پارس ناز پورتال

کفپوش گرانولی، کفپوشی حرفه ای

کفپوش گرانولی، کفپوشی حرفه ای

همه ما کفپوش گرانولی را می شناسیم یا حداقل آن را دیده ایم. این کفپوش پرکاربرد، قطعا بخشی از سالن ورزشی که به آن سر می زنیم پوشانده است، و یا وقتی کودکانمان را به پارک می بریم، این کفپوش محافظ ایمنی آن هاست.

 

کفپوش گرانولی یکی از توصیه شده ترین کفپوش ها برای مدارس است همچنین انواع مختلف آن توسط فدراسیون های مختلف ورزشی به عنوان کفپوش استاندارد معرفی و توصیه شده اند. در این مطلب به طور خلاصه به معرفی کفپوش گرانولی یا همان کفپوش لاستیکی می پردازیم و انواع آن را بررسی می کنیم.

 

معرفی کفپوش گرانولی

 

گرانول شکل خاصی از پلیمر است که از حالت پودری به حالت دانه دانه در آمده است تا هم استفاده از آن آسان تر باشد و هم مشکلات پلیمر پودری را نداشته باشد. این ماده در انواع صنایع به کار گرفته می شود و یکی از کاربردهای این محصول، استفاده از آن در ساحت کفپوش است.

 

کفپوش های گرانولی از ریز دانه های گرانول تشکیل شده اند که توسط چسب مخصوص و در قالب ها با هم ترکیب شده و به صورت محصول نهایی در می آیند. در واقع می توان گفت ماده اولیه این کفپوش ها لاستیک است و به همین دلیل به کفپوش گرانولی در برخی مطالب، کفپوش لاستیکی نیز می گویند.

 

هر چه دانه های گرانول استفاده شده در کفپوش ریزتر باشند و هر چه درصد چسب استفاده شده بالاتر باشد، محصول نهایی یک دست تر و با کیفیت تر خواهد بود. از این رو در بازار ایران، می توانید انواع کفپوش گرانولی را با محدوده قیمتی بسیار متفاوت پیدا کنید.

 

در واقع کفپوش گرانولی تایل می تواند قیمتی در حدود 100 هزار تومان تا 350 هزار تومان داشته باشد و اختلاف این کفپوش ها در کیفیت تولید آن خواهد بود. پس خوب است قبل از اقدام به خرید کاربری خود را به خوبی بسنجید و متناسب با دوامی که از کفپوش انتظار دارید، خرید کنید.

 

کفپوش گرانولی به چهاردسته اصلی در تولید تقسیم می شود:

 

* کفپوش گرانولی رولی – کفپوش لاستیکی رولی

* کفپوش گرانولی تایلی

* کفپوش گرانولی پایه دار

* کفپوش گرانولی در جا ریز

کفپوش گرانولی، کفپوشی حرفه ای

کفپوش گرانولی رولی

 

این کفپوش مانند موکت یا هر کفپوش رولی دیگری، در ضخامت های کمتر از 1 سانتیمتر تولید می شود و به راحتی به صورت رول بسته بندی می شود. ابعاد این کفپوش متفاوت است، عموما در عرض 1 یا 2 متر و در طول 10 متر تولید می شود و شما می توانید با استفاده از چسب کفپوش خود را نصب و در جای خود ثابت کنید.

 

فراموش نکنید که کفپوش لاستیکی رولی کفپوش سنگینی نیست و نیاز دارد تا از چسب مخصوص برای نصب آن استفاده کنید. این کفپوش مناسب فضای داخلی ساختمان است و می تواند گزینه ایده آل برای انواع سالن های ورزشی و بدنسازی باشد.

 

کفپوش گرانولی تایلی

 

این نوع از کفپوش های گرانولی در ابعاد 1*1 متر تولید می شود و معمولا ضخامت بین 35 میلیمتر تا 50 میلیمتر دارد. از مزایای این نوع کفپوش این است که برای استفاده در فضای باز گزینه های بهتری هستند و نیازی به چسب برای نصب ندارند.

 

همچنین با توجه به مواد اولیه استفاده شده، این کفپوش ها در برابر آب مقاومت خوبی دارند و اگر در ساخت آن از مواد درجه یک استفاده شده باشد، می توانند سالیان زیادی در فضای باز دوام بیاورند. این کفپوش ها برای پارک ها و مدارس و مهدکودک ها گزینه خوبی هستند. همچنین کفپوش گرانولی تایلی به صورت ساده و پازلی تولید می شود.

کفپوش گرانولی، کفپوشی حرفه ای

کفپوش گرانولی پایه دار

 

کفپوش های پایه دار نوع خاصی از کفپوش های گرانولی تایلی هستند و در همان ابعاد 1*1 تولید می شوند. تفاوت آن ها در لایه زیرین کفپوش هاست. کفپوش گرانولی پایه دار در لایه زیرین دارای شیارهای پایه مانند هستند که به نوعی می توان آن ها را به شانه تخم مرغ تشبیه کرد.

 

این شیارها فضا را برای عبور آب باز می گذارند و به این ترتیب مانع از باقی ماندن آب در زیر کفپوش می شوند. همین تغییر ساده توانسته است تا حد خوبی طول عمر کفپوش را بالا ببرد و مانع آسیب زدن آب به کفپوش شود.

 

کفپوش های گرانولی پایه دار سبک تر از نوع تخت آن هستند و ضربه پذیری به مراتب بهتری نیز دارند. از آن ها در فضای بازی کودکان، پارک ها و مدارس استفاده می شود.

 

کفپوش گرانولی درجاریز

 

گاهی فضای پروژه ما به گونه ایست که نمی توان از گرانول های ساخته شده در آن استفاده کرد. در این حالت کفپوش گرانولی درجاریز گزینه خوبی است. در نصب این کفپوش گرانول اولیه در محل پروژه با چسب ترکیب شده و پس از قرار گرفتن روی سطح زیرسازی شده، تحت فشار قرار گرفته و نصب می شود.

 

می توانید این کفپوش را در هر طرح و رنگی که دوست دارید اجرا کنید و به این ترتیب زیبایی و طراحی ویژه ای به محل پروژه خود بیاورید. این نوع کفپوش در سالن های ورزشی، مدارس، پارک ها، پیست دو و میدانی و بسیاری از ورزش های دیگر کاربرد دارد.

 

کفپوشان، مرجع خرید انواع کفپوش گرانولی

کدام یک از انواع کفپوش گرانولی برای پروژه شما مناسب تر و بهتر است؟ آیا برای شهر یا محل پروژه شما محدودیتی در استفاده از انواع گرانول وجود دارد؟ پاسخ تمامی پرسش های شما در مورد کفپوش گرانولی در کفپوشان است.

 

کارشناسان ما با دقت تمام به دغدغه ها و نیاز های شما گوش خواهند داد و مناسب ترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد. وبسایت کفپوشان مرجع کاملی از انواع کفپوش است و می توانید به راحتی چند کلیک، خرید خود را ثبت و نهایی کنید. ما در هر گام کنار شما خواهیم بود.