پارس ناز پورتال

همسر داری موفق در این نکات

همسر داری موفق در این نکات

زنان ، سنگ صبورهای خوبی برای مردان هستند و به خوبی و با علاقه داستان زندگی مرد را گوش می‌کنند و کاملا مرد را درک می‌نماید.

در یک نمایشنامه انگلیسی گفته می‌شود «تا می‌توانی از بدبختی‌های دوران کودکیت برای همسرت تعریف کن این‌کار تاثیر عمیقی روی آنها می‌گذارد».

برای داشتن زندگی موفق، زن و مرد باید نیازهای یکدیگر را شناخته و در جهت رفع آن بکوشند در ذیل به بعضی از آنها اشاره می‌شود :

1– زن به توجه و مرد به اعتماد نیاز دارد.

وقتی مرد به همسرش توجه نشان داده و صمیمانه در راه خوشبختی او می‌کوشد، زن احساس می‌کند کسی او را دوست دارد و برایش اهمیت قائل است و هنگامی که رفتار زن با مرد صادقانه و با پذیرش باشد مرد احساس اطمینان و اعتماد می‌کند.

2- زن به درک و مرد به پذیرش احتیاج دارد.

وقتی مرد با حوصله و همدلی به صحبت‌های همسرش گوش می کند، زن احساس می‌کند که همسرش او را درک کرده است . وقتی زنی با مهربانی مردی را بپذیرید و رفتار او را تغییر دهد مرد احساس پذیرش و توانایی می‌کند و احساس می‌کند مورد تایید است.

3- زن به احترام و مرد به قدردانی نیاز دارد.

وقتی رفتار مردی با همسرش طوری است که حقوق و خواسته‌های او در نظر گرفته می‌شود، و تصدیق می‌شود، زن احساس احترام و شخصیت می‌کند. وقتی زن کوشش و تلاش مرد را تصدیق کرد، مرد احساس می‌کند که مورد قدردانی قرار گرفته و انگیزه‌اش برای احترام به زن بیشتر می‌شود.

4- زن به صمیمیت و مرد به تحسین نیاز دارد.

وقتی مردی به خواسته‌های همسرش اهمیت داد ، خود را متعهد می‌سازد که با صمیمیت آنرا برآورده سازد و بدین ترتیب چهارمین نیاز زن را بر طرف می‌کند. مرد نیز زمانی که احساس کرد مورد تحسین و قدردانی زن قرار گرفته و همسرش صادقانه از استعداد‌ها، خلق و خوی، قدرت و صداقت وی تعریف می‌کند اظهار رضایت می‌نماید.

5- زن به اعتبار و مرد به تایید نیاز دارد.

وقتی مردی با احساسات و خواسته‌های همسرش مخالفت نکرده و آنرا تایید نمود، زن احساس می‌کند، معتبر است.

وقتی زنی، مردی را تایید می‌کند، نشان می‌دهد که به قابلیت‌ها و توانایی‌های او اطمینان دارد . بنابراین نیاز مرد به تایید را برطرف می‌کند.

6- زن به اطمینان خاطر و مرد به تشویق نیاز دارد.

وقتی مردی مکررا نشان می‌دهد که به همسرش علاقمند است و او را دوست دارد و برای وی فداکاری می‌کند و او را صادقانه می‌پذیرد و زن اطمینان خاطر پیدا می‌کند، نظر تشویق‌آمیز زن و ابراز اعتماد به همسرش نیز به وی توانایی و امید می‌دهد. قدرشناسی و تشویق زن موجب می‌شود که مرد نیازهای همسرش را بهتر برآورده کند.