پارس ناز پورتال

خواص بی نظیر عصاره هسته انگور را بدانید

خواص بی نظیر عصاره هسته انگور را بدانید

عصاره هسته انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

عصاره هسته این میوه علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی،‌ دارای خواص آنتی‌هیستامین،‌ ضد آلرژی و ضد التهاب است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

این عصاره به خاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی چروک‌های پوست ناشی از افزایش سن، رژیم‌های نادرست غذایی و کشیدن سیگار و .. را کاهش داده و تغذیه مفیدی برای پوست محسوب می‌شود.

ماده‌ی بیوفلاوونوئید موجود در هسته انگور با تقویت و حفظ غشاء سلولی، ازبروز آسیب اکسیداتیو ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد،‌ پیشگیری می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی عصاره هسته انگور بسیار قوی‌تر از ویتامین‌های E وC موجود در آن عمل می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها، به هنگام افزایش فعالیت آنزیم‌های پوستی، به ترمیم نسوج ارتباطی کمک می‌کنند. عصاره هسته انگور، با کمک به بازسازی رگ های خونی آسیب دیده، زخم‌ها و جراحت‌ها را درمان می‌کند و باکتری‌های مضر موجود در آن‌ها را از بین می‌برد.

از دیگر خواص این عصاره می‌توان به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، واریس، آب آوردگی یا ورم و آرتروز اشاره کرد.
عصاره هسته انگور به عنوان یک آنتی‌هیستامین طبیعی نیز عمل می‌کند. این عصاره با کاهش تولید هیستامین و تقویت سیستم ایمنی بدن، واکنش‌‌های آلرژیک را تعدیل می‌کند.

عصاره این هسته برای تقویت چشم مفید است و برای درمان لکه زرد تخریب شده، آب مروارید و فشار چشم بکار می‌رود.

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده 300 میلی‌گرم در روز از این عصاره به مدت 60 روز، فشار وارده بر چشم ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر را از بین می‌برد.

برخی دیگر از خواص عصاره هسته انگور به شرح زیر هستند:

    از ایجاد پلاگ در عروق خونی پیشگیری می‌کند.


    سطح هوشیاری را افزایش داده و از بروز پیری زودرس پیشگیری می‌کند.


    از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند.


    گردش خون را تقویت می‌کند.


     یبوست را درمان می‌کند.