پارس ناز پورتال

شادی : پوستی با طراوت

شادی : پوستی با طراوت

شادی برای پوست‌تان خوب است

هرچند که نمی‌شود در چند جمله یک نسخه برای شادابی پوست داد اما می‌توان گفت علاوه برداشتن تغذیه و خواب مناسب، محققان امروزه ارتباط بین زیبایی و شادابی پوست را با شادمانی به اثبات رسانده‌اند…

 
براساس نتایج این تحقیقات جامعه‌شناسان و دکتر آبروایا و همکاران در مرکز تحقیقات پوست، 4 کشور متفاوت از جمله کالیفرنیا، مردمان شادمان زیباترند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، مشکلات را به راحتی پشت‌سر می‌گذارند و حتی درآمد بهتری دارند. براساس مطالعه دکتر فراید، متخصص پوست مرکز تحقیقات دانشگاهی پنسیلوانیا نیز مردمان شاد سالم‌تر به نظر می‌رسند و مو و ناخن آنها رشد بهتری دارد.

 
حتی ایستادن و راه رفتن انسان‌هایی با دیدگاه مثبت هم وضعیت بهتری دارد و استوار و محکم قدم برمی‌دارند و شانه‌هایشان را هنگام راه رفتن عقب نگه می‌دارند. همان‌طور که می‌دانید، استرس زمینه‌ساز بسیاری از


بیماری‌هاست و باعث بدتر شدن آکنه، تشدید اگزما، افزایش ریزش مو و تسریع فرآیند پیری می‌شود. در مطالعه‌ای در سال 2001 در دانمارک، پاسخ پوستی 15 بیمار به هیستامین پس از ایجاد غم، عصبانیت و شادمانی بررسی و مشاهده شد واكنش‌های آلرژیک در حالت‌های خلقی شادمانی کمتر و پاسخ پوستی کمتر به هیستامین در حالت سرخوشی و شادمانی رخ می‌دهد.
 

در مطالعه‌های جداگانه‌ای که در سال‌های 1982 و 1990 انجام شد،. مردان و زنان را در دو چهره خندان و بدون خنده به مطالعه‌شوندگان نشان دادند و نتایج نشان داد که افراد خندان بیشتر انتخاب شدند و جذاب‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسیدند. جالب است بدانید که ثابت شده خانم‌های افسرده‌ای که برای تزریق بوتاکس در خط اخم مراجعه می‌كنند، به دلیل اثر بوتاکس که فرد را از اخم كردن باز می‌دارد و آثار منفی اخم در چهره را از بین می‌برد، حتی خلق بهتری پیدا می‌كنند.

 
روحیه شاد، عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌شود و افسردگی در طولانی‌مدت، کدرشدن پوست و مستعدشدن آن برای بروز بیماری‌های مختلف را در پی دارد. سفیدی موی سر و آسیب به ناخن‌ها نیز از آثار مخرب افسردگی در طولانی‌مدت است، بنابراین برای داشتن پوست، مو و ناخن بهتر می‌توان بدون صرف هزینه‌هایی گزاف و وقت و زمان، آسان‌ترین راه یعنی خندیدن و شاد زندگی‌کردن را امتحان کرد.