پارس ناز پورتال

چگونه بهترین هدایا را در زمان نمایشگاه ‎های مهم خریداری کنیم؟

چگونه بهترین هدایا را در زمان نمایشگاه ‎های مهم خریداری کنیم؟

حتماً تاکنون بارها به انواع نمایشگاه‎ ها رفته ‎اید و شاهد این بوده ‎اید که غرفه‎ های مختلف مشغول پخش هدایای تبلیغاتی خاصی به مخاطبان و کسانی که از غرفه آن‎ها بازدید می‎کنند یا از جلوی آن رد می‎شوند، هستند.

 

اما از طرفی غرفه ‎های کمی هم هستند که هیچ اقدامی برای تبلیغ و برند سازی در نمایشگاه نمی‎کنند و نظر مخاطبان را با هدایای تبلیغاتی به سوی خود جلب نمی‎کنند ولی واقعیت این است که هدف از برگزاری نمایشگاه، معرفی برند و ارتباط موثر و ماندگار با مخاطبان است.

 

به همین دلیل هم غالبا کسب و کارهایی که در نمایشگاه‎ ها اقدام به اجاره غرفه می‎کنند، از تهیه و اهدای هدایای تبلیغاتی و همین طور بروشور و کاتالوگ ‎هایی که می‎تواند به مخاطبان اطلاعات کافی درباره کسب و کار آن‎ها بدهد، غافل نمی‎شوند.

 

به دلیل اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‎ ها و همین طور برای پی بردن به راه صحیح انتخاب این هدایا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص تهیه بهترین هدایا در زمان نمایشگاه‎ های مهم بیشتر صحبت کنیم، پس اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و می‎خواهید در حرفه خود به موفقیت برسید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

عوامل اثربخش برای خرید بهترین هدایا در زمان نمایشگاه ‎های مهم

 

اگر تاکنون به عنوان یک بازدید کننده در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده باشید، حتماً هدایای نمایشگاهی زیادی را دریافت کرده‌اید که بعضی از آن‌ها به یک محصول ماندگار برای شما تبدیل شده‌اند.در ادامه این مقاله چند نمونه از مهم‎ترین عواملی را که باید در هنگام خرید بهترین هدایا در زمان نمایشگاه‎ های مهم در نظر داشت، بررسی می‌کنیم.

 

* جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی

حتماً برای شما هم جالب است که جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی از دید مخاطب تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد، چراکه جذابیت هدایای نمایشگاهی به صورت ناخودآگاه مخاطبان را به سوی غرفه شما می‎کشاند؛ به همین دلیل انتخاب هدایای جذاب و هم چنین استفاده از افراد متخصص برای ارائه اطلاعات تکمیلی به مشتریان می‌تواند تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی شما را چندین برابر کند.

 

پس توجه داشته باشید که هر چه هدیه تبلیغاتی شما خلاقانه‌تر انتخاب شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت چراکه خاص بودن هدایای تبلیغاتی آراهنر می‌تواند تضمینی برای جذابیت آن هم باشد.

 

* ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

به طور کلی ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی می‎تواند تاثیرگذاری آن را چند برابر ‌کند، چراکه تعداد دفعاتی که مشتری با نام برند شما مواجه می‎شود، افزایش می‌یابد و به همین دلیل نام برند شما در ذهن مشتری می‌ماند؛ همین امر نیز موجب می‌شود که به تدریج برند شما به اولویت انتخاب‌هایش تبدیل شود؛

 

به عنوان مثال ماندگاری یک فلش مموری در ذهن مخاطب، بیشتر از یک خودکار تبلیغاتی است، بنابراین تاثیرگذاری آن هم بیشتر خواهد بود. از این رو به یاد داشته باشید که ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب، با هر بار دیدن و استفاده از آن او را به صورت ناخودآگاه به سمت شما بکشاند.

 

* کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی

یکی دیگر از فاکتورهایی که در تهیه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر قرار دهید، کاربرد آن است. به این نکته توجه کنید که هدف از ارائه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب و مشتری بیشتری است نه اینکه یک محصول تبلیغاتی باشد که مشتری آن را به گوشه‌ای بیندازد و ظرف مدت کوتاهی نیز همه چیز را فراموش کند.

 

به همین دلیل هر چه از هدایای کاربردی‌تری به عنوان هدایای تبلیغات خود استفاده کنید اثربخشی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال ساک‌های دستی، فلش مموری، کیف، خودکار، جاکلیدی، چراغ قوه و غیره از جمله هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند که می‌توانند در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه بهترین هدایا را در زمان نمایشگاه ‎های مهم خریداری کنیم؟

* درج لوگو و نام برند بر روی هدایای تبلیغاتی

حتی اگر بتوانید اقدام به تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذاب و کاربردی بکنید ولی لوگو و نام برند خود را بر روی آن درج نکنید، هدیه شما تاثیرگذاری چندانی روی مخاطب نخواهد داشت، زیرا مخاطبان شما بعد از مدتی نام برند شما را فراموش خواهند کرد ولی اگر نام برند و لوگوی شما روی هدیه تبلیغاتی حک شده باشد، هیچ وقت از ذهن مخاطبان شما پاک نخواهد شد. به همین دلیل فراموش نکنید که نام برند و لوگو را روی هدایای تبلیغاتی درج کنید.

