پارس ناز پورتال

آشنایی با شی باتر

آشنایی با شی باتر

آشنایی با شی باتر

شی باتر نوعی مرطوب کننده است که از دانه چرب درخت شی حاصل می شود. این درخت، بیشتر در مناطق غرب کشور آفریقا رشد می‌ کند. شی باتر که به کره شی نیز معروف است، پس از پودر کردن هسته این درخت و جوشاندن آن در آب به دست می‌ آید.

 

این روغن گیاهی در دمای اتاق جامد است و هنگام تماس با پوست ذوب می‌ شود. فواید شی باتر اثبات شده است، به همین دلیل امروزه در تولید بسیاری از محصولات پوستی از آن استفاده می‌ شود. شی باتر شامل اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ ها و ترکیبات ضد التهابی است و سبب کاهش التهابات و همچنین بهبود رطوبت پوست می‌ شود. 

 

کره شی یا شی باتر همانند یک نرم کننده عمل می‌ کند و به دلیل خواص ضد التهابی، سبب نرم‌ تر شدن پوست می‌ گردد. شی باتر را با خیال راحت می‌ توان برای قسمت‌ های مختلف بدن، صورت و حتی لب‌ ها نیز استفاده کرد.

 

امروزه برخی از اسکراب‌ های بدن و نرم کننده‌ های مو نیز حاوی کره شی هستند. این محصول می‌ تواند برای پوست‌ های خشک و واکنش پذیر بسیار مفید باشد. علاوه بر پوست، فواید شی باتر برای مو نیز بیشمار است که ما در ادامه به برخی از فواید شی باتر اشاره خواهیم کرد.

 

فواید شی باتر برای پوست

فواید شی باتر برای پوست بسیار زیاد است و استفاده از آن، از چندین جهت مختلف برای پوست مفید می‌ باشد.

 

یکی از فواید شی باتر، کاهش خشکی پوست است. شی باتر، بیشتر در لوسیون‌ های مخصوص افراد دارای پوست خشک وجود دارد. این محصول که دارای اسیدهای چرب است، سبب نرم‌ تر نمودن سطح پوست شده و رطوبت را در داخل منافذ پوستی نگه می‌ دارد.

 

  • کاهش تحریکات پوستی

از دیگر فواید شی باتر باید به کمتر شدن التهابات و قرمزی پوست اشاره داشت. شی باتر دارای ویژگی ضد التهابی است که التهابات سطح پوست را کاهش می‌ دهد. از این محصول می‌ توان برای کاهش التهاب‌ هایی نظیر آفتاب سوختگی یا پوست‌ هایی که به لایه‌ برداری و اسکراب واکنش نشان داده‌ اند استفاده نمود.

 

البته از فواید شی باتر برای کاهش ترک‌ های لب نیز نباید غافل شد. در بیشتر مواقع ترک‌ های لب، به دلیل خشکی پوست لب ایجاد می‌ شوند و استفاده از این محصول به کاهش ترک ها کمک شایانی می‌ نماید.

 

  • پیشگیری از آسیب‌ های سلولی

با توجه به فواید شی باتر برای پوست، امروزه بیشتر شرکت‌ های لوازم آرایشی و بهداشتی از شی باتر در محصولات خود استفاده می‌ کنند. این ماده که دارای آنتی اکسیدان است، با محصولات ضد پیری ترکیب می‌ شود.

 

آنتی اکسیدان‌ ها نوعی مواد محافظ سلولی هستند که به کاهش پیری پوست کمک بسیاری می‌ کنند. علاوه بر آنتی اکسیدان، در شی باتر ویتامین A فراوانی وجود دارد که در کاهش چین و چروک‌ ها نیز موثر است.

 

  • بهبود بخشیدن اگزما‌ها

اگزما یک نوع بیماری رایج پوستی است که سبب به وجود آوردن بثورات قرمز بر روی پوست می‌ شود. از فواید شی باتر برای اگزما، باید به کاهش عفونت‌ های پوستی ناشی از اگزما اشاره داشت. اگزما، به دلیل کاهش اسیدهای چرب در پوست ایجاد می‌ شود.

 

اما استفاده از شی باتر، سبب رفع عامل های تحریک کننده و میکروب‌ ها می‌ گردد. اسید لینولئیک موجود در این ماده طبیعی، نقش مهمی در محافظت از پوست دارد و به میزان قابل توجهی علائم اگزما را کاهش می‌ دهد.

