پارس ناز پورتال

کیک ژله ای

مجموعه : آموزش آشپزی
کیک ژله ای

مواد لازم برای خمیر:

● ٣ عدد تخم مرغ
● ١۵٠ گرم شکر
● ٩٠ گرم آرد
● نصف قاشق چای خوری بیکن پودر
مواد لازم برای تزئین:
● ١.۵ دسی لیتر خامه مایع
● ١ قاشق سوپ خوری شکر
● مقداری میوه (گیلاس، نارنگی …)
● یک بسته کوچک ژله (عطر، رنگ و طعم به اختیار)

ظروف و وسایل لازم:
ماشین آشپزخونه، یک قالب کیک، این رو که من استفاده کردم به قطر ۲۴ سانتیمتر هست، الک

طرز تهیه:

برای تهیه کیک، تخم مرغ‌ها را در ظرف ماشین آشپزخانه بشکنید، شکر را به آن بیفزاید و با ماشین آشپزخانه آنرا خوب بزنید. وقتی مخلوط را خوب بزنید زره‌های هوا وارد مخلوط می‌شود و باعث می‌شود کیک خیلی پف کند. وقتی مایع آماده شد، به رنگ سفید کرم رنگ می‌شود و مثل خامه سفت می‌شود.


حالا آرد را با بیکن پودر داخل یک ظرف جداگانه خوب مخلوط کنید و بعد به کمک یک الک، کم کم مخلوط آرد و بیکن پودر را به مخلوط تخم مرغ و شکر بیفزاید و بسیار ملایم با یک قاشق چوبی یا پلاستیک مخلوط کنید. دلیل اینکه باید با احتیاط این کار را انجام داد این است که زره‌های هوای داخل خمیر خارج نشود، این کار را ادامه دهید تا تمام آرد با مخلوط قاطی شود.

حالا یک ورقه کاغذ شیرینی پزی را کف قالب کیک قرار دهید، سپس خمیر را روی آن بریزید، سعی کنید با ته قاشق خمیر مایه را خوب پهن کنید تا سطح آن کاملا یکنواخت شود. حالا ظرف محتوی خمیر را داخل فر که از قبل گرم شده قرار بدهید. گرمای فر باید ۱۶۰ درجه سانتی گراد باشد.

کیک را برای مدت ۴۰ دقیقه بپزید و آنرا خارج کنید. قبل از خارج کردن کیک یک ورقه کاغذ شیرینی پزی را روی یک سینی قرار دهید و بلافاصله بعد از خارج کردن کیک از فر آنرا روی کاغذ برگردانید.

بگذارید تا کیک سرد شود، در مدتی که کیک سرد می‌شود خامه مایع را با یک قاشق سوپ خوری شکر در ماشین آشپزخانه بزنید تا بصورت خامه در آید(سفت شود)، دقت کنید که خامه زیاد از حد زده نشود در غیر این صورت خامه تبدیل به کره خواهد شد.


وقتی کیک خنک شد خامه را روی سطح آن بمالید و خوب صاف کنید. در حقیقت این خامه برای این است که منفذ های کیک را بپوشانیم تا وقتی که ژله را روی آن می‌ریزیم وارد کیک نشود و آنرا آبکی نکند. حالا با میوه‌ها روی کیک را تزئین کنید و بعد آنرا داخل فریزر بگذارید. دلیل اینکه کیک را در فریزر می‌گزاریم این است که خامه سفت شود و وقتی ژله را به آن می‌افزایم وارد خامه و کیک نشود و در ضمن ژله زودتر سفت شود.

وقتی کیک سفت شد. ژله را به روشی که روی بسته آن توضیح داده آماده کنید، بگذارید تا ژله سرد شود، وقتی سرد شد و قبل از اینکه سفت شود آنرا روی کیک بریزید و دوباره آنرا برای چند دقیقه در فریزر قرار بدهید تا کاملا سفت شود.

کیک را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا سرد و ژله سفت شود، آنوقت به وسیله چاقو آنرا به اندازه‌های دلخواه برش بزنید