پارس ناز پورتال

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیم

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیم

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیم 

کیوی میوه پر طرفداری در بین مردم ایران است و مصرف زیادی دارد . این میوه خاصیت هـای زیادی هم دارد.کیوی برای سلامتی خیلی خوب می باشد و حتما باید در فصول سرد سال  ازاین میوه استفاده کنید اکنون میخواهیم بدانیم این میوه دارای چه ترکیباتی می باشد کـه برای سلامتی خوب است.کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند کـه به چند دلیل نباید از خوردن کیوی غافل شوید.

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیماین میوه سرشار از ویتامین‌هـای C و E است. میزان ویتامین ث موجود در دو عدد کیوی متوسط دو برابر پرتقال می باشد.مطالعات معتبر علمی نشان می دهد کـه کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و با استرس و پیری مقابله می‌نماید، و برای بهبود زخم و جذب آهن، سلامت استخوان ‌ها، رگ‌هـای خونی و دندان‌ها بسیار مفید میباشد

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیم

و در این زمینه بسیار موثر است.با خوردن کیوی میزان سروتونین؛ یکی از ناقل‌هـای عصبیِ «نروترنسمیترها» فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش افزایش می‌یابد. نقش سروتونین در لوله گوارش این است کـه هضم غذا را نظارت میکند در حالی‌کـه در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد.

کیوی و خواص مفید این میوه را بشناسیممطالعات نشان می دهد کـه دو کیـوی متوسط ۳۰ میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی برای عملکرد عضلات بسیار مهم است و سطح انرژی را افزایش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن ۲۰ درصد از موز بیشتر است و یک ماده معدنی عالی برای نظارت فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی به شمار می‌رود.