پارس ناز پورتال

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟

بی شک در روزهای گرم تابستان به دلیل تعریق بالا و گرمای شدید آفتاب، زدن ضدآفتاب یکی از مواردی است که حتماً باید رعایت کرد. اما این سوال پیش می آید که آیا به دلیل اینکه ضد­آفتاب نیز بافتی شبیه به کرم مرطوب ­کننده دارد می‌توانیم از آن به عنوان کرم مرطوب ­کننده استفاده کنیم؟

 

بسیاری از افراد به دلیل این که صورتشان تعریق بالایی دارد و بافت کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب پس از تعریق حالت آزاردهنده ای روی پوست دارد علاقه ای به زدن مرطوب ­کننده به پوستشان ندارند و ترجیح می­دهند تنها با زدن یک ضدآفتاب از منزل خارج شوند و پوستشان را سنگین نکنند.

 

پاسخ به این سوال چندان راحت به نظر نمی­رسد اما شما می­توانید با در نظر گرفتن جواب منفی ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا دلیل این پاسخ را توجه شوید و جواب قطعی را به دست آورید.

 

نکته اول این است که باید در نظر بگیریم تنها به این دلیل که بافت کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب ­کننده شبیه به هم است نمی‌توانیم بگوییم می­شود کرم ضدآفتاب را جایگزین کرم مرطوب ­کننده کرد.

 

نکته دوم این است که اگر فکر می­کنید که کرم های ضدآفتابی که دارای چربی هستند را می‌توانید به عنوان جایگزین برای کرم مرطوب­ کننده استفاده کنید کاملاً در اشتباه هستید. چربی موجود در این کرم ضدآفتاب برای پوستتان مفید نیست و تنها باعث چرب به نظر رسیدن پوستتان می­شود و حالت بدی روی پوست خواهد داشت.

 

کرم مرطوب‌کننده دارای  spf

احتمالاً شما هم در مورد کرم‌ های مرطوب کننده دارای spf شنیده اید. کرم­های مرطوب کننده دارای spf را می­توانیم از جهات مختلفی بررسی کنیم.به عنوان مثال اگر بخواهیم به صورت تخصصی این ترکیب را مورد بحث قرار دهیم باید بگوییم که با ترکیب مواد کرم مرطوب­ کننده و کرم ضدآفتاب تا حدی تاثیر کرم ضد­آفتاب مختل می­شود و در واقع کرم ضد آفتاب دیگر نمی­تواند به میزان کافی موثر واقع شود.

 

تبلیغات مختلفی در این زمینه و در مورد کرم های ضدآفتاب دارای مرطوب ­کننده وجود دارد اما حقیقت امر این است که با ترکیب مواد موثره درون مرطوب کننده و ضدآفتاب تاثیر ضدآفتاب به میزان مشخصی کاهش خواهد یافت.اما استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حاوی مرطوب ­کننده ویژگی های مثبتی نیز دارد. به عنوان مثال شما دیگر مجبور نخواهید بود که هزینه جداگانه برای خریدن یک ضدآفتاب کنار بگذارید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مثبتی که کرم های ضدآفتاب حاوی مرطوب­ کننده دارند این است که حفاظت وسیع­تری در مقایسه با ضدآفتاب های معمولی دارند. ضدآفتاب های معمولی دارای spf هستند که به معنی فاکتور محافظتی از خورشید می­باشد و در واقع تنها می‌تواند از پوست در مقابل اشعه یو وی بی محافظت کند اما کرم های ضدآفتاب حاوی مرطوب ­کننده میتواند از پوست در مقابل اشعه های UVA  و UVB محافظت کند.

 

از طرفی می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید و به جای آنکه پس از زدن ضد آفتاب صبر کنید ضدآفتاب به خوبی روی صورتتان بنشیند و بعد کرم مرطوب کننده بزنید تنها با زدن یک کرم مرطوب کننده دارای spf می­توانید این مشکل را حل کنید. برای مطالعه سایر مزایای این نوع کرم اینجا کلیک کنید.

