پارس ناز پورتال

چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ

مجموعه : آموزش آشپزی
چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ

چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ 

برای شما چندین ایده عالی برای پختن غذا با مرغ را داریم که می توانید آن ها را در این جا بخوانید و غذاهای بهتر و خوشمزه تری درست کنید. آماده کردن غذا برای یک مهمانی شام می تواند زیرکانه باشد. همیشه غذای مورد علاقه همه را نمی دانید و می توانید با پختن مرغ، استرس تان را در این مورد کاهش دهید. می توان با مرغ غذاهایی آسان درست کرد که مورد پسند همه باشد. یادتان باشد که یک غذای گیاهی مناسب گیاهخواران هم درست کنید.
چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ1- انچیلادای سوییسی

این غذا، یک غذای گوشتی ساده و ترکیبی از همه طعم های خوشمزه انچیلادای سوییسی یا انچیلادای سبز (ورده) است. این غذا بهترین انتخاب برای مهمانی های دور همی شام با دوستان یا خانواده است. مقداری روغن زیتون داخل ماهیتابه ای که روی اجاق گاز گذاشته اید بریزید و حرارت را زیاد کنید. هنگامی که روغن داغ شد، تکه های مرغ را اضافه کنید. با یک قاشق چوبی مرغ ها را از هم جدا کنید. با نمک و فلفل آن را طعم دار کنید.
چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ

بعد از اینکه مرغ ها طلایی شدند، یکی دو حبه سیر خرد شده و دو فنجان سالسای سبز (ورده) (سالسای سبز : نوعی سس سبز رنگ است که از پوست گوجه فرنگی (معروف به توماتیلو) تهیه می‌شود.) اضافه کنید و مواد را هم بزنید. فلفل جالاپنو را ریز ریز کنید و دانه های آن را پاک کنید و داخل ماهیتابه بریزید و هم بزنید. یک فنجان آب مرغ یا گوشت (هر کدام که دم دست تان است) به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به غلظت برسند.

 

غذا را داخل یک ظرف مخصوص فر بریزید و روی آن خرده های چیپس تورتیلا و پنیر مونتری جک بریزید و آن را داخل فر- که از قبل آن را با حرارت 350 درجه گرم کرده اید- ، به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که پنیر شروع به حباب زدن کرد- قرار دهید. وقتی غذا را داخل فر می گذارید، چشم از آن برندارید، چرا که هم درجه حرارت ممکن است

 

متفاوت باشد و هم اینکه باید مواظب باشید که پنیر فقط آب شود و طلایی نشود. وقتی غذا را از فر خارج کردید، آن را بلافاصله سرو کنید. آن را به همراه برنجی که به سبک اسپانیایی پخته اید سرو کنید. می توانید به جای ریختن غذا داخل ظرف مخصوص فر، آن را به سبک انچیلادا ورده، داخل نان تورتیلا سرو کنید.

 

2- مرغ نوچ

کار را با مرغ با پوست و استخوان شروع کنید. یکی دو حبه سیر -به ازای هر مرغ را له کنید و روی مرغ خام بمالید. برای چاشنی، نمک و فلفل را اضافه کنید. مرغ ها را داخل یک ماهیتابه مخصوص سرخ کردن قرار دهید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط به بالای گاز قرار دهید. کمی سویا سس کم سدیم روی مرغ ها بریزید. لیمو را قاچ کرده و فشار دهید و آب آن را روی مرغ ها بریزید. چند عدد لیمو را به صورت حلقه های بزرگ برش دهید و کنار مرغ ها در ماهیتابه قرار دهید.
چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ

درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ها بپزند. پختن مرغ ها 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. وقتی کار تمام شد مرغ ها را داخل بشقاب قرار داده و روی آن کمی سویا سس و آب لیمو بریزید و بلافاصله به همراه سالاد فصل سرو کنید.

 

3- هرب چیکن

مقداری روغن زیتون خیلی خالص را داخل یک ماهیتابه بزرگ مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت متوسط به بالای اجاق گاز قرار دهید.
چند ایده عالی برای پخت و پز مرغ

روی سینه مرغ بدون پوست و استخوان سیر له شده و سپس آویشن و رزماری خشک شده بمالید و روی آن نمک دریا و فلفل سیاه درشت بپاشید. وقتی روغن داغ شد، مرغ را به آن اضافه کنید. بگذارید مرغ به مدت حدود 20 دقیقه بپزد تا طلایی شود. بلافاصله آن را سرو کنید. این غذا می تواند در کنار پاستا یا سالاد سرو شود.