پارس ناز پورتال

کدام ضدآفتاب برای پوست من مناسب است؟

کدام ضدآفتاب برای پوست من مناسب است؟

از جمله کرم‌هایی که استفاده از آن در تمام روزهای سال توصیه می‌شود، کرم ضد آفتاب است. احتمالاً شما هم هنگام خرید ضد آفتاب در صفحه فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین با انواع متفاوت این کرم‌ها مواجه شده‌اید. گاهی اوقات مواجه شدن با مارک‌های متنوع کرم ضدآفتاب کمی گیج کننده به نظر می‌رسد.

 

ضد آفتاب‌ها در انواع متفاوت رنگ‌دانه دار یا بدون رنگ‌دانه تولید می‌شوند. برخی از ضدآفتاب‌ها برای پوست خشک و برخی دیگر برای پوست‌های چرب و جوش دار مناسب هستند. تشخیص اینکه کدام ضد آفتاب برای پوست شما مناسب‌تر است به مهارت خاصی نیاز ندارد.

 

تنها باید در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید انتخاب متناسبی از میان برندهای معتبر کرم ضد آفتاب داشته باشید. در ادامه مقاله قصد داریم نکات مفیدی را در ارتباط با ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های مختلف برای‌تان بیان کنیم.

 

ویژگی‌های بارز یک ضدآفتاب کامل

برای آنکه بتوانید یک کرم ضد آفتاب خوب و کامل را خریداری کنید لازم است ویژگی‌های آن را به درستی بشناسید. اگر به دنبال این ویژگی‌ها باشید قطعاً مطمئن‌ترین کرم ضد آفتاب در اختیارتان قرار می‌گیرد. در ادامه این ویژگی‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم:

 

ضدآب بودن

قطعاً در فصل تابستان یا روزهای گرم سال، تعریق پوست افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب ضد آب بودن کرم‌های مورد استفاده حائز اهمیت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کرم ضد آفتاب در تمام روزها قابل استفاده است. اما استفاده از آن در روزهای گرم تابستان که اشعه‌های خورشید خودنمایی می‌کنند بسیار رایج می‌شود.

 

برای آنکه تعریق پوست سبب ماسیده شدن کرم و از بین رفتن آن نشود باید کرم‌های ضدآفتاب مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید.این کرم‌ها اغلب بر پایه لوسیون تولید می‌شوند. فرض کنید کرم ضد آفتاب شما حاوی رنگ‌دانه است و به جای کرم پودر از آن استفاده می‌کنید. در صورت ضدآب نبودن، تعریق نواحی متفاوت پوست صورت شما بافت رنگی کرم را کاملاً تخریب می‌کند.

 

داشتن spf مناسب

احتمالاً عبارت spf را روی کرم‌های ضدآفتاب مشاهده کرده‌اید. به طور کلی مناسب‌ترین ضدآفتاب‌ها دارای spf بالای ۱۵ و زیر ۵۰ هستند. عده بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اگر کرم ضدآفتاب با spf بالای ۵۰ را انتخاب نمایند قطعاً پوستشان مقاومت بیشتری در برابر آثار مضر نور خورشید یا رادیکال‌های آزاد از خود نشان خواهد داد.

 

در حالی که این طرز فکر کاملاً اشتباه است. تا کنون هیچ مطلب علمی در ارتباط با تأثیر پذیری بیشتر ضدآفتاب‌هایی که spf بالای ۵۰ دارند منتشر نشده است! شاید spf بالای ۵۰ پوست شما را بیشتر در معرض ذرات شیمیایی قرار دهد.

 

منظور از SPF بر روی ضدآفتاب‌های ایرانی و خارجی همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید. در حال حاضر کرم ضد آفتاب لافارر از بهترین ضدآفتابهای موجود در بازار است.

 

معدنی بودن

ضدآفتاب‌های معدنی حاوی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم طرف‌داران بیشتری نسبت به ضدآفتاب‌های شیمیایی دارند. اگر جزو طرف‌داران محیط زیست هستید پیشنهاد می‌کنیم ضدآفتاب‌های معدنی را انتخاب کنید.

 

این کرم‌های ضدآفتاب آسیب کمتری برای محیط زیست دارند. همچنین ضدآفتاب‌ها نباید در ظروف آئروسل ارائه شوند؛ این ظروف اغلب آثار شیمیایی دارند که به هنگام اسپری شدن ضدآفتاب روی پوست صورت آثار زیان بار آنها بر پوست اعمال می‌شود.

 

پارابن نداشته باشد

قطعاً نداشتن پارابن از ویژگی‌های خوب یک کرم ضد آفتاب به حساب می‌آید. به طور کلی رایحه یا پارابن گاهی اوقات ممکن است فعالیت استروژنی داشته باشد. یعنی می‌تواند فعالیت هورمون‌های بدن را تا حد زیادی مختل کند! پارابن حتی گاهی اوقات به DNA نیز آسیب می‌زند.

 

اگر نگران برهم خوردن تعادل هورمون‌های بدن خود هستید حتماً ضد آفتاب‌های بدون پارابن را خریداری کنید. برای آسان‌تر شدن انتخاب شما می‌توانیم بگوییم که از میان کرم‌های ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب الارو پارابن ندارد. می‌توانید با خیال راحت این کرم ضد آفتاب را خریداری کرده و برای پوست‌ خود مورد استفاده قرار دهید.