 

* مقرون به صرفه بودن هدیه نمایشگاهی

به یاد داشته باشید که هدف تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب است نه صرف هزینه‎های اضافه برای شرکت. متاسفانه بیشتر اوقات نداشتن برنامه دقیق برای صرف بودجه تبلیغاتی باعث می‎شود که بسیاری از کسب و کارها دچار مشکلات مالی جدی شوند.

 

ولی یک بودجه بندی مناسب برای تبلیغات می‌تواند تاثیر زیادی روی رشد کسب و کارها داشته باشد. با این حال تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی گران قیمت کار درستی نیست چراکه ریسک تبلیغات شما را افزایش می‌دهد.

 

* وزن کم و قابل حمل بودن هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

نکته دیگری که در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر بگیرید،  سبک و قابل حمل بودن آن است چراکه بازدیدکنندگان در طی روزهایی که نمایشگاه دایر است معمولاً از غرفه‌های زیادی دیدن می‌کنند.

 

تصور کنید که در صورتی که از هر غرفه یک هدیه تبلیغاتی دریافت کنند در هنگام بازگشت از نمایشگاه با تعداد زیادی هدیه تبلیغاتی روانه منزل می‌شوند. به همین دلیل هر چه هدیه تبلیغاتی تهیه شده توسط شما سبک‌تر باشد احتمال نگهداری و استفاده از آن بیشتر خواهد بود.

 

* متناسب بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه

یکی از مهم‎ترین نکاتی که در هنگام تهیه هدایای سازمانی تبلیغاتی باید مد نظر قرار دهید، تناسب هدیه با زمینه فعالیت سازمان و شرکت است چراکه یک هدیه تبلیغاتی بی‌ربط، تاثیر چندانی بر روی جذب مخاطبان نمی‎گذارد؛

 

به عنوان مثال استفاده از  فلش مموری به عنوان هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی یک شرکت کامپیوتری یا نرم‌افزاری یک انتخاب مناسب به شمار می‎رود. ولی این هدیه تبلیغاتی برای یک شرکت فعال در حوزه کشاورزی مناسب نخواهد بود.

چگونه بهترین هدایا را در زمان نمایشگاه ‎های مهم خریداری کنیم؟

بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاه

 

برای موفقیت در نمایشگاه بهتر است از چندین نوع هدیه تبلیغاتی استفاده کنید، به عبارت دیگر در این رابطه باید هوشمندانه عمل کنید. به طور مثال می‌توانید دو مدل هدیه گران و ارزان تهیه کنید و هدیه گران‌تر را به مخاطبان خاص خود بدهید و هدیه ارزان را برای سایر مخاطبان خود کنار بگذارید.

 

ولی بهتر است در هنگام خرید تلاش کنید که این هدایای تبلیغاتی از لحاظ ظاهری یکسان باشند ولی قیمت متفاوتی داشته باشند. کیف پول تبلیغاتی با چرم مصنوعی و طبیعی، خودکار تبلیغاتی، فولدر تبلیغاتی با دو جنس مختلف، فلش مموری تبلیغاتی، جاکلیدی تبلیغاتی، ساک دستی، ماگ، شکلات تبلیغاتی و غیره از جمله تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی هستند.

 

تأثیر شناخت مخاطب در انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی

 

شک نداشته باشید که شناخت مخاطبان در طی فرآیند بازاریابی تاثیر زیادی در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه دارد، زیرا هر چه اطلاعات بیشتری از مخاطبان خود داشته باشید احتمال اینکه بتوانید هدیه مناسبی را انتخاب کنید و آن‎ها را تحت تأثیر قرار دهید، بیشتر است، به همین دلیل می‌توان گفت هر چه شناخت بهتر و بیشتری از مخاطبان داشته باشید، احتمال موفقیت شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی هم افزایش پیدا می‌کند.

 

سخن پایانی

نمایشگاه ‎ها فرصت مناسبی هستند تا با مخاطبان خود به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کنید و سعی کنید تا با اهدای هدایای نمایشگاهی مناسب، نام برند و کسب و کار خود را در ذهن آن‎ها حک کنید. جذابیت هدایا، متناسب بودن آن‎ها با مخاطبان شما، کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی، مقرون به صرفه بودن آن‎ها و غیره بسیار مهم است.