پارس ناز پورتال

دختر عجیب آمریکایی که در 22 سالگی دکترا می گیرد

دختر عجیب آمریکایی که در 22 سالگی دکترا می گیرد
ستا فیتز جرالد"دختر 16 ساله امریکایی است که موفق شده است در سن 16 سالگی وارد مقطع دکترای تحصیلی در رشته هوش مصنوعی شده و عنوان باهوش ترین دختر امریکا را از آن خود کند.


این دختر قبل از 2 سالگی با کامپیوتر آشنا شد و در سن 12 سالگی وارد کالج گردید. او موفق شد وارد یکی از بهترین دانشگاههای امریکا شود و اکنون اجازه حضور در مقطع دکترای این دانشگاه را دریافت داشته است و در سن 22 سالگی با مدرک دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد.


مادر او میگوید تمام فرزندانش را در خانه آموزش داده است و هرگز آنها به مدرسه نرفته اند. او با توجه به هوش و استعداد فرزندانش به آنها اجازه داد تا به صورت جهشی ادامه تحصیل دهند و معتقد است اگر هر مادری روزانه و به صورت مرتب 8 ساعت ا ز وقتش را به آموزش بچه ها اختصاص دهد آنها نیز میتوانند در سن 12 سالگی و بدون گذراندن دوران دبیرستان وارد کالج شوند.

ستا میگوید: حضور در کلاسها با توجه به اینکه همه همکلاسانم سالها از من بزرگتر بودند برایم بسیار سخت بود و همیشه مرکز توجه همه بودم. اما این مسئله برایم اندکی عادی شده است و بیشتر تمرکزم را روی درسهایم قرار داده ام. همه از من سوال میکنند چگونه بدون خاطرات شیرین دوران دبیرستان زندگی میکنم اما من جوابی ندارم و تنها میدانم اگر به عقب باز گردم بازهم همین شیوه تحصیلی را انتخاب خواهم کرد.


پدر او یک برنامه نویس کامپیوتر است و به همین دلیل او نیز به این رشته علاقه مند شده است. وی برنامه ساخت یک روبات هوشمند را در دست دارد که تا کنون 600 ساعت صرف این پروژه کرده است . این پروژه دانشمندان زیادی را علاقه مند به مشارکت و کمک در ساخت آن کرده است