پارس ناز پورتال

کی روش بهترین مربی سال 2017 آسیا شد

کی روش بهترین مربی سال 2017 آسیا شد

کی روش بهترین مربی سال 2017 آسیا شد 

کارلوس کی روش توانست عنوان برترین مربی سال 2017 در آسیا را ازآن خود کند که مربوط به موفقیت هاي تیم ملی ایران دراین سال است. سایت «فوتبال ترایب» اندونزی اسامی مربیان برتر قاره آسیا درسال 2017 را منتشر کرد که بر این اساس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بعنوان مربی سال قاره کهن معرفی شد.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی برای کسب این عنوان رامون دیاس سرمربی الهلال عربستان و یون جونگ هوان سرمربی سرزو اوساکای ژاپن را پشت‌سر گذاشت. تاکافومی هوری سرمربی اوراوا رد دایموندز ژاپن نیز در رتبه چهارم این رده‌بندی ایستاد و برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس هم بعنوان پنجمی دست یافت.

 

این سایت در مورد کی‌روش نوشت: تنها فاکتوری که باعث میشود ایران در جام جهانی 2018 تیمی ناشناخته باقی بماند، حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت این تیم است. کارهایی که کی‌روش با تیم ملی تا پیش از سال 2017 انجام داده بود، عادی بودند، اما کاری که او برای ایران درسال 2017 کرد، باونکردنی بود. تیم ملی ایران درسال گذشته میلادی «2017» در هیچ‌یک از 11 بازی رسمی خود تن به شکست نداد.

 

آن ها همینطور در 12 بازی متوالی گلی دریافت نکردند. ایران یکی از نخستین تیم‌هایي بود که صعودش به مرحله پایانی جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کرد و دستیار پیشین سرالکس فرگوسن شایسته کسب این موفقیت «عنوان برترین مربی سال آسیا» است.

 

«فوتبال ترایب» همینطور در مورد برانکو ایوانکوویچ نوشت: سرمربی پیشین تیم ملی ایران درسال 2015 به این کشور بازگشت تا غولی به اسم پرسپولیس را از خواب بیدار کند. در نخستین فصل کامل حضورش دراین تیم، برانکو و تیمش تنها به خاطر تفاضل گل از قهرمانی در لیگ بازماندند،

 

اما در فصل دوم در فاصله سه هفته مانده به پايان فصل فاتح لیگ برتر ایران شدند. پرسپولیس درسال 2017 به قهرمانی سوپرجام رسید و خودرا تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا کشید. برانکو اکنون مشابه قهرمانی برای هواداران پرسپولیس است و این به خاطر عملکرد دو سال اخیر پرسپولیس است.

 

پرسپولیس این فصل هم با اختلاف 9 امتیاز «به هنگام نگارش این گزارش» در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر است و احتمالاً برانکو این فصل هم این تیم رابه موفقیت دراین رقابت‌ها خواهد رساند.