پارس ناز پورتال

گروه تولیدی صنعتی تهویه آماج تولید کننده برتر انواع هواکش سانتریفیوژ

گروه تولیدی صنعتی تهویه آماج تولید کننده برتر انواع هواکش سانتریفیوژ

گروه تولیدی صنعتی تهویه آماج تولید کننده برتر انواع هواکش سانتریفیوژ،اگزاست فن و هواکش صنعتی با تضمین مناسب ترین قیمت بازار

 

با توجه به آلودگی‌ های هوا، هواکش‌ ها تبدیل به بخشی جدا نشدنی از زندگی افراد شده‌اند و نقش بسیار مهمی دارند. این محصولات موارد استفاده متعددی از قبیل ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی دارند.و آنها بوی نامطبوع و جریان هوای نامناسب را از فضای محیط خارج می‌کنند.

 

یک سیستم هواکش صنعتی با طراحی درست منجر به سلامتی بهتر برای کارکنان شما و همچنین کاهش خطر حوادث در محل کار می شود. این هواکش ها عمدتا برای کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان ها از طریق رقیق کردن هوا و جابجایی آلاینده ها داخل محیط استفاده می شوند.

 

در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی مختصر و مفید بر روی موضوع هواکش سانتریفیوژ، اگزاست فن و هواکش صنعتی و انواع آنها که توسط شرکت تهویه آماج تولید می شود و در نهایت روش های تعیین قیمت آن ها بحث کنیم.

 

هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ که از نظر جریان هوا بسیار حائز اهمیت هستند،از قوی ترین و کاربردی ترین انواع فن ها می باشند.هواکش سانتریفیوژ که در بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بزرگ استفاده می شوند، دارای ویژگی های جذب گرد و غبار نیز هستند.  با نصب در قسمت هایی مانند سقف، دیوار و کف به راحتی می توان از آن استفاده کرد، بعضی اوقات به دلیل شکل آنها به آنها فن حلزونی گفته می شود.

 

فن سانتریفیوژ در واقع یک دستگاه مکانیکی است که به کمک قوانین فیزیکی و قانون گریز از مرکز باعث به وجود آمدن گردش هوا در محیط عمل نموده و دارای اندازه و ابعاد مختلف و متنوعی می باشد که بسته به میزان حجم دمش و یا تخلیه هوای لازم برای یک محیط خاص در نظر گرفته می شود.

 

این مدل هواکش ها در دو نوع کاربری ساخته می شوند، ابعاد بزرگ و عظیم الجثه آن برای استفاده در معادن، کارخانه ها و محیط های بزرگ طراحی شده و مدل دیگر این فن ها، در ابعادی کوچکتر حتی در داخل رایانه ها (کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها)، جاروبرقی ها، و یا هود و لوازم آشپزخانه نیز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

انواع مختلف هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ به سه دسته تقسیم بندی می شوند که اسامی آن ها عبارتند از هواکش سانتریفیوژ رادیالی، هواکش سانتریفیوژ بکوارد و هواکش  سانتریفیوژ فوروارد.

 

هواکش سانتریفیوژ رادیالی

هواکش سانتریفیوژ رادیالی یک نوع فن سانتریفیوژ است که برای انجام کارهای خاص و مخصوص محیط های ویژه تولید و طراحی استفاده می شود. علت اصلی استفاده از این نوع هواکش تخلیه آلودگی های محیطی و هوایی از یک محیط خاص بوده و به همین خاطر، بیشتر در صنایع تولید سیمان و مواردی همانند آن که دارای سطح آلایندگی هوایی بسیار زیادی هستند، استفاده می شوند.

 

این مدل از هواکش های سانتریفیوژی در دو نوع مکنده(اگزاست فن) و همچنین دمنده(بلوئر) ساخته می شود که باعث می شود تا بتوان در محیط های با خطر انفجار،در محیط های با درجه حرارت بالا و یا میزان رطوبت بالا نیز از این مدل از هواکش ها استفاده کرد.

