پارس ناز پورتال

طبخ کوکوی ماکارانی

مجموعه : آموزش آشپزی
طبخ کوکوی ماکارانی
 
کوکوی ماکارانی

 

مواد لازم:

    ماکارانی ۱ بسته۷۰۰ گرمی
    گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
    پیاز ۱ عدد بزرگ
    قارچ ۵ عدد
    فلفل دلمه ۱ عدد کوچک
    سویا بافت ریز ۲ قاشق غذاخوری
    رب ۱ قاشق سرپر
    پنیرپیتزا رنده شده ۴ قاشق غذاخوری
    تخم مرغ ۳ عدد
    نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به میزان دلخواه
    روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه:

می توانید ماکارانی را از هر نوع و شکلی انتخاب کنید.

آب را بجوشانید و در آن نمک ریخته، ماکارانی را اضافه کنید تا نیم پز شود. آبکش کنید و رویش آب سرد بریزید تا ماکارانی بهم نچسبد.

تهیه سس ماکارانی: پیاز را سرخ کنید، گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. قارچ و فلفل دلمه ای را خرد کرده به همراه گوشت تفت دهید سویا و رب، نمک و ادویه را هم اضافه کنید. بعد از اینکه سویا کاملا تفت خورد کمی  آب اضافه کنید تا سویا روغن کمتری جذب کند و رب با مواد یکدست شود.

۳تا تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بزنید و کنار بگذارید.

یک روش پخت اینکه ظرف پیرکسی را انتخاب کنید کف آن را چرب کرده و سس و ماکارانی  را مخلوط کرده و در پیرکس بریزید  و تخم مرغ زده شده را روی مواد بریزید و پنیرپیتزا را رویش بپاشید در ماکروفر و یا در توستر قرار دهید و زمان دهید تا کوکوی ماکارانی بپزد.

روش دیگر پخت اینکه  در تابه کمی روغن ریخته مخلوط سس و ماکارانی را کف تابه بریزید رویش تخم مرغ زده شده را ریخته و رویش پنیرپیتزا را بپاشید. درب تابه را گذاشته تا بپزد بستگی به شعله گاز تا ۳۰دقیقه زمان می خواهد.

نکته ای که مهم است اینکه تخم مرغ برای چسبندگی کوکو استفاده می شود پس  تخم مرغ را روی مخلوط ماکارانی و سس  بریزید و دیگر هم نزنید. در غیر اینصورت کوکوی ماکارانی حاصل نمی شود و نمی توانید آن را مانند کوکو برش دهید.

کوکوی ماکارانی بسیار لذیذ بوده و می توانید با چاقو به قطعاتی برش زده و میل کنید.

این کوکو برای عصرانه یا شام و یا مهمانی عصرانه مناسب است.

کوکوی ماکارانی به علت زیبا بودن و خوش خوراک بودنش مورد علاقه کودکان نیز می باشد و میان وعده سالم و مغذی برای مدرسه یا مهدکودک آنها خواهد بود.