پارس ناز پورتال

بهترین روش ها برای کاهش دادن صدای خروپف

بهترین روش ها برای کاهش دادن صدای خروپف

برترین روشها برای کاهش دادن صدای خروپف 

صدای خروپف شبانه میتواند آزاد دهنده ترین حالت برای افراد باشد کـه میتوان با بهرهگیری از راه هـای زیر آنرا کاهش داد. همه ی آدمها خروپف می کنند, اما برخی خوش شانس میباشند و صدایشان فقط در مواقع سرماخوردگی یا زمانی کـه راه تنفسشان بسته میشود بـه گوش میرسد. اما برخی دیگر همه وقت} موجب اذیت فردی میشوند کـه در کنارشان خوابیده هست.

 

دیدنی هست بدانید کـه بـه ادعای یک کارشناس خروپف و متخصص گوش, حلق و بینی در مرکز تخصصی مریضی هـای گوش, حلق و بینی در آستین, تگزاس, خروپف کردن ممکن هست بـه جدایی زن و شوهرها نیز منجر گردد. هم‌ چنین می تواند علامت دشواری هـای جدی در سلامت بدن نیز باشد.

 

*خرناس میتواند علامت دشواری هـای جدی در بدن باشد

خرناس کـه با خشکی دهان و خارش حلق همراه هست میتواند علامت کمبود اکسیژن در خون, سردردهای مزمن, چاقی, فشار قلب و انسداد راه هـای جریان هوا باشد.

 

*چطور می توان از خروپف کردن جلوگیري کرد؟

روش هایی کـه در ادامه ذکر شده اند کاملا کاربردی میباشند. برخی از انها راحت بوده و برخی دیگر بـه تلاش و ممارست نیاز دارند. در هر صورت, برای رفع خرناس کشیدن هنگام خواب و التیام سلامت بدن خود بهتر هست این کارهای را انجام دهید.

 

۱- بـه پهلو بخوابید

اگر عادت دارید کـه بـه کمر «طاق باز» میخوابید, احتمال خرناس کشیدنتان نیز اکثر میشود. دراین حالت, زبان بـه سمت حلق برگشته و راه هوا را مسدود میکند. این رخداد بـه هیچ وجه خطرناک نیست, اما باعث ایجاد صداهای ناخوشایند میشود.برای رفع این اشکال, بهتر هست همه وقت} بـه پهلو دراز کشیده و بخوابید.

 

۲- دوش آب گرم بگیرید

آب داغ موجب باز شدن راه هـای تنفسی میشوند. برای این کـه بیشترین بهرهگیری را از بخار آب ببرید, میتوانید از بخور اکالیپتوس نیز کمک بگیرید. وقتی راه هـای بینی باز میشوند, نفس کشیدن نیز راحت تر شده ودر نتیجه کمتر خرناس می کشید. بد نیست اشاره کنیم کـه دوش آب داغ گذشته از خواب موجب ریلکس شدن بدن نیز میشود.

 

۳- ورزش کنید

تناسب اندام نه تنها برای زیبایی ظاهری لازم هست, بلکه باعث می شود تا شمار زیادی از دشواری هـای امثال تنگی نفس یا خرناس کشیدن را هم تجربه نکنید. وقتی چاق هستید, حلق ضخیم‌تر میشود ودر نتیجه راههای تنفسی باریک تر شده و ممکن هست هنگام خواب مسدود شوند. با کاهش وزن می توانید از این دشوار جلوگیری کنید.

 

۴- راه هـای تنفسی خودرا پاک‌سازی کنید

همانگونه کـه در بالا هم اشاره کردیم, حفره هـای بینی میتوانند نقش مهمی در خروپف کردن ایفا کنند. اگر دشوار سینوسی یا آلرژی دارید, از داروهای بازکننده نفس یا گلدان هـای تصفیه کننده هوا بهرهگیری کنید. مثلا گلدان هایی کـه هوا را تمیز کرده و بـه نور کمی نیاز دارند را خریداری نموده ودر اتاق خواب بگذارید. هوای پاکیزه و مملو از اکسیژن بـه نفس بهتر ودر نتیجه, خرناس نکشیدن کمک میکند.

 

۵- روکش بالش و ملافه ها را هفته ای یک بار عوض کنید

گرد و خاک هـای ریزی کـه روی ملافه و روبالشتی ها می نشینند, میتوانند حساسیت زا باشند ودر سیستم تنفسی اضطراب ایجاد کنند.

 

۶- سیگار نکشید

خرناس کشیدن در خواب بـه درست نفس کشیدن مربوط میشود. سیگار نیز موجب از بین رفتن ریه شده و تنفس فرد را دچار اضطراب میکند. در نتیجه, با ترک سیگار میتوانید انسدادهای موجود در حلق, بینی و ریه رابه طور کل از بین ببرید.

 

بی تردید, ترک سیگار بسیار دشوار هست و یک شبِ حاصل نمی‌شود. اما این رابه یاد اشته باشید کـه با ترک این عادت زیان آور, پوست شفاف تر, دندان هـای تندرست تر, چروک کمتر و سلامتی عمومی بیشتری برای خود بـه ارمغان خواهید آورد.

 

۷- هوای اتاق خواب را نمناک نگه دارید

اگر هوای اتاق شـما, راکد و خشک هست, یک دستگاه بخارساز و نمناک کننده خریداری کنید. نم هوا باعث میشود تا تنفس راحت تری داشته باشید, راه هـای بینی باز شده ودر نتیجه, کمتر خرناس بکشید.

 

احتمالا با خواندن موارد بالا با خودتان فکر کنید کـه چقدر کار را باید انجام دهید تا کمتر در خواب خرناس بکشید. اما لازم بـه تذکر هست کـه خروپف, 4 مدل گوناگون دارد کـه با اطلاع از انها متوجه میشوید کـه کدام روش ها برای رفع دشوار شـما مناسب تر خواهند بود.

 

*خرناس با دهان بسته

اگر جزو کسانی هستید کـه با دهان بسته خرناس می کشند, یعنی صدا از بینی انها خارج می شود و آزاردهنده تر هم هست. این افراد بهتر هست انتخاب هـای ۱, ۲, ۴ و ۷ را انجام دهند.

 

*خرناس با دهان باز

اشخاصی کـه با دهان باز خروپف می کنند, راه گلویشان مسدود شده و بدلیل این‌کـه بدن فعالیت بیش از اندازه دارد, صداهای ناهنجار از خود ساخت می کند. برای رفع این دشوار بهتر هست انتخاب هـای ۱ و ۷ را انجام دهید.

 

*خرناس هنگام خواب بـه صورت طاق باز

دراین حالت بهتر هست کـه فقط راه حل اول را انجام دهید تا از صداهای آزاردهنده خود هنگام خواب بکاهید.

 

*خرناس کردن در هر حالتی

اگر در هر حالتی کـه می خوابید, طاق باز, دمر یا بـه پهلو, هم چنان صداهای آزاردهنده از گلویتان خارج میشود, احتمال این‌کـه بـه آپنه خواب مبتلا باشید, چندان هست.آپنه خواب یا وقفه تنفسی, یک اضطراب هست کـه باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب میشود. آپنه طبق معمولً بین 10 تا 30 ثانیه طول می کشد و ممکن هست صدها بار در هر شب تکرار شود.