 

هواکش سانتریفیوژ فوروارد

هواکش سانتریفیوژ فوروارد بیشتر برای خنک سازی هوا مورد استفاده قرار می گیرد، در این مدل از هواکش ها غالبا سعی می شود تا موتور در داخل پروانه ها طراحی شود، زیرا مراحل خنک سازی موتور ساده تر و همین امر باعث روند خنک سازی موتور می شود.

 

از دیگر ویژگی های این هواکش می توان به جهت خروجی هوای آن ها اشاره کرد که در این هواکش ها، این جهت دقیقا در راستای محور پروانه ها می باشد. علت نام گذاری فوروارد بر روی آن ها به این خاطر می باشد که پروانه های آن ها تا حدودی به سمت جلو خم شده و در کنار آن دارای اسکرول یا همان غلاف نیز در قسمت نوک پروانه های خود می باشند.

 

انواع هواکش سانتریفیوژ فوروارد

هواکش های سانتریفیوژی فوروارد در دو نوع تک ورودی و دو ورودی ساخته شده که علت تعداد ورودی آن ها کاهش میزان مصرف انرژی و نویز است که ممکن است در اثر زیاد بودن میزان فشار هوایی که قرار است جابجا نمایند به وجود آید(یعنی در صورتی که حجم هوایی جابجایی زیاد باشد،در این صورت، سعی می کنند تا از نوع دو ورودی آن استفاده نمایند).

 

هواکش سانتریفیوژی بکوارد

نوع و دلایل به کارگیری و استفاده از فن سانتریفیوژی بکوارد دقیقا با نوع فوروارد آن ها مشابه می باشد. یعنی درست همانند نوع فوروارد،مدل بکوارد آن ها نیز دارای موتور تعبیه شده در قسمت پروانه ها برای خنک سازی بیشتر بوده و آنها نیز دقیقا مشابه مدل فوروارد هوا را همراستا با محور پروانه ها از محیط خارج می سازند(البته در این مدل بیشتر آلودگی ها تخلیه می گردد).

 

علت نام گذاری بکوارد بر روی این مدل از هواکش ها نیز دقیقا مشابه با مدل فورارد آن ها نحوه طراحی پروانه ها می باشد،در این مدل قسمت انتهایی پروانه ها(قسمتی که به محور چسبیده است)شکلی محدب داشته و به سمت بیرون میل پیدا کرده است، در صورتی که قسمت انتهایی یا همان نوک پروانه ها حالت تیزی داشته و به سمت داخل میل دارد، و به همین دلیل رو به سمت داخل بودن پروانه های آن ها است که نام بکوارد را بر روی آن ها قرار داده اند.

 

 اگزاست فن

گروه تولیدی صنعتی تهویه آماج تولید کننده برتر انواع هواکش سانتریفیوژ

اگزاست فن از رایج ترین و پرکاربردترین هواکش ها به شمار می رود،اگزاست فن ها هم به عنوان هواکش های خانگی با قدرت و توانی کمتر مورد استفاده قرار گرفته و هم می توانند با تقویت موتور به راحتی در محیط های صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 

اگزاست فن های صنعتی یکی از به صرفه ترین و کارآمدترین انواع هواکش بوده که هم از نظر میزان مصرف انرژی بهینه و به صرفه می باشند و هم می توانند بازدهی بسیار بالایی را در رابطه با میزان هوای جابجا شده و یا میزان آلودگی تخلیه شده به منظور تهویه هوا به خصوص در محیط های صنعتی که میزان این آلودگی نیز بسیار زیاد است باشند.

 

اگزاست فن سقفی (Rooftop Exhaust Fan)

اگزاست فن سقفی در داخل محیط نصب می شود و با مکش هوای آلوده در فضای داخلی محیط همانند هود آشپزخانه،هوا را از محیط مورد نظر به کمک کانال هایی که از قبل برای آن تعبیه شده است، خارج می کنند.این گونه اگزاست فن های سقفی عموما هوای آلوده را به صورت موضعی از محیط خارج می نمایند.بهتر است در این جا به این نکته نیز اشاره نماییم که اگزاست فن های سقفی از مصرف انرژی به مراتب کمتری برخوردار هستند.

