پارس ناز پورتال

آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداد

آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداد

آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداد 

آرایشگر نروژی از پذیرفتن یک زن با حجاب در ارایشگاه خود امتناع ورزید و این عمل او باعث واکنش های شدیدی در نروژ شد.این زن به دادگاه کشیده شد. یک آرایشگر زن در نروژ که از قبول یک زن مسلمان محجبه در آرایشگاهش خودداری کرده بود، روز پنجشنبه به دادگاه احضار شد.

 

این آرایشگر نروژی که مرت هودن Merete Hodne نام دارد به علت خودداری از قبول «‌ملکه بیان Malika Bayan » زن مسلمان محجبه در آرایشگاه خود می تواند به شش ماه حبس محکوم شود. این اتفاق اکتبر گذشته در منطقه ای در جنوب غربی نروژ روی داد.
آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه ندادطبق کیفرخواستی که علیه این زن آرایشگر تهیه شده است وی باید جای دیگری را برای ادامه فعالیت خود پیدا کند چرا که افراد را آن گونه که هستند، پذیرش نمی کند.هودن در گفتگو با شبکه دوم تلویزیون نروژ اعلام کرد:« در سالن آرایشگاهی که دارم خودم تصمیم گیرنده هستم.

 

همان طور که صلیب شکسته نماد نازیسم محسوب می شود، حجاب نیز نماد ایدئولوژی اسلام است و من نمی توانم آن را در آرایشگاه خودم قبول کنم.»این آرایشگر چهل و هفت ساله که رسانه های نروژ او را از فعالان سابق جنبش های اسلام ستیز از قبیل پگیدا معرفی کرده اند، تاکید کرد قبول یک زن مسلمان محجبه می توانست

 

او را مجبور کند مشتریان مرد خود را رد کند چرا که این زن مسلمان محجبه احتمالا راضی نبود مردان موهایش را ببینند.
آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداداما زن جوان مسلمان در گفتگو با مطبوعات نروژ تاکید کرده که انتظار نداشته است در امکاکن عمومی در کشورش با چنین رفتار توهین آمیز و تحقیر آمیزی روبرو شود.آرایشگر نروژی از پرداخت جریمه هشت هزار کرونی (هشتصد و هفتاد یورو) برای تبرئه شدن از اتهام تبعیض مذهبی خودداری کرد به همین علت پرونده به دادگاه یائرن ارجاع داده شد و مظنون پرونده صبح روز پنجشنبه در این دادگاه حضور یافت.

آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداد

پلیس نروژ اعلام کرده است خواستار افزایش جریمه نقدی به نه هزار و ششصد کرون خواهد شد و در صورت خودداری متهم از پرداخت این مبلغ، حبس در انتظار او خواهد بود.
آرایشگر نروژی زن با حجاب را راه نداد