پارس ناز پورتال

گوشی پوکو ایکس ۴، امکانات و عملکرد

گوشی پوکو ایکس ۴، امکانات و عملکرد

در همین چند ماه گذشته در سال 2022، گوشی پوکو ایکس 4 به‌صورت رسمی در نمایشگاه MWC  معرفی شد. محصولی جدید با امکانات ویژه که برند شیائومی آن را طراحی کرده و می‌توان این گوشی را یک دستگاه استاندارد معرفی کرد که خصوصیات بسیار خوبی در کنار خود برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

 

همچنین درصورتی‌که به دنبال یک گوشی خوب برای گیمینگ هستید، برند شیائومی این محصول را با ویژگی‌های پرچمدار و در حد قیمت یک گوشی میان رده عرضه کرده است. البته درصورتی‌که می‌خواهید کارهای گرافیکی سنگین را به شکل بهتری جلو ببرید،

 

پیشنهاد بهتر این است که به جای خرید گوشی هوشمند، به دنبال خرید قسطی لپ تاپ باشید. اما برای یک بازی جذاب آنلاین، گوشی شیائومی پوکو ایکس 4، امکانات خوبی به شما ارائه می‌دهد. در این صفحه قصد داریم ویژگی‌های این گوشی را بررسی کنیم تا در هنگام خرید گوشی هوشمند، بهتر تصمیم بگیرید.

 

مشخصات ظاهری گوشی پوکو ایکس ۴

در نگاه اول به این گوشی، ابعاد و وزن آن خودنمایی می‌کند. این گوشی ابعادی معادل با ۸.۱×۷۶.۱×۱۶۴.۲ میلی‌متر دارد و تمام خصوصیات منحصربه‌فرد فنی و ظاهری آن فقط در  وزنی بسیار کم در حد 205 گرم جمع آوری شده است. درعین‌حال همان ابتدا متوجه می‌شوید که این دستگاه، شباهت چندانی به نمونه‌های قبلی تولیدشده توسط شیائومی ندارد و بیشتر در دسته گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد.

 

برند شیائومی از متریال باکیفیت در طراحی بدنه استفاده کرده و ظاهر پشت قاب گوشی به همراه نمایشگر تخت و کم حاشیه گوشی، کمک می‌کند تا پوکو ایکس 4 پرو 5G را به‌عنوان یک گوشی پرچمدار و خاص در مقابل محصولات پرچمدار برند سامسونگ قرار می‌دهد.

 

نکته مهم دیگری که شیائومی در ساخت این گوشی به آن توجه کرده، این است که ضخامت دستگاه نسبت به گزینه‌های قبلی تولیدی این برند تا حد زیادی کاهش پیداکرده و به 8.1 میلی‌متر رسیده است. این ابعاد ظریف در کنار وزن 205 گرم باعث می‌شود که ترکیب ظاهری جذابی در این گوشی فراهم کند.

 

البته در نظر داشته باشید که علت کاهش وزن این گوشی، به خاطر کاربرد متریال پلاستیک در بدنه گوشی است. این در حالی است که شیائومی در طراحی Poco X3 Pro تلاش کرده که تا جای ممکن از متریال آلومینیوم در بدنه استفاده کند. بااین‌حال، مقاومت دستگاه بسیار خوب است و از این بابت کاربران می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند.

 

صفحه نمایش گوشی Poco X4 Pro 5G

جالب است بدانید که برندهای چینی در طراحی انواع گوشی‌های هوشمند خود، بیش از هر چیزی بر نمایشگر  و ظاهر گوشی کار می‌کنند تا حسی از داشتن یک گوشی پرچمدار را به کاربران القا کنند. گوشی Poco X4 Pro 5G نیز از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است. درعین‌حال رزولوشن 1080×2400 در این گوشی به‌کاررفته و در همان نگاه اول توجه کاربر را به خود جلب می‌کند.

 

علاوه بر آن، نمایشگر از دامنه رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده و رنگ‌ها به‌صورت واقعی و جذاب نمایش داده می‌شود. همچنین تماشای ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، نت فلیکس و تیک‌تاک با این نمایشگر باکیفیت، لذت‌بخش است.

 

یکی دیگر از موارد مهم، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی در این گوشی جدید شیائومی کمک می‌کند که این محصول با اقتدار در مقابل رقیب سرسخت خود وان پلاس Nord CE 2 5G قرار بگیرد و حتی چند گام از آن جلوتر باشد.

 

علاوه بر آن، پشتیبانی از +HDR10 باعث می‌شود که تماشای ویدیوها و کار کردن با گوشی لذت‌بخش‌تر نیز باشد. حداکثر شدت روشنایی صفحه نیز به عددی معادل با 1300 نیت می‌رسد تا زیر نور مستقیم خورشید به‌راحتی بتوان ویدئوهای مختلف را تماشا کرد و اختلالی در نحوه نمایش تصاویر ایجاد نشود.