 

ترکیب کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب

اگر علاقه به مرطوب کننده های دارای spf ندارید شاید به این فکر کرده باشید که ترکیب کردن ضدآفتاب خود با یک کرم مرطوب کننده، در وقت صرفه جویی کنید و زمانی که می­خواهید از منزل خارج شوید این ترکیب را استفاده کنید اما باید بگوییم این ترکیب نیز باعث می­شود محافظت ضدآفتاب کاهش یابد و به صورت موثری نتواند از پوست مراقبت کند.

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد روش استفاده از ضدآفتاب به این صورت است که ابتدا باید ضدآفتاب زده شود و بعد مرطوب ­کننده. در واقع روند زدن ضدآفتاب  به صورت زیر می­باشد. اگر علاقه ­ای به خرید ضدآفتاب های حاوی مرطوب ­کننده ندارید باید این روند را برای زدن ضدآفتاب روی صورتتان طی کنید و در نظر داشته باشید هرگز قبل از زدن ضدآفتاب از مرطوب کننده استفاده نکنید.

 

* با پاک کننده و یا شوینده مناسب، پوستتان را به خوبی بشویید

* از تونر استفاده کنید

* ضدآفتاب بزنید

* ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد مرطوب ­کننده بزنید

 

کرم ضدآفتاب رنگی

یکی از پیشنهادهای ما برای اینکه کرم ضدآفتاب مناسب پوستتان را پیدا کنید این است که به جای اینکه به فکر استفاده از کرم­های ضدآفتاب حاوی مرطوب کننده باشید از کرم­های ضدآفتاب رنگی استفاده کنید. دلیل اینکه این پیشنهاد را به شما می­دهیم این است که اگر می­خواهید با زدن یک کرم به جای دو کرم در تابستان جلوی تعریق بیشترتان را بگیرید و روی آن دوباره از کرم های آرایشی استفاده کنید بهتر است از یک ضد آفتاب رنگی و یک مرطوب­ کننده استفاده کنید.

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟

کرم های ضدآفتاب رنگی از نظر محافظت از پوست در مقابل خورشید هیچ تفاوتی با کرم های ضدآفتاب بی رنگ ندارند، بنابراین بهتر است از یک کرم ضدآفتاب رنگی متناسب با پوست خود استفاده کنید و دیگر به صورت جداگانه از کرم پودر های آسیب زا استفاده نکنید.

 

کرم ضد آفتاب رنگی لافارر با توجه به پوست خود با داشتن حداقل ۶ رنگ متفاوت و زیبا پوستتان را یکدست و بی نقص نشان می­دهد و و زیبایی پوست شما را تثبیت می‌کند و همچنین بافتی مات و طبیعی روی پوستتان ایجاد می­کند.

 

اما اگر شما از کرم های ضدآفتاب رنگی استفاده نمی­کنید می­توانید از کرم ضد­آفتاب بی رنگ لافارر استفاده کنید. همچنین می­توانید از برند سان سیف و کرم ضد آفتاب سان سیف برای محافظت از پوستتان استفاده کنید. این کرم ضدآفتاب به دلیل قیمت مناسب و تنوع بالا برای انواع پوست ها وجود دارد. کسانی که پوست چربی دارند بهتر است از کرم ضدآفتاب سان سیف فاقد چربی استفاده کنند.

 

 ضدآفتاب سان سیف کرمی سبک با بافتی نرم و یکدست روی پوست است که علاوه بر سلامتی جلوه زیبایی هم روی پوست دارد.در نهایت بهتر است بدانید با انتخاب هر کدام از انواع ضدآفتاب ها به سلیقه خود و البته متناسب با نوع پوست خود می­توانید از پوستتان محافظت کنید از آسیب‌های احتمالی مانند پیری زودرس و آفتاب سوختگی و شل شدگی پوست در سال‌های آتی زندگیتان جلوگیری کنید.

 

ضدآفتاب به عنوان یک محصول مراقبتی از پوست یکی از بیشترین تاثیرات مثبت را در روند مراقبت از پوست خواهد داشت. بنابراین استفاده از ضد آفتاب را با تایید پزشک­تان به عنوان یک روتین پوستی انتخاب کنید.