پارس ناز پورتال

63 زن و مرد برهنه در قفس در حمایت از حیوانات +عکس

مجموعه : مجله خبری روز
63 زن و مرد برهنه در قفس در حمایت از حیوانات +عکس
63 فعال حقوق حیوانات در قالب یک پروژه هنری به صورت برهنه ده دقیقه درون یک قفس ماندند. هدف این پروژه که توسط یک هنرمند اتریشی در شهر مونیخ انجام شد، اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری انبوه حیوانات به روش صنعتی بود.به گزارش پارس ناز به نقل از دویچه وله ۶۳ فعال حیوانات روز شنبه (۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذر) در دمای صفر درجه سانتی‌گراد شهر مونیخ بدون آنکه لباسی بر تن داشته باشند، به صورت کاملا برهنه مدت ده دقیقه را درون یک قفس سه‌طبقه سپری کردند. این قفس از ۱۸ قفس کوچکتر در کنار یکدیگر تشکیل شده بود.
 


ولفگانگ فلاتس، هنرمند اتریشی، این "هنر اجرا" (Performance Art) را در جشنواره زمستانی "تول‌وود" که دو بار در سال در شهر مونیخ برگزار می‌شود، به نمایش گذاشت.او هدف از این پروژه هنری را جلب توجه نسبت به حقوق حیوانات توصیف کرده و گفت که با نمایش انسان‌های برهنه در یک قفس قصد داشته تا به "اضطراب و هتک حرمت" حیوانات اشاره کند. این نمایش در معرض دید عموم قرار نداشت.

به گفته ولفگانگ فلاتس، وی عامدانه از ورود تماشاگران جلوگیری کرده است. او گفت: «این اقدام ممکن بود موجب تماشاگری جنسی شود و من نمی‌خواستم فعالان حقوق حیوانات را در معرض مواجهه با چنین وضعیتی قرار دهم.این هنرمند اتریشی گرد هم آوردن کسانی که مایل به شرکت در این پروژه هنری باشند را کار چندان دشواری ندانست و اضافه کرد که حتی برخی از این افراد از دیگر شهرهای آلمان و نیز از اتریش به مونیخ سفر کرده‌اند.

فرانسیسکا لوبر، اهل شهر رگنزبورگ و یکی از شرکت‌کنندگان در این "هنر اجرا"، در مورد علت شرکتش در این پروژه گفت: «به نظرم کار خوبی است که یک پروژه هنری را با چیزی معنی‌دار پیوند زد.» به اعتقاد وی، چنین پروژه‌‌هایی بیش از برگزاری تظاهرات اعتراضی در جلب توجه افکار عمومی مؤثر است.این پروژه هنری که "تاجگذاری آفرینش" نام داشت، بخشی از یک کارزار حمایت از حقوق حیوانات بود که از سوی دست‌اندرکاران این جشنواره و نیز انجمن حمایت از حقوق حیوانات به راه افتاده است. آنها هدف از این کارزار را تلاش برای پایان دادن به نگهداری انبوه حیوانات به روش صنعتی خوانده‌اند.