پارس ناز پورتال

خواص سیب:پنی‌سیلین طبیعی است

مجموعه : رژیم و تغذیه
خواص سیب:پنی‌سیلین طبیعی است

خواص سیب:پنی‌سیلین طبیعی است

سیب، میوه‌ای است بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های «آ»، «ب»، «ث» و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب نتروپتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌. یک جمله معروف انگلیسی نیز موید این مطلب است؛ یعنی روزی یک سیب میل کنید و دکتر را از خود دور کنید‌.


سیب در از بین بردن عفونت‌ها بسیار مهم است، در واقع یک نوع پنی‌سیلین طبیعی است. سیب نه‌تنها برای یبوست مفید است؛ بلکه برای اسهال نیز بسیار موثر است، اما تفاوت در طریقه مصرف آن است.

افرادی که دچار یبوست هستند، می‌توانند یک سیب را تنوری کرده و یا در فر بگذارند و شب میل کنند و یک سیب هم به همین طریق صبح‌ها میل شود‌.
برای درمان اسهال، سیب را رنده کرده،‌ چند ساعت بگذارید تا رنگش تغییر کند و تیره شود؛ یعنی پکتین موجود در آن اکسیده شود و بعد آن را میل کنید.

آب سیب تازه سموم بدن را دفع کرده و برای اطفال خیلی مفید است‌.سیب میوه‌ای است که ویتامین «ب» زیادی دارد و به همین دلیل برای اعصاب و روان بسیار مهم است و افراد عصبی بهتر است هر روز یک لیوان آب سیب تازه با کمی‌گلاب میل کنند.

سیب درجه تب را پایین می‌آورد و برای بهبود گلودرد و سینه‌درد بسیار موثر است‌.

یکی دیگر از خواص سیب رنده شده، این است که برای افراد مبتلا به زخم معده بسیار مفید است.‌

این میوه به علت خاصیت دفع اسید اوریک، در درمان بیماری‌های نقرس، آرتروز و رماتیسم بسیار مفید و موثر شناخته شده است‌.

سیب با دفع اسید اوریک، داروی رماتیسم و نقرس و درد مفاصل است و برای تقویت قلب و هضم غذا موثر است. خوردن سیب با پوست، یبوست را از بین می‌برد و برای کبد مفید است.

میوه نارس سیب جهت مداوای اسهال مفید است. خوردن سیب قبل از خواب، کمک موثری در راحت‌تر خوابیدن است.اگر 3 عدد سیب در روز بخوریم، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهیم. سیب به دلیل بافت گیاهی خود، می‌تواند 14 درصد خطر مرگ ناشی از گرفتگی رگ‌های بدن را کاهش دهد.

یک سیب متوسط دارای 3 گرم الیاف است. الیاف می‌تواند فشار خون و چربی خون را کاهش دهد. همچنین سیب برای سلامتی دندان بسیار مفید است.

سایت تفریحی پارس ناز