پارس ناز پورتال

قبل از ازدواج این 10 سوال را حتما از خودتان بپرسید

قبل از ازدواج این 10 سوال را حتما از خودتان بپرسید

قبل از ازدواج این 10 سوال را حتما از خودتان بپرسید 

مطمئنا ملاک هایي برای ازدواج وجود دارند که باید به برخی از آنها دقت ویژه شود وگرنه در زندگی آینده به بن بست خواهید رسید. 

 

۱.آیا می توانید بقیه عمر خود را با فرد مورد نظر سر کنید؟

ازدواج امری مادام العمر هست، آیا آمادگی گذراندن مابقی عمرتان، با فرد موردنظر را دارید؟ این به معنای متعهد شدن و شامل تمام دوران مریضی، پیری، و فراز و نشیب‌هاي زندگی‎ست. این تعهد چنان بزرگ هست که نمی توان آن را سرسری گرفت.

 

۲. آیا اهداف‎تان یکی‎ست؟

آیا هردوتان بخاطر این ازدواج از یک رویا صرف نظر میکنید؟ در اینصورت باید مطمئن شوید که بعداً دچار افسوس نخواهید شد. این یعنی باید اهدافتان هم‌خوانی داشته باشند. مثلاً هردوتان دوستدار سفر باشید، و یا هر دو خواهان تشکیل خانواده باشید.

 

۳. آیا با او ازدواج میکنید چون دوستش دارید یا صرفا می خواهید ازدواج کنید؟

جزو آنهایی نباشید که به این دلیل ازدواج میکنند چون «شتری‎ست که در خونه همۀ می‌خوابه»، و یا «آخه همه ي دوستام هم ازدواج کردن». شما باید به دلیل عشقی که به فرد مورد نظر دارید و بخاطر رسیدن به شادی هرچه اکثر، اقدام به ازدواج کنید.

 

۴. میتوانید متعهد بمانید؟

مساله مهم بعدی تعهد هست. طلاق مساله دردناکی هست، پس مطمئن شوید که نسبت به تعهدات ازدواج می توانید ۱۰۰ درصد پایبند بمانید. مادامی که به این فرمایش شک دارید، نباید به ازدواج اقدام کنید.

 

۵. آیا می توانید تیمی کار کنید؟

بعنوان یک زوج، باید بتوانید تیمی کار کنید و با همفکری برای زندگی خود تصمیم‎گیری کنید. به این معنا که با این که هنوز هم یک نفر هستید ولی دیگر نباید در پی نمره یک بودن باشید. مشاهده نمایید می توانید با این فرمایش کنار بیایید.

 

۶. در مورد مسایل اقتصادی تفاهم دارید؟

مسایل مالی بسیار مهم‎اند. بزرگ ترین علت طلاق، امروزه چیزی غیر از امور مادی نیست. پس پیش از ازدواج باید در مورد مدیریت مالی زندگی به توافق برسید. مثلاً آیا به حساب مشترک، و یا خرج‎هاي مشترک معتقدید؟ به گفته قدیمی‌ترها، پیش از هر اقدامی، حتماً سنگ‌ها را وابکنید.

 

۷. آیا عقاید و باورهای شما همسان‎اند؟

آیا از عقاید مذهبی و باورهای ریشه‎دار فرد موردنظر آگاه‎اید؟ امکانش هست که تابحال در گفتگوهای خود متوجه این فرمایش نشده باشید، درحالی‌که همین موارد می توانند در آینده مساله‎ساز شوند. حتی اگر درحال آماده، طرف‎تان پیرو مذهب خاصی نباشد، این فرمایش را جدی بگیرید.

 

۸. آیا قادر به رفع اختلافات هستید؟

آیا هر دوی شما قادر به اینکار هستید؟ آیا با هم‌فکری هم مساله را رفع می کنید یا آتش جریان را تندتر میکنید؟ در هر زندگی جروبحث پیش میاید، اما این که بتوانید چطور آن را مهار کنید، بخشی از یک زندگی خوشحال و پیروز هست.

 

۹. در راه آمدن با خانواده‌ها چقدر پیروز‎اید؟

بعد از ازدواج، خواه‎ناخواه، عضوی از خانواده همسر خودتان میشوید. بنابراین یکی از ملاحظات بعد از ازدواج این‌ هست که بخشی از اوقات خود را طی موقعیت‌هاي گوناگون با خانواده او سپری کنید.

 

۱۰. آیا ۱۰۰ درصد طالب این ازدواج هستید؟

اگر در این اساس هر گونه شکی به دل دارید، باید دلایل این شک را پیدا کنید و به سوالاتی اکثر از ده مورد فوق جواب دهید. چون آخرالامر این دل شماست که باید گواهی به درستی تصمیم‎تان بدهد.