کدام ضدآفتاب برای پوست من مناسب است؟

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ

همان‌طور که در قبل نیز اشاره کردیم کرم‌های ضدآفتاب گاهی اوقات حاوی رنگ‌دانه‌های تشکیل شده از اکسید آهن هستند. برخی از افراد گمان می‌کنند که ضدآفتاب‌های رنگی به دلیل داشتن رنگ‌دانه اثر حفاظتی خوبی از خود نشان نمی‌دهند.

 

به همین دلیل ترجیح می‌دهند از ضدآفتاب‌های بی رنگ برای محافظت از پوست خود در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد خورشید استفاده کنند. اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است. رنگ‌دانه‌هایی که در ضدآفتاب‌های رنگی قرار دارد نه تنها موجب کاهش اثرگذاری کرم ضد آفتاب نمی‌شود بلکه می‌تواند لک، جای جوش و بسیاری از عیب و ایرادهای پوست صورت را تا حدی بپوشاند.

 

البته لازم است بدانید که اغلب کرم‌های ضد آفتاب رنگی پوشش دهی متوسطی دارند. نمی‌توان انتظار کرم پودرهای دارای پوشش دهی بالا را از این کرم‌های ضدآفتاب داشت! اما با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به صورت روزانه به جای استفاده از کرم پودر، کرم ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنند.

 

در این صورت آنها با یک تیر دو نشان می‌زنند. آنها پوست خود را در برابر آفتاب سوختگی حفظ کرده و تا حدی به صاف و شاداب نشان دادن آن کمک می‌کنند.اما در این میان ضدآفتاب‌های رنگی نیز در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند.

 

در ارتباط با انتخاب رنگ ضد آفتاب باید به رنگ و تناژ پوست خود توجه کنید. افرادی که پوست بسیار تیره‌ای دارند هرگز نباید از کرم‌های ضد آفتاب بسیار روشن استفاده کنند. ترجیحاً کرم ضد آفتاب را همرنگ با پوست خود انتخاب کنید.

 

اگر پوست شما دارای لکه‌های تیره است و کرم ضدآفتاب همرنگ با پوستتان این لکه‌ها را نمی‌پوشاند می‌توانید کرم ضد آفتاب رنگی را یک درجه تیره‌تر از پوست خود انتخاب کنید. در این صورت تا حدودی لکه‌ها پوشش داده می‌شوند. ضدآفتاب رنگی و بی رنگ الارو از بهترین ضدآفتابهایی است که می‌توانید با قیمت مناسب از موتن‌رو تهیه نمایید.

 

نکات مهم در خرید کرم ضد آفتاب

پوست افراد مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. لازم است بدانید که برای هر پوست باید ضدآفتاب مناسب با آن پوست را استفاده نمایید. به طور مثال پوست خشک حتماً باید ضد آفتاب مناسب پوست خشک استفاده کند و یا پوست‌های چرب و جوش دار حتماً باید ضدآفتاب‌های فاقد چربی را مورد استفاده قرار دهند.

 

اگر انتخاب ضدآفتاب به درستی صورت بگیرد هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌شود. علاوه بر آن بسیاری از عیب و ایرادهای پوست از طریق خواص برخی از کرم‌های ضدآفتاب برطرف می‌شود. به طور مثال کرم‌های ضدآفتابی وجود دارند که ضد چروک هستند.

 

آنها علاوه بر آن که پوست را در برابر آثار مضر خورشید حفاظت می‌کنند می‌توانند چین و چروک‌های ریز صورت را به مرور محو کرده و یا از ایجاد آنها جلوگیری کنند.برخی از کرم‌های ضد آفتاب خاصیت ضد لک نیز دارند. همان‌طور که می‌دانید یکی از آثار مضر رادیکال‌های آزاد که از طریق تابش نور خورشید بر پوست اعمال می‌شود، ایجاد لکه‌های تیره است.

 

اغلب افرادی که بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند بعد از مدت کوتاهی شاهد ایجاد لکه‌های تیره روی پوست صورت خود هستند. این افراد باید ضدآفتاب‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که علاوه بر محافظت پوست بتوانند لکه‌های آن را نیز تا حدودی کم‌رنگ و سپس محو کند. ضدآفتاب‌های ضد لک در انواع متفاوت رنگی یا بدون رنگ موجود هستند. بسته به نوع نیاز خود می‌توانید این ضدآفتاب‌ها را خریداری کنید.

 

خرید کرم ضد آفتاب

خرید کرم ضد آفتاب به دو صورت حضوری و اینترنتی یا همان آنلاین امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید در وقت یا هزینه خود صرفه جویی کنید خرید ضدآفتاب از مو تن رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به طور کلی خریدهای آنلاین از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر بوده و اغلب با اطمینان انجام می‌پذیرد. با چند کلیک ساده حتی از طریق گوشی تلفن همراه خود می‌توانید وارد بازارهای آنلاین شده و خرید ضد آفتاب خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.