پارس ناز پورتال

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند؟ 

حتماً شـما هم شنیده اید. این‌کـه بیشتر ژاپنی ها ازدواج نمیکنند. آنهایی هم کـه ازدواج می کنند تمایل زیادی بـه بچه دار شدن ندارند. برعکس زمان هاي قدیم، حالا ژاپنی ها با بحران جمعیت رو بـه رو هستند. جوانان این کشور علاقه بسیار کمی بـه ازدواج دارند. هم چنین آنهایی کـه متاهل میشوند، یا بچه نمی‌خواهند یا فقط یک فرزند دارند. اما دلیل این بحران چیست؟ در ادامه بطور مفصل صحبت خواهیم کرد.

 

دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها چیست؟

اول از همه ی باید بگوییم کـه اینروزها زنان بیشتری در ژاپن مجرد میمانند زیرا می خواهند ببینند چطور میشود تنهایی و با اتکا بـه توانایی‌هاي خودشان زندگی کنند. تا مدتی قبل، زنانی کـه مجرد می‌ماندند، وادار بـه تحمل اهانت از طرف اجتماع بودند اما امروزه روز، این قضیه در حال کمرنگ شدن اسـت.

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

امروزه زنان شاغل بیشتری در ژاپن وجود وجود دارند. شاید این موضوع عالی بنظر برسد ولی از لحاظ عرف‌هاي فرهنگی گاهی تداخل‌هایي بـه وجود می‌آورد. زنان همان‌ گونه باید مسئولیت نگه‌داری از فرزندان و کار خانه را تقبل کنند. هم چنین از زنان انتظار میرود کـه بـه بستگان سال خورده کمک کنند. بخاطر وجود این تبعیض، زنان عطای ازدواج رابه لقایش می‌بخشند و روی آزادی و کارشان متمرکز میمانند.

 

تمرکز زنان ژاپنی بر روی حرفه شان

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

اگر چـه ۷۰ تا ۷۵ درصد زنان بین سنین ۲۵ و ۶۰ سال شاغل هستند، حرفه‌شان بدلیل کارهای خانه و نگه‌داری از فرزندان آسیب می بیند. بهمین خاطر برای زنان در ژاپن، ازدواج یعنی مسئولیت‌هاي بیشتر در خانه. بدین ترتیب، آن‌ها برای انجام کارهایی کـه دوست دارند و هم چنین حرفه‌شان وقت کمتری خواهند داشت.

 

مراقبت از خانواده و خویشاوندان مسن

بعضی از زن‌ها بـه انتخاب خودشان از ازدواج خودداری میکنند تا از یک عضو مسن خانواده، بـه‌خصوص مادر، مراقبت کنند. آن‌ها حس میکنند کـه نمیتوانند فرد سال خورده را ترک کنند حتی اگر خواستگارهای زیادی داشته باشند.

 

شرایط سخت اقتصادی مردان ژاپنی

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

بنظر مردهای ژاپنی، شرایط زندگی و شغلی آن‌ها بـه‌شان اجازه‌ي ازدواج و داشتن خانواده را نمیدهد. این باعث شده کـه خیلی از مردها تصمیم بـه تجرد بگیرند. بر حسب عرف جامعه، مردها وظیفه‌ي حمایت مالی از زن و خانواده را بر عهده دارند و خیلی از مردها حس میکنند کـه قادر بـه انجام اینکار نیستند.

 

مردان ژاپنی فقط برای خودشان پول خرج می کنند

یکی از دلایلی کـه مردها در ژاپن مجرد می مانند عدم تمایل برای تقسیم پول‌شان با دیگران اسـت. آن‌ها می خواهند پول را برای خودشان خرج کنند و بدون محدودیت در انتخاب این‌کـه پول‌شان را برای چـه چیز خرج میکنند، آزادی داشته باشند.

 

زندگی ساده در شهرهای ژاپن

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

مردم ژاپن کمتر علاقه‌مندِ داشتن رابطه هستند و بیشتر بـه آزادی شخصی تمایل دارند، بـه‌خصوص بدلیل این‌کـه شهرها زندگی مجردیِ اسانی برایشان فراهم می‌آورند. امروزه رستوران‌هایي با میزهای تک‌نفره و هتل‌هاي کپسولی مختص مردهایی کـه تنها سفر می کنند نیز وجوددارد.

