پارس ناز پورتال

کالاف دیوتی ونگارد Call Of Duty Vanguard

کالاف دیوتی ونگارد Call Of Duty Vanguard

کالاف دیوتی ونگارد

استودیو Sledgehammer که در ساخت دو نسخه از بازی‌های سری Call of Duty یعنی Advanced Warfare و WW II سابقه درخشانی از خود به جای گذاشته، هم‌اکنون قصد دارد با بازی Call of Duty: Vanguard، طرفداران را مجددا به دوران تلخ و تاریک جنگ جهانی دوم بازگرداند.

 

گرچه کالاف دیوتی ‌ یک بازی میان نسلی است، اما به گفته سازندگان، این بازی از حداکثر توان کنسول‌های نسل نهمی و قابلیت‌های گرافیکی و پردازشی آن‌ها بهره برده است؛ قابلیت‌هایی مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K، نرخ فریم بالا، لودینگ‌های بسیار سریع و استفاده از ویژگی‌های دسته دوالسنس.

 

در واقع برای این بازی، از موتور ارتقایافته‌ی عنوان Modern Warfare استفاده شده است تا واقعی‌ترین و چشم‌نوازترین تجربه بصری ممکن برای مخاطبین ارائه داده شود و امکان تجربه بازی با نرخ فریم بالا فراهم شود.

 

رویکردی جدید در داستان‌سرایی

داستان بازی Call of Duty: Vanguard پیرامون چهار شخصیت اصلی روایت دارد که هر کدام در جبهه جداگانه‌ای مشغول به نبرد با نیروهای آلمانی هستند و هر کدام ویژگی‌های داستانی و مکانیک‌های گیمپلی منحصر به فرد خود را دارند.

 

با این حال استودیو Sledgehammer تاکید کرده است که نباید انتظار داشته باشیم داستان بازی به طور کامل از لحاظ تاریخی درست و دقیق باشد؛ اگرچه داستان بازی Call of Duty: Vanguard ریشه در تاریخ دارد، اما بر واقعیات آن منطبق نیست و سازندگان صرفا برای خلق داستان شخصی خود از تم جنگ جهانی دوم الهام‌گیری کرده‌اند.

 

شخصیت اول داستان، آرتور کینگزلی است. کینگزلی یکی از نیروهای لشکر ششم هوابرد بریتانیاست که قصد دارد در عملیات Tonga شرکت کند. شخصیت دوم داستان، جک وید نام دارد؛ یک خلبان جنگنده آمریکایی است که در طی عملیات Midway، بر فراز جزایر سلیمان مورد هدف قرار می‌گیرد و در ادامه به لشکر ۹۳ پیاده نظام ملحق می‌شود.

 

کاراکتر سوم بخش داستانی، پولینا پترووا نام دارد که یک تک تیرانداز روسی است و در نبرد استالینگراد با او بازی می‌کنید. پترووا نه تنها یک تیرانداز ماهر و کشنده، بلکه الهام بخش مردم روسیه است. کاراکتر چهارم نیز لوکاس ریگز نام دارد که یک استرالیایی است و در نبرد العلمین در شمال آفریقا، خطوط تامین نیروهای آلمانی را مختل می‌کند و تانک‌های آن‌ها را متوقف می‌کند.

 

کارگردان بخش داستانی بازی، توضیح داد که تیم توسعه Vanguard قصد دارد داستان‌هایی از جنگ جهانی دوم را در نقاط مختلفی از جهان روایت کند و داستانی را خلق کند که بازتاب‌دهنده‌ی فداکاری‌های سربازها باشد.

 

به گفته‌ی کارگردان، داستان روایت شده از هر چهار شخصیت بازی، از سرگذشت واقعی تعدادی از سربازها در جنگ جهانی دوم الهام‌گیری شده‌ است. همچنین گفته شد که استودیو Sledgehammer قصد دارد به Call of Duty Vanguard یک حس «سینماتیک و بلاک باستری» بدهد.

کالاف دیوتی ونگارد Call Of Duty Vanguard

گیم پلی بهبودیافته

به گفته سازندگان، مکانیک‌های گیمپلی بازی Call of Duty: Vanguard نسبت به نسخه‌های قبلی بهبودهای زیادی پیدا کرده است؛ مثلا هدف‌گیری و شلیک کردن حس سنگین‌تر و واقعی‌تری می‌دهد و تخریب‌پذیری آبجکت‌ها بهتر صورت می‌گیرد. علاوه بر این، شیوه طراحی مراحل بازی مثل نسخه‌های قبلی نیست که یک اسلحه به دست بگیرید و بدون هیچ استراتژی دشمنان را بکشید.

