پارس ناز پورتال

آموزش ساخت pdf در اندروید و ios

آموزش ساخت pdf در اندروید و ios

آموزش ساخت pdf در اندروید و ios 

استفاده از صفحات pdf به جای ورد به دلیل حفظ ساختار و فونت ها راه بهتری است و ما میخواهیم کار ساخت pdf را در اندروید و ios انجام دهیم. شاید شما نیز جزء آن دسته از کاربرانی باشید که برای ذخیره صفحه ای خاص در مرورگر خود از گزینه ی Bookmark استفاده می کنید.

 

باید گفت این روش همیشه کارآمد نیست مخصوصا زمانی که بخواهید صفحه ی مورد نظر خود را بدون دسترسی به اینترنت مشاهده کنید. شاید نیز نیاز پیدا کنید تا صفحه ای را برای کاربر دیگری ارسال کنید. در این جا ذخیره صفحه یک وب سایت به صورت PDF بسیار مفید خواهد بود. در ادامه به شما آموزش می دهیم چه طور در اندروید و IOS یک صفحه وب را به صورت PDF ذخیره کنید.

آموزش ساخت pdf در اندروید و iosاگر یکی از کاربران اندرویدی هستید برای ذخیره صفحه وب سایت خود به صورت PDF تنها کافی است از مرورگر کرومی که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه شما نصب شده استفاده کنید. برای ذخیره یک صفحه به صورت PDF در این مرورگر دو راه وجود دارد.

 

روش اول انتخاب گزینه Share یا اشتراک و سپس انتخاب گزینه Convert To PDF است. دومین روش انتخاب گزینه پرینت در منوی اصلی مرورگر و سپس انتخاب گزینه Save as PDF است. پس از انجام این مراحل می توانید فایل مورد نظر خود را در حافظه دستگاه خود مشاهده کنید. گفتنی است مرورگر Firefox نیز چنین قابلیتی را در اختیار شما می گذارد.

آموزش ساخت pdf در اندروید و ios

آسان ترین روش برای مشاهده صفحات به صورت آفلاین در IOS استفاده از قابلیت Reading List در مرورگر Safari است. برای این کار کافی است از منوی Share آیکون مربوطه که شبیه به عینک است را لمس کنید. پس از این کار می توانید در مجموعه فایل های لیست خواندنی دستگاه صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

آموزش ساخت pdf در اندروید و ios

اگر بخواهید صفحه وب سایت مورد نظر خود را به صورت PDF در IOS 9 به بالا ذخیره کنید تنها کافی است از منوی Share در Safari گزینه Save PDF to iBooks را انتخاب کنید تا وب سایتی که در آن هستید به شکل PDF ذخیره شود. برای مطالعه این صفحات نیز می توانید در برنامه ی iBooks و از طبقه بندی PDFها به آن ها دسترسی داشته باشید.