پارس ناز پورتال

کاشن تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

کاشن تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

چکیده : کاشن تانک یکی از تجهیزات ترافیکی است که برای پروژه های مختلف جاده و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاشن تانک ترافیکی چیست؟

 

برای ساخت جاده ها از تجهیزات ترافیکی و تجهیزات ایمنی استفاده می شود و نصب این تجهیزات مسئله بسیار مهمی برای ایجاد امنیت رانندگان است. برای پروژه های مختلف از تجهیزات مختلفی استفاده می شود و به عواملی مانند طول پروژه، ساعات بهره برداری و مکان بستگی دارد.

 

به مخزن پلاستیکی که طراحی ظاهری آن به صورت خمیده است کاشن تانک گفته می شود. هدف اصلی از طراحی و تولید این تجهیزات ایمنی اطلاع رسانی به رانندگان و مشخص کردن تغییر مسیرها و تقاطع ها است. در مسیرهایی که محدودیت وجود دارد از کاشن تانک ها استفاده می شود.

 

بر روی سطح کاشن تانک نوارهای شبرنگی وجود دارد که این نوارها نور را منعکس می کنند و در شب هم به خوبی دیده می شوند. کاشن تانک مانند دیگر علائم رانندگی در شب و روز قابل رویت است و از خطرات بسیاری جلوگیری می کند.  

 

طریقه استفاده و نصب کاشن تانک به این صورت است که قسمت داخلی آن با استفاده از شن، ماسه یا آب پر می شود و در مسیر تقاطع ها و محدودیت های جاده ای استفاده می شود و از برخورد راننده به گاردریل جلوگیری می کند.

کاشن تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کاربرد و ویژگی کاشن تانک ها

 

همان طور که گفته شد کاشن تانک از تجهیزات ترافیکی مهم محسوب می شود زیرا با استفاده از آن مسیرهایی که محدود شده اند و یا تقاطع ها برای رانندگان مشخص و قابل مشاهده است. از ویژگی مهم  این تجهیزات وجود نوارهای شبرنگ است که به راننده هشدارهای لازم را از فاصله دور منتقل می کند.

 

کاشن تانک از مواد پلی اتیلن درجه یک ساخته می شود به همین دلیل در برابر تغییرات دمایی مانند سرما و یا گرمای شدید مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است. برای تولید این تجهیزات ایمنی از مواد اولیه درجه یک و برچسب های شبرنگ با کیفیت استفاده می شود تا مقاومت و وضوح خوبی داشته باشند.

 

کاشن تانک یکی از تجهیزات مهم برای ایجاد ایمنی در جاده ها است. از کاشن تانک برای ایجاد فضایی ایمن و جدا کننده مسیرها https://traffickala.com/separator-traffic/  استفاده می شود و استفاده از آنها میزان خطرات جاده ای را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

کاشن تانک ها باید دارای برچسب شبرنگ باشند تا در شب و مواقعی که نور وجود ندارد قابل رویت برای رانندگان باشد. نور به خوبی از روی کاشن تانک ها منعکس شده و ایمنی رانندگان را در شب بسیار افزایش می دهد.

 

کاشن تانک در ابعاد 90*90*90 به صورت خمیده تولید می شود. وجود ریل های مخصوص در کاشن تانک ها باعث ایجاد قابلیت نصب و مونتاژ در سایزهای مختلف می شود. کاشن تانک ها را میتوان تا طول 360 سانتی متر هم تولید کرد.

کاشن تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

بازار و عوامل موثر بر قیمت کاشن تانک

به دلیل کارایی و مهم بودن تجهیزات ترافیکی مانند کاشن تانک امروزه این تجهیزات در بازار به خوبی خرید و فروش می شوند. کاشن تانک ها در ایجاد امنیت جاده ای بسیار ضروری هستند و باعث ایجاد فضایی امن و مقاوم در برابر برخوردها می شوند.

 

تجهیزات ایمنی در مدل و متریال مختلف ساخته شده و بر اساس فاکتور هایی مانند میزان کیفیت، ابعاد، مدل و… قیمت گذاری می شود. کاشن تانک بسته به جنس و مقاومتی که دارد قیمت گذاری می شود.  

