پارس ناز پورتال

چگونه بله را از عروس خانم بگیریم؟

چگونه بله را از عروس خانم بگیریم؟
 

در فرهنگ ما یکی از راه های آشنایی برای ازدواج قرار دادن واسطه است .افرادی که در اطرافیان خود دختر وپسر مناسبی را می شناسند و قصد دارند دختر را به پسر و خانواده اش برای انجام خواستگاری معرفی کنند.

تلاش برای بله گرفتن

اما گاهی دختر خانم ها در ابتدا مخالفت می کنند.اگر شما هم قصد واسطه گری در ازدواج  را دارید و جواب منفی می شنوید ، زود منصرف نشوید و راه های پیشنهاد ی ما را آزمایش کنید:

وقتی به او پیشنهاد ازدواج می‏دهید یا از او خواستگاری می‏کنید می‏گوید: «می‏خواهم درسم را ادامه بدهم»، «قصد ازدواج ندارم»، «خواهر بزرگتر از خودم دارم»، «هنوز زوده که حتی در مورد ازدواج فکر کنم» و خیلی سنگ‏های دیگر که پیش پایتان می‏اندازد تا نشان دهد که ناز می‏کند یا اصلا توافقی برای این ازدواج نمی‏بیند. البته شما به عنوان معرف و واسطه برخوردهای مختلفی با این گونه جواب‏ها خواهید داشت. اگر مایل باشید شیوه‏های برخوردی که ما پیشنهاد می‏کنیم را امتحان کنید.

صبر ایوب داشته باشید

شاید لازم باشد که به او یک هفته‏ای فرصت بدهید تا بیشتر در این مورد فکر کند، با چند نفر مشورت کند و به طور کلی برای دادن جواب قطعی، دقیق‏تر و عاقلانه‏تر رفتار کند. خیلی مواقع پیش می‏آید که دختر جوابی می‏دهد و بعد از مدتی پشیمان می‏شود.

کسانی در انتخاب خود شک می‏کنند و با گرفتن جواب منفی می‏روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی‏کنندکه با خود می‏گویند خوب، اینکه ناراحتی ندارد، این دختر نشد یک دختر دیگر.

در انتخابتان شک نکنید.

اصولاً وقتی شما به انتخابتان مطمئن هستید با یکی دو تا بهانه‏ای که دختر می‏آورد، پاپس نمی‏کشید. اکثراً کسانی در انتخاب خود شک می‏کنند و با گرفتن جواب منفی می‏روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی‏کنند، که با خود می‏گویند خوب، اینکه ناراحتی ندارد، این دختر نشد یک دختر دیگر.

دلیل پاسخ منفی او چیست؟

چرا در صورتی که از لحاظ معیارهای اصلی مناسب یکدیگر به نظر می‏رسند، باز مخالفت می‏کند؟ از او یک یا چند دلیل قانع‏کننده بخواهید. چنانچه دلیل او منطقی و قانع‏کننده نبود از او بخواهید در این مورد بیشتر فکر کند. البته این را هم در نظر داشته باشید که پیش می‏آید که دختر نمی‏خواهد دلیل اصلی مخالفت خود را بگوید. بیش از حد اصرار نکنید.

دلش را قرص کنید

در صورتی که دختر ادامه‏ی تحصیل خود را مانع قرار می‏دهد ، از آیاتی که ازدواج را بر تحصیل برتری داده است برایش بگویید. به او یاد‏آور شوید که با ازدواج، بنا نیست تحصیل قطع شود و چنانچه می‏دانید پسر با ادامه‏ی تحصیل او مخالفتی ندارد به او این اطمینان را بدهید.

چنانچه خواهر بزرگتر خود را مانع قرار داده و می‏گوید تا او ازدواج نکند من ازدواج نمی‏کنم بگویید بزرگ بودن خواهر شما خدای ناکرده باعث نشود که شما هم مانند او بزرگ شوید و موقعیت‏های خوب ازدواج‏تان را از دست بدهید.

منبع:تبیان