پارس ناز پورتال

چگونه زانوهای چاق را متناسب و زیبا کنیم؟

چگونه زانوهای چاق را متناسب و زیبا کنیم؟

چگونه زانوهای چاق را متناسب و زیبا کنیم؟ 

داشتن زانوهای چاق برای خانم ها و آقایان ناخوشایند است . با ورزش کردن و رعایت نکاتی میتوان زانوها را متعادل و متناسب و زیبا کرد . مقاله ی زیر ورزش های مناسبی برای رهایی از چربی های اضافی زانو معرفی کرده است.

 

زانو های چاق میتواند باعث خجالت افراد بخصوص به هنگام پوشیدن لباس های کوتاه و شنا شود. با این حال باید بگوییم که راه کوتاه و سریعی برای از بین بردن آنها وجود ندارد. برای این کار باید از رژیم مناسب و برنامه ی ورزشی منظم پیروی کرد و این تنها راه ممکن برای لاغر کردن پاها میباشد. این نکته را باید افزود که تنها لاغر کردن یک قسمت از بدن ممکن نیست و برای این کار باید چربی های اضافه از تمام نقاط بدن به همین ترتیب زانو و پاها کم شود. نکات زیر در این زمینه به شما کمک میکند.

 

پیاده روی

راه رفتن بهترین روش ممکن برای روی فرم آوردن پاها و همچنین زانو ها،ران ها و ساق پا میباشد. بنابراین سعی کنید برنامه منظم پیاده روی شدید به مدت نیم ساعت در روز را برای خود ترتیب دهید.

 

این کار در حفط وزن دلخواه و از دست دادن میزان معین چربی بسیار کمک میکند. در حقیقت هرگونه ورزش چه ورزش های هوازی نظیر اروبیک، و یا رقص ،شنا، پیاده روی، و دویدن باید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز انجام شود.

 

رژیم غذایی

برای ازبین بردن چربی های اضافه،شروع به گرفتن رژیم متعادل و مناسب کنید.که از مقادیر زیاد میوه و سبزیجات برخوردار باشد. میزان زیادی آب مصرف کنید چرا که آب به ازبین بردن چربی سراسر بدن کمک شایانی میکند. مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی و شیرین را کنار بگذارید. مواد زیر برای پیش بردن رژیم شما بسیار مناسب است:

 

تخم مرغ
حبوبات
غلات
لوبیا
سالاد
گوشت کم چرب
خیار
لبنیات کم چرب
سبزیجات
آردجو

 

ورزش های زانو

ورزش هایی وجود دارد که مخصوص لاغری پاها میباشند. در زیر به دو ورزش که بسیار مؤثر است اشاره می کنیم:

یکی از بهترین روش ها برای آب کردن چربی های پا ، اسکوات است. برای انجام درست آن، در حالیکه پا ها را به عرض شانه باز کرده اید بایستید. برای حفظ تعادل دست ها را به سمت جلو دراز کنید.

 

در مرحله ی بعد با خم کردن زانو ها به سمت زمین متمایل شوید تا جایی که ران ها با سطح زمین موازی شوند. به مدت یک ثانیه به همین حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این کار را تا ده بار تکرار کنید.به مرور همراه با افزایش انعطاف پذیری و تواناییتان سعی کنید تا سه ست ده تایی اسکوات را انجام دهید.

 

ورزش بعدی را با دراز کشیدن بر پشت به روی زمین ،درحالیکه ه پاهایتان کشیده است و دست هایتان در دوطرف خود قرار دارد،شروع کنید. پای راست خود را تا ده سانتیمتر از سطح زمین بالا بیاورید و به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید. سپس با پای دیگر این کار را تکرار کنید. برای هرپا شش بار این ورزش را انجام دهید. این کار به تناسب پاها و زانو ها کمک میکند.

 

باشگاه

اگر شما مقدور به انجام منظم ورزش در خانه نمی باشید،به یک باشگاه ورزشی بپیوندید.مربی ورزشی در باشگاه متناسب به نیاز شما ورزش های لازم را پیشنهاد میکند. در باشگاه شما این امکان را دارید که برای لاغری پا از دستگاه های طراحی شده برای پا استفاده کنید.از دستورات مربی پیروی کنید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید.

 

با نکات گفته شده شما پاهای متناسب و دلخواه را پیدا خواهید کرد. اگر نتایج همچنان قابل مشاهده نبود، از جراحی پلاستی کمک بگیرید. اگرچه این روش توصیه نمیشود، ولی اگر اصرار به انجام آن دارید، با پزشک متخصص مشورت کنید.