پارس ناز پورتال

برخورد با کودکانی که مدام با تبلت و موبایل بازی می کنند

برخورد با کودکانی که مدام با تبلت و موبایل بازی می کنند

برخورد با کودکانی که مدام با تبلت و موبایل بازی می کنند 

بهره گیری بی رویه از بازی ها و اینترنت موبایل و تبلت برای کودکان بسیار زیان آور هست و والدین باید به نکات لازم در این اساس دقت کنند. رایانه ها که امروز تقریبا در بیش تر شئون زندگی آدم‌ها راه یافته اند, همچون دیگر ساخته هاي دست بشر, دو روی سکه دارند که یک روی آن, بهره گیری درست و خوب برای سرعت بخشی,

 

دقت در کارها و کمک به ترقی امور هست و روی دیگر آن, بهره گیری هاي غلط و نابجا هست که گاه, صدمه هاي فراوان را در پی دارد و بهره گیری از انها در میان کودکان رواج پیدا کرده هست .

 

تاثیر بازی هاي رایانه اي بر کودکان
باید واقع بین باشیم که بازی هاي کامپیوتری دیدنی میباشند. کودکان حرکات ساخت شده توسط خودشان و امتیاز آوردن و تجربه هیجان را دوست دارند. برخی از بازی هاي کامپیوتری جنبه آموزشی نیز دارند. انها هماهنگی بین دست ها و چشم ها را چندان می‌کنند و توانایی هاي پردازش اطلاعاتی راکه از چند راه گوناگون حسی هم زمان وارد مغز می‌شوند,

 

اکثر میکنند و زمان واکنش به محرک ها را کاهش میدهند و ازجنبه دیگر بهره گیری چندان از بازی هاي کامپیوتری باعث می‌شود که طفل در انجام فعالیت هاي مهم دیگر نظیر تکالیف مدرسه کوتاهی کند.اگر احساس می‌کنید کودکتان بیش از اندازه با انجام بازی هاي کامپوتری مشغول شده هست باید با آن به صورت جدی برخورد کنید.

 

به طور کلی حداکثر زمانی که طفل می‌تواند به تماشای تلویزیون یا بازی با رایانه بپردازد نباید از سه ساعت در روز تجاوز کند. با این حال به دلیل بسپارید که در مورد شمار زیادی از کودکان دیدنی بودن و جذابیت بازی ها در ابتدا اکثر هست و کم کم زمان کم می‌شود.

 

راه هاي برخورد کارساز با کودکان در برابر بهره گیری از بازی هاي کامپیوتری;والدین با راهکارهای گوناگون میتوانند در بهره گیری کارساز از رایانه توسط کودکان دخیل باشند که برخی از آن ها عبارتند از ;

 

1- همراه طفل بازی کنید تا زمان را بتوانید بازرسی کنید.

 

2- از بازی هاي کامپیوتری بعنوان پاداش بهره گیری کنید .از این برنامه ها بعنوان انگیزه اي برای انجام کارهای مهم نظیر تکالیف مدرسه یا کارهای خانه بهره گیری کنید. مثال; “علی می تونی بعد از این که مشق هایت را نوشتی و من انها را دیدم نیم ساعت با رایانه بازی کنی”.

 

3- اجازه دهید طفل از بازی کردن سیر شود.هدف از این برنامه این هست که طفل از بازی هاي کامپیوتری دلزده و سیر شود تا این بازیها دیگر جذابیت آغاز را برای وی نداشته باشند. میتوانید روزهای خاصی مانند روزهای تعطیل را در نظر بگیرید که طفل ساعات زیادی را به بازی هاي کامپیوتری بپردازد تا خسته شود دراین شگرد حتی وقتی خسته شد به او بگویید باید کمی دیگر بازی کند.

 

4- روش محروم کردن را به کار بگیرید.هنگامی که روشهای فوق پیروز واقع نشد رایانه را قفل کنید و یا این که سیم آن را بیرون بکشید. به تدریج به او بفهمانید نتیجه سوء بهره گیری از امکانات چه خواهد بود و مدت زمان محروم شدن از رایانه را برای او مشخص کنید.