پارس ناز پورتال

راه حل برطرف کردن شکم بزرگ بعد از زایمان

راه حل برطرف کردن شکم بزرگ بعد از زایمان
 
شما هم پس از زایمان، از شکم بزرگتان به ستوه آمده‌اید و یا نمی‌دانید چگونه پاهایتان را لاغر کنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله تخصصی دنیای تغذیه و سلامت ؛ نگران نباشید. ورزش کردن هوشیارانه جواب پرسش شده است. زایمان معمولا شکم بانوان را شلو بدشکل می‌کند ولی ورزش کردن از همان هفته‌های نخست پس از زایمان، اثرات معجزه‌آسایی در کوچک کردن شکم دارد. بنابراین دیگر نیازی به جراحی پلاستیک برای کوچک کردن شکم نخواهد بود. شاید ورزش کردن در این روزها برای شما باورنکردنی باشد ولی بهتر است این کار را انجام دهید.

دکتر کاس، استاد دانشگاه «Northwestren» در شیکاگو که سخنگوی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا نیز هست می‌گوید: «خانم‌ها پس از زایمان چقدر ورزش کنند، چند بار در هفته ورزش کنند و چقدر انرژی در این راه به کار برند؛ مساله اساسی در ورزش کردن است». او اعتقاد دارد ورزش و رژیم غذایی پایه‌های تناسب اندام را تشکیل


می‌دهد. بسیاری از بانوان با اجازه پزشک خود می‌توانند ورزش کردن را از هفته‌های نخست پس از زایمان آغاز کنند. درست است خانم‌هایی که به نوزاد خود شیر می‌دهند، نمی‌توانند رژیم لاغری بگیرند ولی می‌توانند با کاهش مصرف چربی‌ها، شیرینی‌ها و جایگزینی میوه، سبزی و پروتیین در غذاهای روزانه خود، به کالری و انرژی لازم برای تغذیه فرزند خود دست یابند.

یکی از مربیان ورزش اهل لس‌آنجلس که به تازگی کتابی درباره روش‌های کاهش وزن پس از زایمان به رشته تحریر درآورده است به مادران جوان توصیه می‌کند: کسالت و تنبلی پس از زایمان را کنار بگذارید و حداقل 30 دقیقه در طول روز پیاده‌روی کنید، شما می‌توانید حتی با کودکتان به پیاده‌روی بروید. می‌توانید دستگاه‌های ورزشی برای


منزلتان تهیه کنید و یا با CDهای ورزشی در منزل تمرین کنید. می‌توانید از همسر یا والدینتان بخواهید هنگامی که ورزش می‌کنید از نوزادتان مراقبت کنند. در کنار این ورزش‌ها برای کوچک کردن شکم، باید عضلات (شل شده) شکمتان را تقویت کنید. برای این کار می‌توانید هر حرکت ورزشی مربوط به شکم را 5 مرتبه تکرار کنید و آن را بتدریج تا بیست بار افزایش دهید. شما می‌توانید روی زمین دراز بکشید و نوک انگشتان دست راستتان را به نوک انگشتان

پای چپتان بزنید و سپس دست و پای مخالف دیگر را به هم نزدیک کنید. این نرمش را چندین بار انجام دهید. فراموش نکنید فرصت شما بسیار کوتاه است. (محققان می‌گویند اگر از شر کیلوهای اضافی در شش ماه اول پس از زایمان خلاص نشوید، به سختی می‌توانید در 15-10 سال پس از زایمان، از شر آن‌ها خلاص شوید)

دکتر کس می‌افزاید: «پوست شکم برخی بانوان این قابلیت را دارد که در دوران بارداری به خوبی کش بیاید و پس از زایمان بدون شل و آویزان شدن دوباره جمع شود». نکته دیگری به جز قابلیت کشش پوست که بانوان باید به آن توجه کنند آن است که شکمشان چقدر بزرگ شده است. بدون شک بانوانی که انتظار فرزند دوقلو و یا چندقلو را می‌کشند، باید انتظار داشته باشند که شکمی بسیار بزرگتر را تجربه کنند.

دکتر کاس معتقد است که اگر مادران رژیم غذایی مناسب و ورزش را مدنظر قرار دهند می‌توانند پس از زایمان دوباره خوش‌اندام شوند ولی این برگشتن به اندام قبلی صد درصد نیست. گاهی درجه موفقیت 95-90 درصد است. اگر شما «سزارین» کرده باشید، شاید پوست اطراف ناحیه برش، پس از جوش خوردن آویزان شود که این، یکی از عوارض برش‌های «C» شکل است.

تامی تاک «Tummy tucks» گزینه دیگری برای رها شدن از بزرگی شکم پس از زایمان است ولی آنقدرها که فکر می‌کنید ارزان تمام نمی‌‌شود. این عمل جراحی 9000-3000 دلار هزینه برمی‌دارد و تحت پوشش بیمه نمی‌باشد. پس از آن هم احتمال عوارضی مثل عفونت و لخته شدن خون وجود دارد.