 

پردازنده گوشی Poco X4 Pro 5G

شیائومی زمانی که این گوشی را در نمایشگاه معرفی کرد، از آن به‌عنوان یک گوشی گیمینگ یاد کرد. در این محصول از تراشه Snapdragon 695 5G استفاده ‌شده و در دو نسخه تولیدی آن، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگ یا 8 گیگ حافظه رم و 256 گیگ حافظه داخلی به‌کاررفته است. علاوه بر آن کاربران می‌توانند با کمک اسلات دوم سیم‌کارت، یک کارت حافظه به آن اضافه کنند که تا 1 ترابایت ظرفیت داشته باشد.

 

این تراشه 6 نانومتری از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای به همراه 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 660 Gold و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی Kryo 660 Silver برخوردار است. همچنین در کنار آن از پردازشگر گرافیکی Adreno 619  بهره برده و به همین دلیل می‌تواند تمامی دستورات دریافتی را در کمترین زمان ممکن پردازش کند.

 

همین موضوع نیز کمک می‌کند که گوشی برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و بازی‌های کامپیوتری، گزینه ایدئال باشد. درعین‌حال سرعت و عملکرد این گوشی در کنار پشتیبانی از شبکه 5G و وای فای 5 و بلوتوث نسخه 5.1 تکمیل می‌شود.

 

بنابراین حالا می‌توانید انواع گیمینگ آنلاین را هم به‌راحتی بدون ترس از اختلال در اینترنتی پیش ببرید. بنابراین اگر شما هم به دنبال یک گوشی گیمینگ مناسب هستید، خرید قسطی گوشی پوکو ایکس ۴ پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود.

گوشی پوکو ایکس ۴، امکانات و عملکرد

فنّاوری Dynamic RAM Extension

یکی دیگر از امکانات قابل‌توجهی که در این محصول از برند شیائومی به‌کاررفته، فنّاوری Dynamic RAM Extension  است که کمک می‌کند حافظه رم دستگاه با کاربرد حافظه داخلی اضافی، افزایش پیدا کند.

 

به‌صورت کلی این فنّاوری باعث می‌شود که موقع فعال شدن، سرعت باز کردن اپلیکیشن‌ها افزایش پیدا کند. به همین دلیل به‌خوبی می‌توان صفحات را اسکرول کرد یا از قابلیت‌های عکاسی دستگاه به شکل بهتری استفاده کرد.

 

ویژگی‌های باتری پوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

موضوع دیگری که در گوشی‌های هوشمند اهمیت بسیار زیاد دارد، توانمندی باتری آن است. خوشبختانه در این محصول جدید از شیائومی، میزان شارژدهی عملکرد عالی دارد و نیروی موردنیاز دستگاه با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

 

به همین خاطر کاربران می‌توانند فعالیت‌های مختلفی مانند پیام دادن، توییت زدن و تماشای ویدیوهای تیک‌تاک را با این گوشی پیش ببرند و حداقل ۱ روز و نیم نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید. البته درصورتی‌که نرخ تازه‌سازی صفحه را غیرفعال کنید تا نور صفحه کمتر شود، شارژ این گوشی تا دو روز نیز کاملا جوابگو خواهد بود.

 

این محصول از فناوری توربو شارژ ۶۷ واتی برخوردار است و ظرف فقط ۱۵ دقیقه به‌راحتی شارژ گوشی را از ۰ تا ۵۹ درصد شارژ می‌کند. درعین‌حال باکمی صبر و فقط بعد از نیم ساعت اتصال گوشی به منبع برق، شارژ باتری آن نیز از ۵۹ به ۹۴ درصد می‌رسد. به همین دلیل می‌توان گفت که درزمانی حدود 40 دقیقه می‌توان این گوشی را از صفرتا صد به‌صورت کامل شارژ کرد.

 

امکانات نرم‌افزاری در گوشی Poco X4 Pro 5G

این گوشی با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 طراحی‌شده و عملکردی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عبارتی‌دیگر رابط کاربری این گوشی، قابلیت شخصی‌سازی در قسمت‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. البته ممکن است در برخی موارد، آزاردهنده باشد و تنظیمات را کمی پیچیده کند.

 

درعین‌حال  این پیچیدگی‌ها در رابط کاربری اپلیکیشن Camera بیشتر است و نمی‌توانید دوربین ماکرو را در “more” یا تنظیمات اضافی پیدا کنید. برخی از قسمت‌های عکاسی هم به‌صورت مخفی طراحی‌شده و اگر علاقه‌ای به این حالت نداشته باشید، احتمالاً عصبانی خواهید شد!

 

درنهایت اینکه در این محصول از برند شیائومی امکانات متفاوت و پیشرفته‌ای وجود دارد تا راحتی را برای کاربران خود فراهم کند، اما نقطه‌ضعفی که در آن دیده می‌شود، عدم پشتیبانی و تعهد برای آپدیت نرم‌افزاری است. همچنین اندروید این محصول فقط اندروید 11 است و این در حالی است که رقبا در حال ارائه اندروید 12 هستند تا بازار را با اقتدار بیشتری در دست بگیرند.