پارس ناز پورتال

آکادمی اسکار از 9 هنرمند ایرانی دعوت کرد

مجموعه : اخبار سینما
آکادمی اسکار از 9 هنرمند ایرانی دعوت کرد

آکادمی اسکار از 9 هنرمند ایرانی دعوت کرد 

آکادمی اسکار برای گرفتن عضوهای جدید اقدام به دعوت از هنرمندان گوناگون در دنیا نمود که 9 نفر از انها ایرانی میباشند.  آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با دعوت از ۷۷۴ چهره جدبد تعداد اعضای خود را به بیش از ۷ هزار نفر در ۱۷ شاخه گوناگون رساند.

 

در شاخه بازیگری نام لیلا حاتمی بازیگر ایرانی و همین طور نازنین بنیادی و گلشیفته فراهانی دیده می شود. از دیگر چهره‌هاي معروف شاخه بازیگری دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۷ میتوان به آمیتا باچان، مونیکا بلوچی، آرون تیلور جانسن، کریستین استوارت، آماندا سیفورد، آدام درایور و … اشاره کرد.

 

در شاخه کارگردانی که سال قبل عباس کیارستمی چند روز پیش از درگذشتش یکی از دعوت‌شدگان بود، امسال نام محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی نیز دیده می شود. رسول‌اف امسال با فیلم جدیدش «لرد» جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن را کسب کرد. فاتح آکین، آمات اسکالانته، تام فورد، گرث دیویس و کیم کی-دوک از جمله دیگر چهره‌هاي دعوت‌شده برای شاخه کارگردانی میباشند.

 

در بخش تدوین نیز نام هایده صفی‌یاری تدوینگر دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» اصغر فرهادی در بین دعوت‌شدگان برای عضویت در آکادمی اسکار دیده می شود.همین طور محمدرضا دلپاک صدابردار فیلم‌هاي برنده اسکار فرهادی نیز عضو جدید اکادمی اسکار در شاخه صدا خواهد بود و در شاخه مدیران اجرایی دعوت‌شده برای اکادمی اسکار نام هنگامه پناهی دیده میشود.

 

 به گزارش پارس ناز بهمن قبادی هم در شاخه نویسندگی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده هست.همین طور نام محسن موسوی سینماگر فعال هالیوودی که مسئولیت جلوه‌هاي ویژه فیلم‌هایي چون «روز استقلال: رستاخیز» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» را در کارنامه دارد در بین اعضای جدید دعوت‌شده در شاخه جلوه‌هاي ویژه دیده می شود.

 

۷۷۴ عضو جدید دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار از ۵۴ کشور دنیا میباشند و امسال ۳۹ درصد از دعوت‌شدگان را زنان تشکیل میدهند. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ شمار اعضای زن آکادمی با ۳۵۹ درصد رشد روبه‌رو بوده هست. امسال دعوت‌شدگان زن ۷ شاخه از آکادمی اسکار از دعوت‌شدگان مرد در آن شاخه اکثر میباشند.

 

تعداد اعضای رنگین‌پوست آکادمی نیز در دو سال جدید ۳۳۱ درصد رشد داشته و در بین دعوت‌شدگان امسال ۳۰ درصد از افراد غیرسفیدپوست میباشند.۷۷۴ سینماگر جدید دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار در مجموع ۱۱۲ بار نامرد اسکار شده‌اند و ۲۵ بار نیز این جایزه سینمایی را کسب کرده‌اند.