پارس ناز پورتال

اطلاعاتی درباره قوانین ثبت شرکت

اطلاعاتی درباره قوانین ثبت شرکت

وقتی دو یا چند نفر برای ارائه خدمات یا تولید محصولی با هم مشارکت می کنند باید فعالیتشان را قانونی کنند که این کار از طریق ثبت شرکت امکان پذیر می‌ باشد.آشنایی با قوانین ثبت شرکت سبب می شود مراحل آن به درستی طی شود و در زمان کمی قادر به ثبت شرکت خود باشید.

 

اینگونه فعالیت های خود را توسعه می دهید و در فضای رقابتی کسب و کارها موفق‌ تر عمل می کنید.در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره رابطه با قوانین ثبت شرکت خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و این کار را به صورت اصولی و درست انجام دهید.

اطلاعاتی درباره قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت در کل کشور به یک شکل خواهد بود که بر اساس قانون تجارت ایران می باشد. بر اساس قوانین ثبت شرکت در ایران اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به منظور تاسیس شرکت، مرجعی رسمی به شمار می آید. تمام مراحل نیز زیر نظر همین اداره خواهد بود. این اداره بر مجموعه های ثبتی نظارت می کند و به امور آنها رسیدگی می کند.

 

فعالیت اداره ثبت شرکت ها زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود و وابسته به قوه قضاییه می باشد. اطلاع رسانی تمامی مقررات و دستورالعمل ها از طریق همین سازمان صورت می گیرد. اگر قصد ثبت شرکت دارید فعالیت هایتان باید بر اساس قوانین ثبت شرکت رسمیت داشته باشد.

 

سامانه ثبت شرکت نیک با آگاهی از تمام مقررات و قوانین ثبت شرکت پشتیبانی های لازم را در تمامی مراحل فراهم می آورد تا هیچ مشکلی در هیچ مرحله از ثبت رخ ندهد و مجبور به دوباره کاری نباشید.

 

اصلی ترین قوانین ثبت شرکت 

بر اساس قوانین ثبت شرکت هر واحد ثبتی به مدت حداکثر ده روز از تاریخ ثبت شرکت فرصت دارد تاسیس شرکت و تغییرات آن را برای درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و هم چنین روزنامه محلی اعلام کند. تا ۳ ماه از تاریخ اعلام واحد ثبتی اسامی اشخاص حقیقی ایرانی و همچنین خارجی همراه با تسلیم سه نسخه اظهارنامه ثبت می شود.

 

پس از اینکه مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجاری به ثبت رسید، واحد ثبتی باید تا حداکثر ده روز از تاریخ تسلیم یک نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور کند و به اظهار کننده ارائه دهد تا به ثبت در دفتر ثبت تجاری اقدام شود. اظهار کننده نیز یک هفته فرصت دارد تا اگر در مفاد اظهارنامه هر گونه تغییری رخ می دهد طی سه نسخه  اظهارنامه ای جدید را تنظیم کند و برای ثبت در دفتر ثبت تجاری به واحد ثبتی سازمان ارائه دهد.

 

مراحل ثبت شرکت 

در مرحله اول یاید اطلاعات عمومی نظیر نوع شرکت و نام شهر باید تکمیل شود. سپس اطلاعات هویتی فرد متقاضی باید ثبت شود. در این مرحله نام شرکت بازرگانی انتخاب می شود که برای این منظور از قبل ۵ اسم را باید آماده کنید که یکی از آنها نهایی شود.

 

سپس حوزه فعالیت شرکت را مشخص کنید و در رابطه با سرمایه اولیه شرکت تصمیم گیری نمایید. سپس باید به تعیین اعضای هیئت مدیره و افراد کلیدی بپردازید.در این مرحله چاپ آگهی شرکت در روزنامه  کثیرالانتشار لازم است.

