پارس ناز پورتال

کود کاکتوس از کجا بخریم؟

کود کاکتوس از کجا بخریم؟

برای خرید کود کاکتوس چه کود های رشد و چه کود ریشه زا باید ابتدا درباره گیاه کاکتوس اطلاعات کافی داشته باشیم. لذا ابتدا به معرفی گیاه کاکتوس می پردازیم.

 

معرفی گیاه کاکتوس

 

گیاه کاکتوس از گیاهان جذاب آپارتمانی و فضای باز است. این گیاه جذاب و زیبا گیاهی نیمه بیابانی و خاردار از راسته ی میخک سانان Caryophyllales و خانواده ی  Cactaceae که دارای ۱۲۷ گونه اصلی و حدود ۱۷۵۰ زیر گونه کشف شده تا امروز می‌باشد.

 

کلمه ی کاکتوس از زبان یونانی استخراج شده و برای گیاهان خاردار به کار می رفته است. این گیاهان اشکال، رنگ ها، اندازه و زیستگاه های متفاوتی دارند. زیستگاه اصلی این گیاهان مناطق خشک و بی آب هستند و به صورت معمول در بیابان های آمریکا زندگی می کنند.

 

کاکتوس ها برای سازگاری با شرایط خشک دارای تنه ها و برگ های گوشتی هستند و آب را در این ساقه و برگ ها ذخیره می کنند.برگ های حقیقی در این گیاهان از بین رفته و خار ایجاد شده است. این خار ها برگ های اصلاح شده ای هستند که با ایجاد سایه نیز از تبخیر جلوگیری می کند و همچنین از گیاه کاکتوس در برابر حیوانات نیز محافظت می کند.

 

شکل کروی و گرد کاکتوس ها نیز باعث می شود که تبخیر از سطح این گیاهان کمتر انجام شده و آب به راحتی در آن ذخیره شود. کاکتوس ها کاربرد های بسیاری نیز دارند. از جمله کاربرد کاکتوس ها در تولید دارو، تولید میوه، تولید چرم، تولید رنگ طبیعی خوراکی  و علوفه برای دام است. کاکتوس ها از لحاظ شکل ظاهری به انواع کاکتوس های شاخه ای، ستونی، کروی یا توپی و … دسته بندی می شود.

 

چرا از کود مخصوص کاکتوس استفاده کنیم؟

 

کاکتوس ها نیز مانند همه ی گیاهان به مواد مغذی برای رشد و نمو احتیاج دارند و این مواد را از خاک و از طریق ریشه ها جذب می کنند. خرید کود مناسب می تواند رشد سالم ، گل دهی و رنگ خوبی را به کاکتوس شما بدهد و ظاهر آن را زیباتر از قبل کند.

 

کاکتوس به یک گیاه مقاوم در برابر عوامل محیطی شناخته شده است و می تواند تا مدت زمان طولانی تری نسبت به گیاهان دیگر در مقابل شرایط بد و نامناسب و خشکی مقاومت کند. البته این مورد به این معنا نیست که نباید هیچ گونه مراقبت مخصوصی از آن انجام دهید.

 

یکی از این مراقبت ها کود دادن به گیاه و تامین عناصر مورد نیاز آن است. گیاهان به کود های مختلفی از جمله کود مخصوص رشد یا کود ریشه زا برای ریشه دهی بهتر قلمه ها یا تقویت ریشه نیاز دارند. خرید عمده کود برای کسانی که در حجم زیاد نیاز به کود دارند به دلیل مقرون به صرفه بودن توصیه می شود.

 

حال فرقی ندارد که این گیاه شما بیرون از خانه یا داخل آن باشد ، می توانید با کود دادن به این گیاه ، سلامت و شادابی بیشتر را در آن تضمین کنید. کود دادن به این گیاه باعث افزایش رشد و سرعت بیشتر آن می شود و همچنین می تواند بسیاری از نیازهای آن را رفع کند.

 

گیاه کاکتوسی که برای تقویت و تامین نیاز هایش از کود مخصوص کاکتوس استفاده کرده مانند کود ریشه زا در مقایسه با کاکتوس هایی که هیچ کودی دریافت نکرده یا کود نامناسب برای تقویت آنها استفاده شده است، بسیار شاداب تر، پر آب تر و رشد بهتری دارند. این کاکتوس ها سریعا جوانه زده و تکثیر می شوند و همچنین گلدهی و میوه دهی منظم انجام می دهند.

کود کاکتوس از کجا بخریم؟

تهیه کود مناسب کاکتوس

 

برای خرید کود مناسب کاکتوس چه به صورت جزء چه به صورت خرید عمده کود بهتر است از محل ها یا سایتهای معتبر و شناخته شده تهیه کنیم. قیمت کود در این سایتها مانند سایت کودمال بسیار مناسب و به صرفه می باشد.شما با مراجعه به سایت کودمال می توانید از انواع محصولات سایت مانند خرید کود ریشه زا ، خرید کود کاکتوس و . . . به صورت جزء یا خرید عمده کود بهره مند شوید.