پارس ناز پورتال

ابراز احساسات زن و شوهر در مقابل چشم فرزند

ابراز احساسات زن و شوهر در مقابل چشم فرزند

ابراز احساسات زن و شوهر در مقابل چشم فرزند 

ابراز احساسات و گفتگوهای متقابل زناشویی و گاهی هم دعوا کردن ها را می توان جلوی چشم کودک انجام داد؟ این سوالی است که بسیاری از والدین دارند. دکتر محی الدین محمد خانی دکترای علوم تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه کرمانشاه ز در کارگاه بصیرتی و تربیتی خانواده های کارکنان ستاد سپاه بیت المقدس که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد

 

اظهار کرد: خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است، اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیطها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد چرا که خانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده ، اخلاق ، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه والدین آیینه فرزندان در آینده هستند گفت: ابراز محبت والدین به همدیگر پیش چشم فرزندانشان خیلی مهم است، چرا که. این ابراز محبت شما به آنها اطمینان می‌دهد که والدینشان همدیگر را دوست دارند تاجاییکه محبت هایی که در حضور فرزندانتان انجام می‌دهید طبیعت جنسی نداشته باشد، هیچ لطمه‌ای به زندگی و روحیات آنها نخواهد زد بلکه برعکس، باعث می شود فرد در درون خانواده احساس آرامش و محبت داشته باشد.

 

وی افزود: از دیگر آثار روابط سالم و سازنده همسران، کاهش نابهنجاری های اجتماعی است. اگز زن و مرد در محیط خانواده از نظر عاطفی، جنسی، احترام و محبت و دیگر نیازهای روحی – روانی اقناع شوند، بعضی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی پدید نخواهد آمد. اگر زن خود را برای شوهر بیاراید و مرد همه زیبایی را در قد و قامت همسر خود ببیند،

 

 به گزارش پارس ناز کمتر گرفتار هوس بازی ها و چشم چرانی ها خواهد شد. اگر مرد در خانه به همسر خود توجه کند و نیازهای عاطفی و جنسی او را برآورده سازد، رفتار مردان دیگر برای او جالب و جذاب نخواهد بود. اگر خانواده، محل آسایش باشد و نیاز به احترام همسران در خانه ارضا شود، مردان با شوق به خانه روی می آورند و از شب نشینی ها و گذرندان اوقات خود با دوستان پرهیز می کنند.

 

وی با بیان اینکه مشاجره و توهین والدین به یکدیگر، روح و روان کودک را آزار می دهد خاطر نشان کرد: اختلاف‌های زناشویی یکی از عواملی است که رشد طبیعی فرزندان را دچار اختلال می‌کند و در محیط‌هایی که چنین اختلاف‌هایی بین والدین وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت که فرزندان رشد طبیعی داشته باشند.

 

چون در این شرایط در فرزندان حس بی‌اعتمادی به وجود می‌آید و محیطی با روابط خشونت‌آمیز که مناسبات انسانی در آن آسیب می بیند، برای رشد کودکان مناسب نیست و تربیت آنها را دچار مشکل خواهد کرد.این استاد دانشگاه بیان داشت: کودکی که از نظر عاطفی محبت ندیده باشد و در محیطی تنش‌زا رشد کرده در آینده نمی‌تواند در زندگی زناشویی سازگاری داشته باشد.

 

دکتر محمد خانی تصریح کرد: یکی از گل واژهایی که در ازدواج جایگاه ویژه دارد، «صبر» است. تجربه ثابت کرده است که بهترین درمان بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی، گذر زمان است. البته در انتظار گذر زمان ماندن، امری طاقت فرساست و اینجاست که صبر و بردباری به عنوان یک انگیزه و پشتوانه ی قوی برای تحمل این امر دشوار به کار می آید

 

که اغلب مشکلات زندگی مشترک مربوط به چند سال اول آن است. چنانچه در این ایام، این مشکلات را صبورانه تاب آورید و با ممارست و تمرین، این صبوری را به یک توانایی تبدیل کنید، قادر خواهید بود بنای خوشبختی خود را تا ثریا بالا برید؛ بی آنکه بیم از فرو ریختن آن داشته باشید.