پارس ناز پورتال

ساخت سریال پرستاران ایرانی آغاز شد

مجموعه : اخبار سینما
ساخت سریال پرستاران ایرانی آغاز شد

ساخت سریال پرستاران ایرانی آغاز شد 

ما سال ها شاهد پخش سریال پرستاران آن هم به سبک آلمانی از شبکه یک سیما بودیم و اکنون باید سریال پرستاران را به سبک ایرانی به تماشا بنشینیم. معاون وزیر بهداشت با اشاره به ساخت سریال پرستاران در محل بیمارستان فوق تخصصی نورافشار، گفت: برای ساخت این سریال در محل بیمارستان نورافشار که جزء اموال وقفی مرحوم نورافشار است، قدردان جمعیت هلال احمر و آن مرحوم هستیم.

 

محمدهادی ایازی در مراسم شروع تولید سریال پرستاران در محل بیمارستان نورافشار با حضور میرزابیگی؛ معاون پرستاری وزیر بهداشت، بهروز افخمی، پرویز مظلومی و جمعی از هنرمندان، گفت: وزارت بهداشت در دوره حاضر به موضوعات فرهنگی اهتمام ویژه داشته است که به این منظور شورای فرهنگ سلامت تشکیل و مباحث مختلف فرهنگی در سینما، تلویزیون، انیمیشن، تئاتر و غیره دنبال می شود.

 

وی با اشاره به این که ساخت سریال پرستاران از جمله برنامه های فرهنگی وزارت بهداشت از شنبه ٢٣مردادماه کلید خورد، اظهار کرد: این سریال حاصل ١۴ماه کار مشترک بین وزارت بهداشت و فیلمسازان مجموعه است که پس از اتمام مراحل ضبط در زمستان سال آینده پخش خواهد شد.

 

ایازی اظهار کرد: این سریال در ۵٢ قسمت به دنبال ارتقای منزلت جامعه پرستاری و ایجاد ارتباط بین کادر پزشکی، مردم و آشنایی آن‌ها با سختی‌های شغل کادر درمان است.وی با تقدیر از همکاری جمعیت هلال احمر برای در اختیار قرار دادن فضای مناسب بیمارستان در تولید این سریال، گفت: در طول ساخت و پخش این سریال قدردان جمعیت هلال احمر خواهیم بود.

 

ضبط سریال پرستاران بدون ایجاد اخلال در کار کادر درمان بیمارستان,علیرضا افخمی؛ نویسنده و کارگردان سریال پرستاران نیز در این مراسم گفت: در سریال، مشکلات کادر درمان، مردم و به طورکلی مراکز درمانی به تصویر کشیده می شود.وی با اشاره به این که مراحل تولید یک سال به طول خواهد انجامید، افزود: امیدواریم این سریال زمستان سال آینده آماده پخش در تلویزیون باشد.

 

افخمی گفت: تصویربرداری در مراکز درمان با مشکلاتی مواجه است که امکان ضبط در بخش های بیمارستانی باعث ایجاد خلل در کار درمانی بیمارستان و گروه می شود که از این رو با همکاری خوب جمعیت هلال احمر و بیمارستان نورافشار، فضایی در اختیار قرار گرفت و به فضای اورژانس تبدیل شد تا بتوانیم در کنار بیمارستان به فعالیت بپردازیم.

 

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محمد نعیمی پور؛ رئیس بیمارستان نورافشار نیز گفت: طبق هماهنگی وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر و با دستور رئیس جمعیت برای همکاری بیمارستان با عوامل ساخت فیلم، پارکینگ پزشکان به مدت یک سال در اختیار عوامل تولید سریال پرستاران قرار دارد و بیمارستان در مورد مسائل مختلف پزشکی مشاوره های لازم را ارائه می‌دهد.