پارس ناز پورتال

این کارها ورزش کردن را بی تاثیر می کند

این کارها ورزش کردن را بی تاثیر می کند

این کارها ورزش کردن را بی تاثیر می کند 

بسیاری از کارها هستند که روی ورزش کردن تاثیر می گذارند و اثر آن را از بین می برند یا کاهش می دهند. بهتر است کاری کنیم تا ورزش حداکثر بازدهی خود را داشته باشد. ورزش کردن به تنهایی کافی نیست، لازم است هنگام ورزش و انجام تمرینات، حتما به برخی نکات توجه داشته باشیم و از انجام برخی از کارها دوری کنیم تا بتوانیم تاثیرات ورزش در بدن خود را ببینیم

 

چرا ورزش بی تاثیر می شود 

ورزش کردن یکی از مهم ترین و موثر ترین فعالیت هایی است که برای حفظ سلامت جسم و روح افراد ضروری است. اما گاهی اوقات با افرادی رو به رو می شویم که با وجود ورزش کردن، نتیجه های ورزش را نمی بینند. دلیل این موضوع این است که، عواملی وجود دارند که می توانند تاثیر ورزش را از بین ببرند. در این مطلب قصد داریم شما را با این عوامل آشنا نماییم.

 

پنج دلیل مختلف برای موثر واقع نشدن ورزش 

۱. نداشتن برنامه مناسب

می‌توان از مربیان ورزش برای گرفتن برنامه استفاده کرد. سایت‌های مختلف اینترنتی هم هستند که برنامه‌های ورزشی ۶ تا ۱۲ هفته‌ای ارائه می‌دهند. اگر فردی هستید که بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید، بهتر است برنامه داشته باشید. 

 

۲. تغذیه نادرست

نمی‌توان با انجام ورزش و بدون توجه به تغذیه تناسب اندام به دست آورد. از غذایی که می‌خورید آگاهی داشته باشید. ورزشکاران باید به اندازه کافی پروتئین کربوهیدرات و چربی سالم مصرف کنند.

 

۳. استفاده از وزنه‌های سبک

معمولا زنان دچار مشکل استفاده از وزنه های سبک می‌شوند، زیرا احساس می‌کنند که وزنه‌ها سنگین هستند. اگر می خواهید فرم بدن شما تغییر کند باید وزنه بزنید ، زیرا وزنه زدن فرم عضلات را شکل می‌دهد.

 

۴. انجام یک برنامه برای همیشه

نباید همیشه یک برنامه را تکرار کنید. باید در ورزش تنوع ایجاد کنید و ورزش‌های مختلف انجام دهید. برای خودتان چالش ایجاد کنید.

 

۵. نداشتن همراه

بهتر است ورزش را با شخصی دیگر را انجام دهید تا برای شما ایجاد انگیزه کند و پشتکار شما بالا برود. داشتن همراه باعث ایجاد رقابت سالم هم می‌شود که در پیشرفت موثر است.