 

دلایل استفاده از تجهیزات ایمنی ( ترافیکی)

 

تجهیزات ترافیکی در مدل ها و کارایی های مختلفی تولید می شوند و به صورت بین المللی می باشند. علاوه بر جاده ها از تجهیزات ترافیکی در مکان های مختلفی مانند مدارس، مهدکودک ها، سازمان ها، بیمارستان و… نیز استفاده می شود.

 

برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از حادثه های مختلف وجود تجهیزات ترافیکی لازم است. تجهیزات ترافیکی که برای جاده ها استفاده می شوند با آنهایی که برای مدارس و دیگر مکان ها استفاده میشوند متفاوت هستند.

 

نکات مهمی که هنگام خرید تجهیزات ایمنی باید به آنها توجه شود!

 

کیفیت و جنس: دقت به جنس و کیفیت تجهیزات ترافیکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید آنها است. به دلیل قرار گرفتن تجهیزات ترافیکی در محیط های بیرون لازم است تا جنس و کیفیت مواد سازنده آنها از بهترین متریال باشد.

 

وجود رنگ مرغوب بر روی بدنه تجهیزات ترافیکی از دیگر نکات مهم محسوب می شود. زمانی که سطح تجهیزات کثیف و یا چروکیده شود دید کمتری نسبت به حالت اولیه خود پیدا می کنند به همین دلیل لازم است رنگ و برچسب های با کیفیتی داشته باشند.

 

میزان مقاومت: به دلیل قرار گرفتن تجهیزات ترافیکی در محل های پر خطر لازم است تا میزان مقاومت آنها زیاد باشد. در طول روز ممکن است چندین بار خودروها به تجهیزات ترافیکی برخورد کنند و اگر تجهیزات بی کیفیت باشند آسیب دیده و از بین می روند. داشتن استحکام و مقاومت در برابر ضربه از نکات مهمی است که باید هنگام خرید به آنها دقت شود.

کاشن تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

واضح بودن تجهیزات: تجهیزات ترافیکی برای نشان دادن خطرهای جاده ای، جدا شدن مسیرها و تقاطع ها و … هستند و لازم است از راه دور هم به صورت واضح دیده شوند. کیفیت رنگ و ابعاد دو عامل مهم در واضح بودن تجهیزات ترافیکی هستند. رعایت استانداردها و استفاده از متریال مناسب باعث وضوح بالا در تجهیزات مختلف ترافیکی می شوند.

 

استفاده از تجهیزات مناسب: تجهیزات ترافیکی باید درست انتخاب شوند تا پیغام را به درستی به راننده منتقل کنند. لازم است برای انتخاب تجهیزات ترافیکی برای هر فضا و مسیری از کارشناس متخصص سوال شود.

 

نصب درست تجهیزات ترافیکی: علاوه بر کیفیت متریال استفاده شده برای ساخت تجهیزات نحوه نصب هم بر مقاومت آن تاثیر بسزایی دارد. هر چه نصب تجهیزات اصولی و با دقت بیشتری انجام شود مقاومت بالاتری هم دارد.

 

خرید تجهیزات ترافیکی از فروشگاه معتبر: تجهیزات ایمنی با استفاده از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند. داشتن ابعاد استاندارد، مقاومت بالا، استحکام مناسب و… همگی از فاکتورهای مهم برای خرید تجهیزات ایمن محسوب می شوند. بهتر است خرید این تجهیزات از فروشگاه های معتبر انجام شود.

 

نحوه خرید و سفارش تابلوهای اطلاعاتی کلافی و ریلی

 

فروشگاه اینترنتی ترافیک ، دارای تمامی محصولات فعال در زمینه فروش تجهیزات ترافیکی و انواع تابلو های شهری و جاده ای می باشد، ارشا ترافیک کالا، با بالاترین کیفیت در سطح اینترنت معرفی کرده و به صورت آنلاین فروش دارد.

 

شما می توانید انواع تابلو https://traffickala.com/urban-and-road-signs/ و انواع تجهیزات ایمنی راه ها https://traffickala.com/road-safety-equipment/  را به صورت اینترنتی سفارش دهید ، برای اطلاع از قیمت و خرید سفارش محصولات مد نظر از ترافیک کالا با مشاوران آن تماس بگیرید و با شماره 02166345902 تماس بگیرید تا پاسخگوی شما باشند.

 

منبع : ترافیک کالا | traffickala.com