 

چرا ژاپنی ها تمایلی به بچه دار شدن ندارند؟

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

بچه دار شدن در همه ی جای دنیا کار دشواری شده و خانواده هاي ژاپنی هم از این مشکل مستثنی نیستند. جامعه ي ژاپن در شرایط تازه اي قرار گرفته کـه احتمال داشتن فرزند بیشتر را کاهش می‌دهد چون زوج هاي جوان از پس هزینه هاي آن برنمی آیند. و این یعنی جامعه اي کـه بـه سرعت در حال پیر شدن اسـت.

 

هزینه های بالای بچه دار شدن در ژاپن

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

بچه دار شدن در ژاپن کار پرهزینه اي اسـت. با این حال، علتش تنها مسائل مالی نیست. باوجود آنکه دولت ژاپن مرخصی بعد از بدنیا آمدن فرزند برای پدرها را افزایش داده و ساعات کار مهدهای کودک بیشتر شده، اما وضع بهتر نشده اسـت. نرخ تولد در ژاپن هرروز کمتر و کمتر می شود و زوج هاي جوان از پس بچه دار شدن برنمی آیند.

 

دشواری پیدا کردن شغل ثابت برای ژاپنی ها

در ژاپن مردها را اغلب نان آور خانواده میدانند. و با توجه بـه این‌کـه پیدا کردن یک شغل ثابت هم سخت تر شده، جوان هاي کمتری ازدواج می کنند. اگر زن و شوهر شغل ثابتی نداشته باشند، پدر و مادر ها ممکن اسـت با برگزاری مراسم عروسی مخالفت کنند.

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

مردان جوان روی خود احساس فشار می کنند چون در فرهنگ ژاپن اعتقاد بر این اسـت کـه مرد باید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی، شغل ثابتی برای خود دست و پا کند. اگر موفق بـه اینکار نشوید، در جامعه ي ژاپن بـه آن بـه چشم یک شکست نگاه می کنند.

 

از دست دادن میل جنسی جوانان ژاپنی

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

ژاپنی ها تعهد زیادی بـه کارشان دارند. انها ساعت کار طولانی اي دارند، بهمین خاطر صبح ها خیلی زود از خواب بیدار میشوند و نیمه هاي شب بـه خانه بازمی گردند. درنتیجه، خستگی ناشی از کار باعث می شود تعداد زیادی از ژاپنی ها عشق و روابط عاطفی را تجربه نکنند. این امر سبب شده جوان ها میل جنسی شان را از دست دهند و علاقه اي بـه برقراری روابط عاشقانه نداشته باشند.

 

زن های ژاپنی کار را به ازدواج ترجیح می دهند

چرا ژاپنی ها ازدواج نمی کنند و بچه دار نمی شوند؟

ژاپن در گذشته جامعه ي مردسالاری داشت. مردان نان آور خانواده بودند و زنان در خانه از بچه ها مراقبت می‌کردند. دولت ژاپن قصد دارد با از میان بردن نقش هاي جنسیتی قدیمی، تغییری دراین امر ایجاد کند تا نرخ تولد بیشتر شود. بـه لطف این پیشرفت، زنان بیشتری در مشاغل مختلف سختکوشانه کار می کنند و می‌توانند شغل ثابتی برای خود پیدا کنند و ازدواج و بچه دار شدن رابه وقت دیگری موکول کنند.

 

فانتزی های مردان ژاپنی

جوانان ژاپنی بـه خصوص مردان جوان در محاصره ي انیمه ها، مانگاها و آخرین تکنولوژی هاي روز دنیا قراردارند. اگر هر سه ي این‌ها رابا هم ترکیب کنید، احتمالاً نتیجه یک اپلیکیشن دوست یابی خواهد بود. ساخت یک شریک عاطفی مجازی بـه سبک مانگاهای ژاپنی، در بین مردان جوان تنها بسیار رایج اسـت. بعضی از آنها می‌توانند تخیل را از واقعیت تشخیص دهند اما بعضی هایشان دیگر قادر بـه اینکار نیستند.

 

یک چیز قطعی اسـت:

شریک عاطفی مجازی شاید بی عیب و نقص باشد اما استانداردهایی نشدنی برای روابط حقیقی بـه وجود می آورد. و نه صمیمیت و عشقی برای انها بـه دنبال دارد و نه فرزندی.