پارس ناز پورتال

درباره خواص روغن هویج برای پوست و بدن

درباره خواص روغن هویج برای پوست و بدن

درباره خواص روغن هویج برای پوست و بدن 

روغن هویج برای پوست فواید بسیاری دارد که بهره گیری آن در جامعه چندان مرسوم نیست اما پرخاصیت و فایده برای بدن می باشد. هویج یکی از شناخته شده ترین سبزیجات سرشار از مواد مغذی هست، سرشار از ویتامین A و محتویات بهبود دهنده سلامت و جوان کننده هست. روغن بذر و دانه هویج نیز بی نظیر ارزشمند و خوب هست

 

و نباید با روغن هویج له شده اشتباه گرفته شود. این روغن طبیعی بی نظیر، سرشار از خواص التیام دهنده طبیعی هست که از زمان هاي قدیم توسط یونانی ها و هندی ها مورد بهره گیری قرار می گرفته هست.این بذرهای کوچک، سرشار میباشند از مواد مغذی اما متاسفانه روغن آنچنانی در خود ندارند که بتواند ارزش حقیقی شان را نشان دهد.

 

با دقت به تاثیر بینظیر آن روی صورت، روغن تخم هویج را معمولا به محصولات آرایشی گران قیمت اضافه میکنند، مخصوصا آنهایی که خاصیت ضد پیری دارند. مثل دیگر روغن هایي که از بذرها گرفته می شود، هویج نیز تاثیرات بی شماری روی پوست دارد از جمله قابلیت جوان سازی پوست هاي خشک و آسیب دیده.

 

زندگی در شهرهای بزرگ یعنی در معرض نور خورشید و آلودگی قرار گرفتن، گرم شدن هوا نیز تدریجی به خشک شدن پوست منجر می شود. شما می‌ تواند از روغن تخم هویج برای مقابله با این موارد بهره گیری کنید. نکته جادویی که در مورد روغن تخم هویج وجود دارد این هست که می تواند پوست را از نظر ظاهری و حسی جوان سازی کند. محقّقان بر این باورند که این تاثیر به خاطر کاروتول ترکیب اصلی موجود در بذر هویج هست.

 

بهره گیری هاي سنتی از روغن هویج

روغن تخم هویج معمولا در آروماتراپی مراقبت از پوست بهره گیری می شود و به راحتی می تواند وارد انواع لوسیون ها و کرم هاي مرطوب کننده شود، مخصوصا آنهایی که مخصوص پوست حساس دور چشم و پوست هاي آسیب دیده میباشند. این روغن، تاثیری بی نظیر روی پوست شل دارد و می تواند تا حدودی خاصیت ارتجاعی آن را نیز بازگرداند.

 

این روغن همین طور تاثیر التیام بخشی روی مشکلات پوستی نظیر درماتیت، اگزما و پسوریازیس دارد. از آن برای کاهش ورم بهره گیری می‌ کنند و می تواند به خارج شدن سموم از بدن کمک می‌کند.

 

جادوی هویج

هویج از دوران باستان بعنوان غذای تقویت کننده میل جنسی شناخته می شده هست. بعضی این ویژگی را اکثر به ریشه هویج اختصاص می دهند اما بعضی دیگر نیز معتقدند بیش از این چیزها باشد. تمام قسمت هاي این گیاه برای اهداف جادویی مورد بهره گیری قرار می گیرد.

 

آروماتراپی هویج

 به گزارش پارس ناز روغن تخم هویج عطری زمینی، گرم، قدری تند و چوبی دارد. با نرولی، گل شمعدانی، پرتقال، رزماری و هلیکروسوم خوب ترکیب می شود. هرگز آن را بدون ترکیب کردن با یک روغن روان کننده مثل روغن نارگیل، زیتون، آفتابگردان یا روغن بذر شاهدانه روی پوست نمالید. این روغن همین طور در بخار درمانی بعنوان

 

از بین برنده استرس و اضطراب مورد بهره گیری قرار می گیرد، همین طور بعنوان یک تقویت کننده کارآمد دستگاه گوارشی و تنفسی نیز مورد بهره گیری قرار می گیرد.