 

اگزاست فن اکسیال (Axial Exhaust Fan)

این مدل اگزاست فن اکسیال یا محوری دارای یک فن محوری از نوع مکنده یا دمنده می باشند که عموما برای اگزاست فن هایی با فشار استاتیک کاربرد زیادی خواهند داشت. اگزاست فن های محوری عموما هوای زیادی را با پرتاب کم و فشار کم تخلیه می کنند. آن ها گذشته از پرتاب و فشار کم صدای به مراتب کمتری را تولیدی می کنند.

 

اگزاست فن یوتیلیتی (Utility Exhaust Fan)

اگزاست فن های یوتیلیتی نام دیگر اگزاست فنی است که در پشت بام یک ساختمان به صورت مرکزی نصب می شود و هوا را از نقاط مختلف ساختمان مکش می نماید.این هوای مکش شده توسط اگزاست فن یوتیلیتی به واسطه یک داکت به خارج از ساختمان هدایت می شود.

 

هواکش صنعتی

گروه تولیدی صنعتی تهویه آماج تولید کننده برتر انواع هواکش سانتریفیوژ

از هواکش صنعتی به منظور تهویه کردن هوای بسته محیط کار، مخصوصا در سالن هایی که احتمال وجود آلودگی هوا به مراتب بیشتر می باشد، بهره می گیرند، انتخاب نوع هواکش صنعتی مسئله ای بسیار مهمی به شمار می رود و هواکشی که در یک محیط استفاده می شود، حتما برای آن محیط خاص مناسب بوده و قادر باشد تا بازدهی ای مطلوبی را از خود نشان دهد.

 

هواکش صنعتی وسایل بسیار مهمی در محیط های کاری الخصوص محیط های دارای میزان هوای آزاد اندک و محیط های بسته به شمار می رود. البته در کنار هواکش صنعتی می توان از کمپرسور های هوا، انواع مختلف پنکه و مواردی دیگر از دستگاه های مختلفی که در این محیط ها می توانند به کار بسته شوند نیز استفاده کرد.

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت هواکش صنعتی

 

قیمت هواکش صنعتی در واقع همیشه تابعی از اندازه آن می باشد. اندازه هواکش می تواند بیشترین تاثیر مثبت و یا منفی را بر روی هواکش شما داشته باشد.هر چه اندازه هواکش بزرگ تر باشد، به طبع همین اندازه، میزان مواد اولیه بیشتری در آن به کار گرفته شده و همین بیشتر بودن میزان مواد اولیه به کار گرفته شده در آن می تواند بر روی افزایش یا کاهش یافتن قیمت موثر باشد. هم چنین عوامل زیر:

 

 – ضخامت ورقه
 – شکل ظاهری فن
–  نوع طراحی پروانه
 – نوع الکتروموتور
–  جنس ورقه
 – نوع پوشش رنگ به کار گرفته شده بر روی سطح هواکش صنعتی

 

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

– تامین مداوم هوای تازه از طریق وارد کردن هوا از محیط بیرون
– حفظ سطح دما و رطوبت در مقدار دلخواه
– کاهش احتمال بروز آتش سوزی و یا انفجار
– حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا

 

قیمت هواکش صنعتی

هر کالایی که امروزه به هر منظوری مورد استفاده قرار می گیرد،دارای قیمتی بوده و به همین خاطر، لازم است این قاعده را برای هواکش ها نیز مناسب اعلام نماییم. این قیمت بسته به برخی از عوامل می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

 

در واقع یک دسته عواملی هستند که می توانند منجر به تعیین قیمت گردند. به همین دلیل زمانی که شما به دنبال قیمت یک محصول می گردید، لازم است تا عوامل موثر بر روی تعیین قیمت آن را بررسی نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر،مشاوره رایگان و سفارش محصولات میتوانید به سایت تهویه‌ آماج(www.tahvieamaj.com) مراجعه کنید.