پارس ناز پورتال

از بین بردن کک و مک با روش های ارزان

از بین بردن کک و مک با روش های ارزان

از بین بردن کک و مک با روش های ارزان 

در بین کودکان با سن پایین و نوجوانان کک و مک بیشتر مشاهده می شود و این عارضه در برخی تا بزرگسالی هم ماندگار است. راه‌حل‌های خانگی وجود دارد که از قدیم برای از بین بردن کک و مک‌ها استفاده می‌شده است.در این راه‌حل از موادی استفاده می‌شود که در همه آشپزخانه‌ها وجود دارند و به‌طور حیرت‌آوری می‌توانند موثر باشند.

 

۱

شیر ترش شده ممکن است کک مک‌ها را کامل از بین نبرد ولی می‌تواند کمک کند رنگ آن‌ها کمی روشن شود و این به علت اسید لاکتیک موجود در آن است. میزان این اسید در شیر ترش شده بسیار بیشتر از شیر ترش نشده است. برای این کار کافی است صورت‌تان را با مخلوط شیر ترش شده و آب بشویید.

 

۲

روش دیگر، استفاده از ماسک خامه ترش است که تقریبا مثل شیر ترش عمل می‌کند، شما باید لایه‌ای ضخیم از این خامه را به‌صورت‌تان بمالید و اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند تا اسید لاکتیک جذب پوست شود. سپس صورت‌تان را با آب بشویید. بهتر است برای خشک نشدن پوست‌تان نیز بعد از شستن، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

۳

پس از تمیز کردن پوست، آن را با ورقه‌های نازک پوست گوجه فرنگی کاملا می‌پوشانید و می‌گذارید یک ساعت روی صورت بماند و بعد صورت را با آب گرم می‌شویید. این عمل را روزی ۲بار تکرارکنید. خواهید دید هر روز که می‌گذرد ازکک و مک صورت شما کاسته می‌شود. در این روش اگر قبلا به پوست خود لیموترش تازه نیزبمالید بهتر است.

 

۴

یک راه‌حل رایج دیگر، مالیدن آب لیموترش به کک و مک‌هاست. در حقیقت معمولا آب و عصاره انواع مرکبات در مراقبت‌های پوستی به کار می‌روند چون می‌توانند چربی‌های پوست را متعادل کنند و لک‌ها و رنگدانه‌های پوستی را کاهش دهند.