 

در این مرحله است که اساسنامه شرکت به نمایش در می‌آید تا هر گونه اصلاحی که لازم دارد انجام دهید. در مرحله آخر که همه مدارک را ارائه دادید با استفاده از کد ثبت شده شرکت به چاپ آگهی در روزنامه رسمی می توانید بپردازید.

 

سامانه ثبت شرکت نیک با سال ها سابقه در زمینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت . ثبت برند و آشنایی با قوانین آن تمام مراحل را در مدت زمان کمی انجام می دهد و همه تلاش خود را می کند که ثبت شرکت در بازه زمانی کوتاهی صورت بگیرد و بتوانید از مزایای آن هر چه سریع تر استفاده کنید.

اطلاعاتی درباره قوانین ثبت شرکت

ضرورت ثبت شرکت 

سامانه ثبت شرکت نیک با آگاهی از قوانین ثبت شرکت تلاش می کند تا هر چه زودتر شما را به سمت موفقیت سوق دهد. تیم تخصصی این مجموعه شامل  کارشناسان زبده و وکلای درجه یک می ‌باشد که همگی تخصص لازم را در ارتباط با ثبت شرکت دارند و راهنمایی های لازم را در طول مسیر انجام می دهند.

 

با ثبت شرکت و قانونی کردن فعالیت های خود سرمایه گذاران اعتماد بیشتری برای همکاری با شما خواهند داشت و قادر خواهید بود در بسیاری از مناقصه ها و مزایده های بین المللی شرکت کنید.هر چه مشتری بیشتری جذب نمایید فروش بیشتری خواهید داشت و در فضای رقابتی موفق تر عمل خواهید کرد.

 

بهره گیری از وام های کارآفرینی و تسهیلات بانکی نمونه‌هایی از مزیت ثبت شرکت می باشد. همه اینها دلایلی بود که سبب می شود همه افراد برای قانونی کردن فعالیت هایشان به ثبت شرکت روی آورند. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه قوانین ثبت شرکت و ضرورت ثبت ان با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت

یکی از قوانین ثبت شرکت ارائه مدارک به صورت کامل می باشد که شامل ارائه کپی مدارک هویتی کلیه اعضا، ارائه اقرار نامه شرکت، ارائه گواهی عدم سابقه کیفری اعضای شرکت و بازرسین، دو نسخه از اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسه موسسین شرکت، معرفی نامه نماینده یا نمایندگان، مدارک تحصیلی هیئت موسسین و گواهی پایان خدمت هیئت موسسین خواهد بود.

 

البته این مدارک کلی می ‌باشد و با توجه به نوع شرکت ارائه برخی از آنها لازم می ‌باشد. ثبت شرکت نیک با توجه به نوع شرکتی که قصد ثبت دارید راهنمایی های لازم برای جمع آوری مدارک انجام می دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

 

انواع شرکت برای ثبت 

در قوانین ثبت شرکت قادر به ثبت هفت نوع شرکت خواهید بود که انتخاب آن با توجه به زمینه کاری و هدفتان خواهد بود. انواع شرکت سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی، تعاونی، نسبی، مسئولیت محدود و مختلط سهامی و غیر سهامی از جمله انواع شرکت برای ثبت می باشند که در این رابطه تیم ثبت شرکت نیک پشتیبانی های لازم را ارائه دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اطلاعاتی درباره قوانین ثبت شرکت

در رابطه با هزینه ها نیز می توان گفت که هر ثبت شرکت هزینه هایی را در خصوص درج آگهی در روزنامه رسمی و واریزی هایی که اداره ثبت شرکت عنوان می کند خواهد داشت. اگر قصد دارید کمترین هزینه را در ثبت شرکت داشته باشید با مشاوران سامانه ثبت شرکت نیک تماس برقرار کنید. هدف این مجموعه کسب رضایت مشتری است و در این راه با تمام وجود تلاش خواهد کرد.

 

جهت ثبت انواع شرکت های تجاری با شماره 02188888822 تماس بگیرید.همچنین میتوانید در تمامی زمینه های ثبتی از جمله ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت با مشاورین ما در تماس باشید.