پارس ناز پورتال

آشنایی با عملکرد دزدگیر اماکن

آشنایی با عملکرد دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن قطعاً بهترین روش برای جلوگیری از سرقت در منزل, محل کار ,فروشگاه و…می باشد. دزدگیر اماکن با پخش صدای آژیر هشدار در محل نصب مانع از ادامه سرقت توسط سارقین می شود. امروزه در بازار انواع دزدگیرهای اماکن به صورت سیم کارتی، تلفن شهری و ساده موجود می باشد، که هر کدام عملکرد مخصوص به خود را دارند.

 

برای خرید دزدگیر اماکن دقت کنید که بهترین برند را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.دزدگیر های بی کیفیت با آلارم کاذب شما را دچار مشکل میکند.همچنین برای منزل خود از جک پارکینگی استفاده کنید تا امنیت بالاتری برای ساختمان خود ایجاد کنید.جک پارکینگی نقش مهمی در امنیت ساختمان ایفا میکند.

 

انواع دزدگیر اماکن از لحاظ تلفن کننده

 

در مدلهای دزدگیرهای ساده اعلام سرقت فقط از طریق پخش صدای آژیر می باشد بدون هیچگونه تماس گیری. در مدل دزدگیر های تلفن شهری یا خط ثابت اعلام سرقت هم از طریق پخش صدای آژیر هم تماس از طریق خط ثابت به  افراد مورد نظر می باشد.

آشنایی با عملکرد دزدگیر اماکن

اما بهترین و به روز ترین مدل دزدگیر موجود حالت سیم کارتی می باشد که اعلام سرقت در آن از طریق پخش صدای آژیر و برقراری تماس به وسیله سیم کارت موجود در دستگاه به تعداد مخاطب و ارسال پیامک انجام می گردد.

 

در این مدل از دزدگیر اماکن شما امکان مدیریت دستگاه خود را از راه دور از طریق اپلیکیشن دارید .همچنین این دزدگیر ها امکان گزارش‌دهی قطع برق یا ضعیف شدن  باطری سنسور های وایرلس را دارا هستند .

سنسورهای دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن دارای انواع گوناگون سنسورهای تشخیص سارق به صورت وایرلس و سیم دار میباشند. در سنسورهای سیم دار برقراری ارتباط بین پنل مرکزی دزدگیر با سنسور از طریق سیم کشی انجام میگردد .اما در سنسورهای وایرلس تغذیه سنسور از طریق باتری انجام می گردد که باید هر از گاهی این باتری‌ها تعویض گردد .

انواع سنسورهای تشخیص سارق اعم از چشمی، مگنت ،شک ودکتور دود می باشند.سنسور چشمی یا مادون قرمز یکی از اصلی‌ترین سنسور در سیستم دزدگیر میباشد .مادون قرمز از طریق شناسه گرمای بدن و حرکت کار میکند .

مگنت یکی دیگر از سنسورهای تشخیص می باشد ،که برای امنیت ورودی های مانند درب و پنجره استفاده می گردد. این سنسور شبیه آهنربا عمل می‌کند به محض باز شدن درب و پنجره با افتادن فاصله بین قسمت اصلی مگنت با تیغه سنسور فعال شده و صدای آژیر بلند میشود.

آشنایی با عملکرد دزدگیر اماکن

سنسور شوک  یا همان سنسور لرزشی دزدگیراماکن هم برای ورودی در ب و پنجره استفاده می گردد. عملکرد  آن از طریق ضربه برای تخریب درب و پنجره می باشد. به  محض وارد شدن ضربه سنسور فعال شده و آلارم میدهد.

 

درپایان باید گفت از برندهای شناخته شده استفاده کنید و هرگز از دزدگیر های چینی استفاده نکنید زیرا امنیت کمی دارند و ممکن است برای خدمات با مشکل برخورد کنید. همچنین حتما از دزدگیر های سیمکارتی استفاده کنید که علاوه بر دریافت پیامک و تماس امکان کنترل  دستگاه از راه دور را نیز داشته باشید.

 

سنسور های متنوعی در دزدگیر منزل وجود دارد که هر کدام کارایی و وظیفه خاصی دارند که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.اما برخی از این سنسورها اهمیت بالاتری نسبت به دیگری دارند.

 

سنسور لرزشی یکی از بهترین است. عملکرد این سنسور به این شکل است که با نصب شوک سنسور بر روی درب در نزیکی قفل، در صورت وارد کردن ضربه به قفل برای تخریب آن و باز کردن درب، سیگنال فعال سازی آلارم برای دزدگیر اماکن ارسال می شود. این سنسور از باز شدن و یا تخریب درب با فعال شدن آلارم دزدگیر جلوگیری می کند.

 

اکثر سنسورهای دزدگیر اماکن در دو نوع بیسیم و باسیم در بازار وجود دارند. سنسورهای بیسیم همانطور که مشخص است بیسیم و وایرلس بوده وبرای نصب نیاز به سیم کشی نیست، فقط کافی است سنسور به دستگاه کد شود.