 

فواید شی باتر برای مو

شی باتر پتانسیل زیادی در دنیای مراقبت از مو دارد. به دلیل فواید شی باتر برای مو، امروزه مطرح ترین برندهای تولید محصولات بهداشتی از این محصول برای تولید ماسک مو نیز استفاده می نمایند. در ادامه به برخی از فواید شی باتر برای مو اشاره شده است.

 

  • کاهش شکنندگی مو

روغن دانه شی، به طور معجزه آسایی از شکستگی موها جلوگیری می‌ کند. اسیدهای چرب موجود در شی باتر، به کوتیکول‌ های مو نفوذ پیدا می‌ کنند و مانع از شکنندگی آنها می‌ شوند. پس می‌ توان گفت که یکی از مهمترین فواید شی باتر برای موها، کاهش شکنندگی آنها است. امروزه بیشتر پزشکان پوست و مو به افرادی که دارای تار موهای نازک و شکننده هستند، استفاده از شی باتر را پیشنهاد می‌ دهند.

 

  • رفع خارش پوست سر

از دیگر فواید شی باتر باید به خاصیت ضد التهابی آن اشاره داشت که این خاصیت بر روی موها نیز تاثیرگذار است. استفاده از شی باتر، سبب کاهش قرمزی و تحریک پوست سر می‌ شود.

 

  • کمک به حفظ رطوبت طبیعی مو

شی باتر که حاوی ویتامین E بسیار زیادی می‌ باشد، یک مرطوب کننده طبیعی برای مو و پوست سر است. این محصول سبب بهبود سطح هیدراتاسیون موها می‌ شود و به راحتی در ساقه مو فرو می‌ رود؛ اما چیزی از خود بر روی سطح مو باقی نمی‌ گذارد.

فواید خارق العاده شی باتر برای مو

فواید خارق العاده شی باتر برای مو

 

چه افرادی باید از کره شی برای موهای خود استفاده کنند

با توجه به اینکه فواید شی باتر برای مو از سوی محققان اثبات شده است، افرادی که دارای موهای خشک، موهای آسیب دیده یا موهای مجعد و فرفری هستند می‌ توانند از این محصول استفاده نمایند.

 

همچنین افرادی که دارای تار موی نازک هستند، با استفاده از شی باتر می‌ توانند تار موهای خود را تقویت کنند. البته افرادی که دارای پوست سر و موهای چربی هستند، بهتر است از مقدار کمی شی باتر برای تقویت موهای خود استفاده نمایند.

خرید شی باتر اصل

خرید شی باتر اصل

 

نکات مهم به هنگام خرید کره شی اصل

به دلیل این که فواید شی باتر برای پوست و مو بی‌ حد و اندازه است، بهتر است در هنگام خرید این محصول آن را از نوع با کیفیت و خالص خریداری کنید. مهمترین نکته در زمان خرید شی باتر توجه به بافت آن است. شی باترها از نوع خالص، دارای بافت سفت هستند و در برخی مواقع حاوی تکه‌ هایی از آجیل درخت شی می‌ باشند.

 

میزان چربی آنها نیز به میزانی است که بر روی دست باقی نمی‌ ماند و تنها مرطوب کنندگی آن، بر روی پوست احساس می‌ شود. شی باتر خالص عطر مصنوعی ندارد و دارای رایحه طبیعی و خوشایند آجیل است.

 

میزان فواید شی باتر در نمونه‌ های خالص و فرآوری نشده این محصول که به رنگ سفید هستند، بیشتر است. امروزه در بازار شی باتر به رنگ‌ های قهوه‌ ای روشن یا زرد نیز وجود دارد؛ اما باید بدانید که این نوع محصولات اصلی نبوده و میزان فواید آنها کمتر است.

بهترین نوع شی باتر

بهترین نوع شی باتر

 

شی باتر را از کجا بخریم؟

برای بهره‌ مندی از فواید شی باتر، حتماً باید به نکات ذکر شده در بالا به هنگام خرید شی باتر توجه کنید و این محصولات را از نوع خالص خریداری نمایید. امروزه فروشگاه‌ های آنلاین متعددی وجود دارند که این محصول را به فروش می‌ رسانند.

 

اما لازم است بدانید که در مجموعه بندیتو، شی باتر از نمونه های اصلی و با قیمت‌ های شگفت انگیز به فروش می‌ رسد. قیمت‌ های باورنکردنی این محصول در این فروشگاه، سبب شده تا افراد بسیاری خرید این محصول را به صورت عمده انجام دهند. شی باترهای موجود در این مجموعه، از نمونه‌ های مرغوب هستند که با کیفیت تضمین شده به فروش می‌ رسند.