پارس ناز پورتال

ازدواج دختران به خاطر فرار از تنهایی و افزایش سن

ازدواج دختران به خاطر فرار از تنهایی و افزایش سن

ازدواج دختران به خاطر فرار از تنهایی و افزایش سن 

برای ازدواج کردن باید دلایل درست و قانع کننده اي داشت،به عنوان مثال برای اینکه از تنهایی فرار کنیم نمیتوانیم سراغ ازدواج برویم. با اکثر شدن مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج از جمله رکود اقتصادی که از عوارض بسیار مهم آن بیکاری هست اکثر پسران جوان با ترسی مواجه شده اند که باعث گریز انها از ازدواج شده هست

 

آن ها نگران فراهم سازی معاش و مخارج خانواده میباشند، گرچه مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز در این بی میلی بی تاثیر نبوده هست. در این میان با کاهش نرخ ازدواج شرایط ازدواج برای بعضی از دختران مهیا نمیشود و این مسئله مشکلاتی را در پیش روی آن ها و خانواده هاشان قرار می‌دهد. گرچه این مشکل تنها گریبان گیر جامعه ما نبوده و در تعداد زیادی از جوامع دختران با مسئله تجرد

 

رو به رو میباشند. گرچه باید گفت در این تجرد توقعات نابجا و فرهنگ هاي متعارف نادرست که در بین دختران رواج یافته هست بی تاثیر نیست.ازدواج یکی ازاهداف مهم زندگی هست اما نمی‌توان تمام زندگی را در آن خلاصه کرد چه تعداد زیادی از دختران که از زمان ازدواج آن ها قبل و مجرد مانده اند و از شرایط اقتصادی و اجتماعی بسیاری مناسبی برخوردار میباشند

 

اما مشکل بزرگی که هیچ گاه آن ها را رها نخواهد کرد تنهایی هست. جای خالی کسی که میتواند پناهگاه عاطفی و حامی روزهای سخت برای هر انسانی باشد، ممکن هست شما هیچ گاه شکایتی را از زبان انها نشنوید اما انها در درون با این تنهایی خو گرفته اند. در واقع خلقت زنان به گونه اي هست که دوست دارند مورد دقت باشند و نبود همسر این مسئله را با مخاطره همراه می سازد.

 

میان سالی دختران و پیری والدین
غالب این دختران در آستانه میان سالی قرار دارند و شاهد ورود والدین خود به دوران پیری و ناتوانی این امر میتواند مشکلات روز افزونی را برای این دختران مجرد به همراه آورد، ترس از دست دادن والدین که پشت و پناه این دختران میباشند، ترس از دست دادن تکیه گاه اقتصادی و تنهایی روزافزون.

 

مشکل بزرگ دیگری نیز در این میان وجود دارد اگر در این دوران موقعیت مناسبی برای ازدواج پیش بیاید این دختران در دوراهی سخت قرار خواهند گرفت که تصمیم گیری را برای انها سخت و دشوار خواهد کرد ترس از تنهایی و ناتوانی والدین که در اکثر اوقات آن ها به دلیل پاسداشت زحمات والدین ماندن در کنار والدین و رسیدگی به آن ها را گزینش میکنند.

 

پشتوانه مالی که وجود ندارد
اگر این دختران مجرد دارای شغل و درآمدی نباشد باید به گرفتاری هاي انها نداشتن پشتوانه مالی را نیز اضافه کرد. نداشتن درآمد اثبات و مستقل به خصوص بعد از دست دادن والدین، و ترس از گرفتار شدن در مشکلات مالی و سربار شدن در زندگی خواهران و برادران متاهل اوضاع را برای این دختران بسیار سخت و دشوار میکند . متاسفانه در این مورد حمایت خاصی هم از جانب نهاد هاي دولتی و اجتماعی برای این دختران وجود ندارد.

 

طعنه و حرف دیگران
اگر برای دختری در سن 25 سالگی آرزو کنید که به زودی سرو سامان بگیرد هیچ شائبه اي در ذهن این دختر جوان ایجاد نخواهد شد اما شرایط برای دخترانی که ازدواجشان به تاخیر افتاده هست متفاوت هست انها هر گونه حرف و سخنی را به دل خواهند گرفت و لحن و گفتار دیگران باعث آزار آن ها خواهد شد

 

تعداد زیادی از این دختران از نیش و کنایه هاي دیگران شاکی میباشند و معتقدند دیگران برای اینکه آن ها نتوانسته اند زندگی خانوادگی تشکیل دهند آن ها را مورد طعنه و تمسخر قرار می‌دهند.

 

آسیب هاي روانی تجرد
تجرد به هر دلیلی که رخ داده باشد آسیب هاي را به همراه دارد و این آسیب ها برای دختران که در جامعه ما آسیب پذیرتر میباشند اکثر جلوه می‌کند. بخشی از این آسیب ها، آسیب هاي روانی هست مثل افسردگی، افزایش نگرانی ها ، بلاتکلیفی و احساس سربار بودن در زندگی دیگران و همین طور احتمال افزایش انحرافات جنسی.

 

(گرچه نباید تصور کرد که هر فرد مجردی در گروه منحرفان قرار خواهد گرفت بلکه تعداد زیادی از دختران مجرد در این اساس پاکدامنی را سر لوحه زندگی خود قرار میدهند.)

 

پیشنهاد اي به دختران مجرد
 به گزارش پارس ناز در پایان باید گفت بی تردید ازدواج امر مهمی هست اما همۀ زندگی نیست .دختران مجرد باید به فکر خود باشند و بدانند کم نیستند دخترانی که در سنین بالا ازدواج کرده اند و ازدواج موفقی نیز داشته اند پس سعی کنید احساس هاي ناخوشایند و افکار آزار دهنده را از خود دور کنید و با امید به روزهای پیش رو بنگرید.