پارس ناز پورتال

برای رشد بهتر جنین این غذارا بخورید

برای رشد بهتر جنین این غذارا بخورید

این غذا که یک غذای سنتی فرانسوی به حساب می آید، از سبزیجات ساده و ماهی فراهم می شود. ماهی قزل آلا سرشار از امگا3 و پروتئین مفید برای رشد مغز جنین ، سیب زمینی، بروکلی، هویج، مارچوبه و کدو حلوایی سرشار از ویتامین آ ، ث، کا بوده و این مواد برای رشد اندام های مهم و حیاتی بدن ضروری هستند. این غذای ساده  حاوی تمام این مواد مغذی است و تهیه آن به خانم های باردار پیشنهاد می شود

مواد لازم برای تهیه سس :
-ماست پر چرب: یک دوم فنجان
-ترخون: یک فنجان ( شسته شده و خشک شده)
-آب لیمو ترش: یک چهارم فنجان
-پوست لیمو (رنده شده)
-روغن زیتون: یک قاشق سوپخوری
-سیر: یک بوته کوچک ( پوست گرفته شده و له شده)

مواد لازم برای تهیه غذای اصلی :
-پیاز: یک دوم پیمانه ( خورد شده و درشت)
-ساقه کرفس: یک عدد ( خورد شده و درشت)
-لیمو ترش: یک عدد خورد شده
-برگبو: 2 عدد
-سیر: 2 عدد بوته کوچک ( پوست کنده شده و له شده)
-دانه فلفل: 10 دانه
-فیله ماهی قزل آلا: نیم کیلو
سیب زمینی: 3 عدد متوسط
-بروکلی: 250 گرم
-هویج: 250 گرم یک عدد
-مارچوبه: 1 عدد
کدو حلوایی: 250 گرم

طرز تهیه:
برای آماده کردن سس ، تمام مواد لازم آن را در داخل مخلوط کن ریخته و تا زمانی که تمام مواد به یک اندازه خورد و مخلوط شوند آن را مخلوط می کنیم. مواد بدست آمده را در یک ظرف دردار و غیر قابل نفوذ هوا، در یخچال قرار می دهیم.
برای تهیه غذای اصلی، پیاز، ساقه کرفس، لیمو، برگبو، سیر و دانه فلفل را در داخل قابلمه ریخته. تا نیمه های قابلمه روی آن آب می ریزیم. اجازه دهید تا با شعله بالا جوش بیاید و به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزد ( در قابلمه را نگذارید)
سپس ماهی را با یک شعله کم در داخل آب جوش به مدت 7 دقیقه بپزید. در یک قابلمه دیگر، سیب زمینی ها را ریخته و  به اندازه ای که آب روی آنها را بگیرد، آب اضافه کنید. اجازه دهید تا به مدت 10 الی 12 دقیقه بجوشد تا نرم شود.
در داخل یک قابلمه بزرگتر، مقداری آب ریخته و سبد بخارپز را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید تا آب جوش بیاید. شعله اجاق را ملایم کرده سپس بروکلی، هویج، ترخون و کدو حلوایی را با دقت و به طور مرتب در داخل سبد بچینید و در آن را گذاشته و اجازه دهید تا به مدت 4 تا 7 دقیقه بپزد. سبزیجات باید کاملا نرم شود.  سبزیجات را در داخل یک دیس قرار می دهیم و ماهی و سیب زمینی پخته شده را کنار آنها گذاشته و آن را همراه با سس مخصوص سرو میل می کنید.


میزان مواد مغذی که در این غذا وجود دارد:
کالری: 410 گرم، پروتئین: 30 گرم، کربوهیدرات: 35 گرم، چربی اشباع شده: 18.5 گرم، کلسیم: 174 میلی گرم، آهن: 5.3 میلی گرم، فولیت 179 میلی گرم، فیبر: 7 گرم