پارس ناز پورتال

6 دلیل مهم برای دریافت گواهینامه ایزو 9001

6 دلیل مهم برای دریافت گواهینامه ایزو 9001

ایزو ۹۰۰۱ به زبان ساده یعنی یک QMS تعریف می‌کند که چگونه یک شرکت می‌تواند نیازهای ذی‌نفعان و مشتریان خود را برآورده کند. این شامل سیاست‌ها، رویه‌ها و فرایندهای لازم برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های تجاری اصلی یک شرکت است. در واقع دریافت ایزو ۹۰۰۱ باعث بهبود رضایتمندی مشتری می شود.

 

شرکت با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ فرایندهای داخلی خود را همسو می‌کند و رویکردی برای تکمیل پروژه‌ها ارائه می‌دهد. با یک  QMS مبتنی بر فرایند، کسب‌وکارها می‌توانند فرایندهایی را که باعث موفقیت کسب‌وکار می‌شوند، شناسایی، نظارت، مدیریت و ارتقا دهند.

وقتی در مورد کمک به شرکت‌ها برای اخذ ایزو معتبر صحبت می‌کنیم، مردم اغلب از ما می‌پرسند: “چرا شرکت ما باید گواهینامه داشته باشد؟ پاسخ روشن است استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت (QMS) مزایای بی شماری را برای هر شرکتی که مایل به بهبود و ارتقای سازمان خودش است ایجاد می کند.

 

1.با گرفتن ایزو 9001 نیازهای مشتری را برآورده کنید
بسیاری از شرکت ها فقط برای برآورده کردن یک نیاز مشتری، گواهینامه ایزو 9001 را می خواهند. مشتری بیان می کند که فقط با فروشندگانی که دارای گواهینامه مطابق با ایزو 9001 هستند تجارت می کند، بنابراین برای بهبود کسب و کار به آن گواهی نیاز دارند.

 

مشکل این شرکت ها این است که به دنبال سود کوتاه مدت هستند. آنها چیزی جز این یک مزیت نمی بینند و میگویند ما به پول نیاز داریم  و مزایای بلند مدت را نادیده می گیرند، و به اشتباه بیا میکنند “اگر به هر طریقی مشتری را راضی نگه داریم، آنها از ما خدمات و محصولات اخذ میکنند “.

 

سود فوری شما بدون اینکه مشتری و سلامت،ایمنی و محیط زیست مجموعه را در اولویت قرار دهید، در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

 

2.کسب درآمد و کسب و کار بیشتر از مشتریان جدید

هنگامی که گواهینامه ایزو9001  خود را دریافت کردید، می توانید گواهینامه کیفیت خود را تبلیغ کنید و به درخواست های قیمت از شرکت هایی که گواهینامه ISO 9001 را برای خود اجبار می دانند، پاسخ دهید. گواهینامه ISO 9001 می تواند بازارهای جدیدی را باز کند که قبل از صدور گواهینامه عملاً قادر به انجام تجارت با آنها نبودید.

6 دلیل مهم برای دریافت گواهینامه ایزو 9001

3.بهبود کیفیت شرکت و محصول

یک استاندارد سیستم مدیریت کیفیت تماماً در مورد کیفیت است . بنابراین، البته، یکی از نتایج اتخاذ یک QMS باید سطح کیفی بهبود یافته برای کل سازمان باشد. هر فرآیند و هر محصول. تعاریف زیادی از “کیفیت” وجود دارد، اما فیلیپ کراسبی و جوزف جوران دو مورد از بهترین آنها را ارائه می دهند.

کراسبی آن را به عنوان «انطباق با الزامات» تعریف کرد. جوران آن را “تناسب برای استفاده” نامید. یک سیستم مدیریت کیفیت به خوبی طراحی شده و به طور موثر پیاده سازی شده است، شرکت شما را در مسیر کیفیت قرار می دهد.

 

4.فرهنگ حرفه ای را با روحیه بهتر کارمندان توسعه دهید

پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 می تواند کارکنان را توانمند کند QMS شما انتظارات واضح (اهداف کیفیت و شرح شغل)، ابزارهای انجام کار (رویه ها و دستورالعمل های کاری) و بازخورد سریع و عملی در مورد عملکردشان (معیارهای فرآیند) را در اختیار آنها قرار می دهد.

6 دلیل مهم برای دریافت گواهینامه ایزو 9001

5.با اخذ ایزو 9001 سازگاری عملیاتی را بهبود بخشید

کیفیت ثابت چیست؟ خوب، یکی از راه‌های فکر کردن به آن «کاهش تنوع» است. کاهش تنوع در فرآیندهای شما، تعریف سازگاری است.آیا با ارائه یک محصول ثابت – ابعاد یکسان، وزن یکسان، تحمل یکسان، خروجی یکسان – یا غیرقابل پیش بینی بودن و “در همه جا” بودن محصولات شما، به مشتری شما بهتر خدمات می دهد؟ (امیدوارم زیاد به این موضوع فکر نکرده باشید.) البته، آنها تنوع را نمی پذیرند.

چگونه تنوع را کاهش می دهید؟ کنترل فرآیندهای خود را افزایش دهید! کنترل از داشتن یک هدف واضح برای شلیک (هدف)، جمع‌آوری داده‌ها در مورد فرآیند (معیارها)، و درک نحوه تنظیم فرآیند (روش‌ها و دستورالعمل‌های کاری) برای حفظ خروجی هدف ناشی می‌شود. اگر ISO 9001 QMS شما کار می کند، باید ثبات عملیاتی و محصول را افزایش دهید.

 

6.تمرکز بر مدیریت و کارکنان

ما اهداف کیفیت، معیارها و رویه‌های مورد استفاده در سیستم مدیریت کیفیت 9001 را مورد بحث قرار داده‌ایم. با داشتن اهداف، معیارها و رویه‌های مناسب، مدیریت و کارمندان باید بتوانند روی چیزهای مهم تمرکز کنند. این حال، همیشه اینطور نیست – از دست دادن تمرکز در یک دوره زمانی آسان است.

 ISO 9001 QMS راهی برای اطمینان از تمرکز شرکت دارد و آن ممیزی کیفیت است. ممیزی های داخلی، ممیزی های ثبت (و نظارت)، و ممیزی های خودفرآیند.صدور گواهینامه ISO 9001 مستلزم آن است که شرکت به طور دوره ای فرآیندهای کیفیت خود را مورد بازرسی قرار دهد.

 

ممیزی های منظم فرآیند و ممیزی های مورد نیاز، زمانی که به درستی انجام شود، بازخورد عینی مورد نیاز برای اصلاح هرگونه انحراف از مسیر کیفیت و تمرکز شرکت بر روی اهداف خود را فراهم می کند.