پارس ناز پورتال

آموزش استفاده اصولی از نخ دندان

آموزش استفاده اصولی از نخ دندان

آموزش استفاده اصولی از نخ دندان 

نخ دندان درست به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد اما متاسفانه کسی به این موضوع آنطور که باید توجهی ندارد. لابلای دندان ها همیشه مستعد تجمع باکتری هاست. متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی درباره ی نحوه مراقبت صحیح از دندان های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را در این خلاصه کرده اند که مسواک بزنید…

 

بهترین روش مصرف نخ دندان
۱- از یک نخ دندان مناسب که در داروخانه ها به وفور یافت می شود، یک تکه به اندازه ی ۲۵-۲۰ سانتیمتر ببرید.

 

۲- دو سر نخ دندان را به یکدیگر گره بزنید تا حلقه ای تشکیل شود که این حلقه ی نخ به درستی بین انگشتان دو دست قرار گیرد و تسلط کافی به نخ دندان داشته باشید.

 

۳- مانور انگشتان جهت سهولت در کار با نخ دندان خیلی مهم است. از انگشتان شست جهت استفاده در دندان های فک بالا و از انگشتان سبابه جهت پاک کرن دندان های پایین استفاده کنید.

 

۴- قرارگیری انگشتان باید به صورتی باشد که فاصله ی دو انگشت دست بین ۲-۵/۱ سانتیمتر باشد که بهترین موقعیت تسلط بر نخ دندان است و این فاصله را با افزایش یا کاهش قطر حلقه ی نخ می توانید بدست آورید.

 

۵- نخ دندان را به آرامی به دور هر دندان بلغزانید و در حین انجام این کار نخ را محکم و کشیده نگه دارید.نخ دندان را به عقب و جلو حرکت دهید و اطمینان حاصل کنید که نخ را از بین همه دندان‌ها گذرانیده‌اید. هیچگاه نخ دندان را با زور و فشار بین دندان‌ها وارد نکنید، زیرا باعث آسیب لثه‌ها می‌شود. بلکه آن را به آرامی میان دندان‌ها حرکت دهید.

 

۶_هم نحوه ی استفاده از نخ دندان را در فک پایین نشان می دهد. در این قسمت هم باید همان توصیه های لازم برای فک بالا را اجرا کنید.شاید دفعات اول، مانور دادن با نخ دندان حلقه شده کمی مشکل باشد، ولی به مرور کار کردن با آن راحت خواهد شد.

 

در صورت چرخش مداوم نخ از انتقال مواد غذایی موجود در بین یک دندان به نواحی مجاور جلوگیری خواهید کرد.حلقه بودن نخ دندان این مزایا را دارد که از کل طول نخ استفاده می کنید، حتی نزدیکی های محل گره زدن نخ.