با مراجعه به سایت های مختلف، بهترین وکیل را انتخاب نمایند.

 

برای اطمینان از این که وکیل انتخابی، تجربه لازم را در زمینه پرونده شخص دارد، باید به بخش نظرات و انتقادات سایت مورد نظر مراجعه نموده و از این طریق وکیل مورد نظر را مورد ارزیابی قرار داد.

 

در صورتی که نیاز به وکیل کمیسیون ماده 100 دارید می توانید به متخصصان ما در موسسه حقوقی گروه وکلای دیوان عدالت اداری مراجعه نموده و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت نمایید.