پارس ناز پورتال

سر بریدن سرباز انگلیسی در شهر لندن (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
سر بریدن سرباز انگلیسی در شهر لندن (عکس)

دو مهاجم در حومه لندن، یک سرباز انگلیسی را سربریدند.به گزارش پارس ناز به نقل از رویترز، دو مهاجم ناشناس به وسیله چاقو و ساطور به این سرباز ارتش انگلیس در خیابان کنار پادگان ارتش در لندن، حمله کرده و با قطع کردن سرش، او را کشتند.دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا که در سفر فرانسه به سر می برد سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به لندن برگشت تا در نشست اضطراری کابینه شرکت کند.

خبرگزاری آلمان و برخی دیگر از رسانه ها به نقل از شاهدان عینی نوشته اند که دو مهاجم در حالی که الله اکبر می گفتند با چاقو و ساطور به سرباز انگلیسی حمله کردند.

یکی از مهاجمان به نظامی انگلیسی در لندن در حال شرح دلایل اقدام خود

همچنین فیلم منتشر شده در اینترنت از یکی از مهاجمان نشان می دهد که او در حالی که دستانش خونی است و چاقو و ساطور در دست دارد؛ به سمت یکی از عابران می گوید: “معذرت می خواهم که زنها امروز مجبور شدند شاهد این صحنه باشند، اما در سرزمین ما، زنها مجبورند این صحنه را ببینند. مردم هرگز امنیت نخواهند داشت. دولتتان را سرنگون کنید. آنها به شما اعتنایی ندارند”.

این فیلم توسط یکی از رهگذران ضبط و منتشر شده است.

به گزارش بی بی سی، مهاجمان بدون اینکه در صدد فرار از محل برآیند، از رهگذران خواستند تا از این حادثه فیلم و عکس تهیه کنند و یکی از آنان در برابر دوربین گفت که مسلمان است و به تلافی سیاست دولت بریتانیا علیه مسلمانان در عراق و افغانستان، نظامی بریتانیایی را کشته‌اند.روز پنجشنبه تایید شد که مهاجمان نیجریه‌ای تبار اما شهروند بریتانیا هستند اما در مورد ارتباط احتمالی آنان با گروه‌های اسلامگرای تندرو در نیجریه یا نقاط دیگر گزارشی منتشر نشده است.

سر بریدن سرباز انگلیسی در شهر لندن (عکس)

پلیس مسلح حدود ۲۰ دقیقه بعد از حادثه به محل رسید در حالی که مهاجمان همانجا ایستاده بودند و تلاشی برای فرار نکردند.شاهدان عینی گفته اند که به محض رسیدن پلیس، مهاجمان اسلحه به دست به سوی مأموران حرکت کردند، اما مأموران فورا به آنها تیراندازی و آنها را زخمی کردند.پلیس عادی لندن مسلح نیست و کمیسیون مستقل نظارت بر پلیس بریتانیا در حال بررسی حادثه است تا مطمئن شود که تیراندازی مأموران مطابق مقررات بوده است.

واکنش نخست وزیر

دیوید کامرون نخست وزیر هم در واکنش به این حادثه آن را “منزجر کننده” توصیف کرد اما گفت: مسئولیت این جنایت صرفا متوجه مرتکبین آن است و نباید اقلیت یا دین خاصی را مورد سرزنش قرار داد.کامرون گفت که تمامی مردم بریتانیا، از هر نژاد و فرهنگ و مذهبی، این واقعه را محکوم می‌کنند و اظهار داشت که “این جنایت صرفا به منزله حمله به بریتانیا و روش زندگی مردم بریتانیا نیست بلکه خیانت به اسلام و مسلمانان ماست که منشا خدمات ارزنده ای به کشورشان بوده‌اند زیرا در اسلام هیچ توجیهی برای چنین اقدامات مخوفی وجود ندارد.

نخست وزیر بریتانیا از خانم اینگرید لویائو کنت” زنی که در محل حادثه حضور داشت و به سرزنش مهاجمان پرداخت، قدردانی کرد و گفت که راه موثر مقابله با تروریست‌ها این است که “به روال عادی زندگی خود ادامه دهیم و نگذاریم اقداماتشان، امور ما را مختل کند.”خانم لویائو کنت در پاسخ به اظهارات یکی از مهاجمان که در نظر دارد در لندن جنگ به راه بیاندازد، گفته بود “قطعا شکست می‌خورید چون با میلیون‌ها نفر روبرو هستید.در پی حادثه روز چهارشنبه خبرهایی از موضعگیری و تجمع پراکنده گروه‌های راستگرا در لندن انتشار یافت که شعارهایی را علیه مسلمانان سر داده بودند که با واکنش پلیس مواجه شد.

واکنش مسلمانان بریتانیا

صبح پنجشنبه، مرکز اسلامی منطقه گرینویچ، که حادثه روز گذشته در یکی از محله‌های آن روی داده، با انتشار بیانیه‌ای، قتل نظامی بریتانیایی را به شدت محکوم کرد و آن را “فاجعه‌ای هولناک” خواند.در این بیانیه آمده است که مسلمانان گرینویچ که همواره دارای بهترین روابط با تمامی جوامع ساکن این منطقه بوده‌اند، “هرگز از چنین اقدامات شیطانی حمایت نمی کنند و قویا خواستار محاکمه و مجازات شدید جنایتکارانی هستند که به نام دفاع از مسلمان، مرتکب این قتل شده‌اند.

بوریس جانسون، شهردار لندن هم که یکی از اجداد او از مسلمانان ترکیه در دوره عثمانی بوده، گفته است که این جنایت، یک اقدام فردی است و نباید آن را به پای مسلمانان نوشت.جانسون از اهالی لندن خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.