 

Call of Duty: Vanguard نسبت به قبل تاکتیکی‌تر شده است و بازیکنان باید با هوشمندی دشمنان را از میان بردارند. در فاز بتای بازی نیز که مدتی پیش منتشر شده بود، می‌توانستیم این تغییرات و بهبودها در گیمپلی بازی را به خوبی متوجه شویم. ضمن اینکه سازندگان اعلام کرده‌اند که بازخوردهای بازیکنان در فاز بتا را دریافت کرده‌اند و سعی دارند بازی نهایی را بیشتر بهبود دهند.

 

بخش‌های چندنفره و زامبی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید بخش چندنفره، مد Champion Hill است که در واقع ترکیبی از بتل رویال و مد Gunfight بازی Modern Warfare می‌باشد. به این شکل که ۸ تیم در یک نقشه به مبارزه علیه یکدیگر می‌پردازند تا بتوانند به عنوان آخرین بازمانده‌ی مبارزه برنده شوند.

 

Call of Duty: Vanguard شامل نقشه‌ها و مدهایی خواهد شد که سرعت مبارزات و درگیری‌ها را تغییر خواهد داد. بعضی از مدها حالتی «تاکتیکی» دارند که سرعت درگیری‌ را کاهش می‌دهند و ضمن محدود بودن مهمات، نیازمند این هستند که بازیکن هوشمندانه و با دقت عمل کند.

 

از سوی دیگر بازی‌های Blitz نیز در بخش چندنفره Call of Duty: Vanguard حضور دارند که بازیکنان زیادی را وارد یک نقشه می‌کند و شامل مبارزات شلوغ و شدیدی در بین بازیکنان می‌شود. Call of Duty: Vanguard ‌ شامل مدهای استاندارد و همیشگی نیز می‌شود که قرار است این بار حس و حال نسخه‌های کلاسیک را القا کند.

 

بخش چندنفره بازی Call of Duty: Vanguard در ابتدای عرضه دارای ۲۰ نقشه‌ خواهد بود که ۱۶ تا از آن‌ها برای مدهای ۶ در مقابل ۶ و ۴ تای دیگر برای مدهای ۲ در مقابل ۲ طراحی شده‌اند. این نقشه موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی را شامل می‌شود؛ از جمله اروپا، آفریقای شمالی و مناطق اقیانوسیه.

 

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این نقشه‌ها نسبت به نسخه‌های اخیر سری Call of Duty طراحی ساختاری کاملا متفاوتی داشته باشند و به بازیکنان حس جنگاوری بیشتری بدهند. همچنین گفته شده که نقشه‌های Call of Duty: Vanguard بیشتر از قبل به تعاملات بازیکن واکنش نشان می‌دهد و تخریب پذیری بالاتری دارند.

 

علاوه بر بخش داستانی و چندنفره، عنوان Call of Duty: Vanguard دارای بخش زامبی نیز خواهد بود که استودیو سازنده Call of Duty: Black Ops Cold War یعنی Treyarch مشغول توسعه آن است. مد زامبی Vanguard در واقع پیش‌‌درآمدی است بر مد زامبی Black Ops Cold War. یعنی در همان دنیا جریان دارد و ارتباط زامبی‌ها با داستان بازی بیشتر مشخص می‌شود.

کالاف دیوتی ونگارد Call Of Duty Vanguard

از سوی دیگر استودیو Raven Software مشغول توسعه نقشه‌ای جدید برای Call of Duty: Warzone است که به بازی Call of Duty: Vanguard مرتبط می‌باشد. این استودیو همچنین در حال توسعه سیستم ضدتقلب جدیدی است که قرار است از جنبه‌های زیادی بهبود پیدا کند.

 

پیش خرید بازی Call of Duty Vanguard

برای پیش‌خرید بازی کالاف دیوتی ونگارد PS4 بهترین پیشنهاد ما به شما فروشگاه معتبر نخل مارکت است. این فروشگاه، بازی Call of Duty Vanguard را با بهترین قیمت و در کمترین زمان به دست شما خواهد رساند.

 

همچنین برای خرید کالاف دیوتی ps5 می‌توانید از گزینه‌های مختلفی در این سایت استفاده کنید؛ از جمله امکان پیش‌خرید نسخه فیزیکی (دیسک) بازی و یا پیش‌خرید اکانت‌های‌ قانونی. اکانت‌های Call of Duty Vanguard با دلار قانونی و بصورت رسمی از فروشگاه رسمی PS Store خریداری شده‌اند. شما می‌توانید این اکانت را در ظرفیت دلخواه خودتان تهیه کنید.