پارس ناز پورتال

تکنیک و تنظیمات مو

تکنیک و تنظیمات مو

تکنیکهای بالا نگاه داشتن موها :

 

۱٫ موها را در حالیکه خیس هستند حالت داده تنظیم کنید .

 

۲٫ اصطکاک داخل مویی را افزایش دهید.

 

۳٫ موها را در جایگاه‌های خودشان متصل کنید .

 

تنظیمات در حالت خیس و تغییر شکل تارهای مو :

 

اغلب مردم برای تغییر شکل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو کردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس کردن مو و سپس خشک کردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین کار، شامپو کردن موها با سورفکتانت است که به نفوذ آب بداخل تارهای مو کمک می‌کند . یکبار مو را خیس کرده سپس مجددا آنرا در شکل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشک نمایید.

 

استالینگ گرم :

 

بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشک بر همین اساس کار می‌کنند .آب در پیوندهای نمکی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشکیل داده و شکل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

 

آب موجود درهوا که بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ کند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشکند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است که چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌کند که با شامپو مخلوط شود .

 

ایجاد اصطکاک میان موها :

 

افزایش موقتی اصطکاک میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن کمک می‌کند .

 

چهار راه برای افزایش موقتی اصطکاک مو وجود دارد :

 

۱٫ تمیز کردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است که می‌تواند سنگینی ، لیزی ، کاهش اصطکاک و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاک نمودن این روغنها با استفاده از یک شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطکاک اولیه اش در آورده و این بهترین کار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

۲٫ استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطکاک مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وکمک می‌کنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یک فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی که نیمه خشک شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشک شدن کامل، به موها فرم می‌دهند .

 

۳٫ شانه کردن معکوس : شانه کردن معکوس از نوک به ریشه به راحتی اصطکاک موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

۴٫ استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممکن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معکوس شانه نمایند. ولیکن بایستی با این نکته توجه نمود که پوش دادن مکرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده که معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیکه یکی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است که همان فوائد افزایش اصطکاک را بهمراه دارد بدون آنکه به کوتیکول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطکاک می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تکان دادن‌های مکرر سر محافظت کند .