پارس ناز پورتال

استخراج ترون (TRX) چگونه است؟

استخراج ترون (TRX) چگونه است؟

استخراج ارز دیجیتال یکی از روش‌های عالی کسب درآمد در بازار رمز ارزها است. برای این منظور شما تنها کافی است با داشتن یک دستگاه ماینینگ قوی و اتصال آن به شبکه و تنها با داشتن اینترنت و برق، رمز ارز به دست آورید و این رمز ارزها را به پول تبدیل کنید.

 

البته چالش‌هایی مانند مصرف برق بالا و هزینه‌های مربوط به اینترنت را نیز باید به این روش درآمدی اضافه کنیم. در این بین یکی از رمز ارزهایی که جذابیت بسیار زیادی برای خریداران ایجاد کرده ترون است. قیمت ترون در حال حاضر بسیار پایین است و خرید آن می‌تواند پتانسیل سوددهی خوبی را برای کاربران ایجاد کند.

 

اما آیا ترون قابلیت استخراج را دارد و می‌توانیم با استخراج ترون نیز به سود برسیم؟ پاسخ این سوال منفی است؛ زیرا TRON قابلیت استخراج ندارد، اما می‌توان از روش دیگری با عنوان استیکینگ سود بسیار جذابی از خرید ترون به دست آورد. در این مقاله با هم این موضوع را دنبال می‌کنیم.

 

ارز دیجیتال ترون چیست؟

 

ترون یک رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاکچین است که با کاربردهای بسیار زیاد وارد بازار شده و یک تیم توسعه دهنده قدرتمند نیز در حال پشتیبانی از آن هستند. بلاکچین ترون با مقیاس‌پذیری بالای 2000 تراکنش در هر ثانیه و کارمزدهای بسیار پایین تبدیل به یکی از اصلی‌ترین رقبای اتریوم برای بسیاری از کاربردها مانند امکان استفاده از قراردادهای هوشمند و یا ساخت نرم افزارهای غیرمتمرکز تبدیل شده است.

 

در حال حاضر کاربران زیادی در حال استفاده از این مزیت‌های شبکه ترون آن هم با کارمزدهای بسیار کمتر از شبکه اتریوم هستند.وجود این قابلیت‌های جالب است که خرید TRX و سرمایه‌گذاری روی آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند. عملکرد شبکه ترون بر اساس الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده یا DPoS بنا نهاده شده که عملکردی تقریباً مشابه با اثبات سهام اتریوم و کاملاً متفاوت با اثبات کار بیت کوین دارد.

 

در این الگوریتم هر کسی که توکن‌های trx را خریداری کرده و در اختیار دارد، می‌تواند به نمایندگی از خود چند کاربر را معرفی و آنها در ‌بخش حاکمیتی شبکه حق رای خواهند داشت. از این رو به آن اثبات سهام نمایندگی شده می‌گویند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شبکه ترون و عملکرد آن می‌توانید از مقالات آموزشی سایت صرافی والکس استفاده کنید. در این سایت به صورت کاملا حرفه‌ای جزئیات و کاربردهای شبکه TRON مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته است.

 

خبری از استخراج ترون نیست

 

همان طور که می‌دانید در الگوریتم اثبات سهام خبری از استخراج نیست و استخراج مختص شبکه‌هایی است که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌نمایند. با این نکته دیگر خبری از استخراج در شبکه ارز دیجیتال ترون نیست و از این طریق نمی‌توانید از ترون کسب درآمد داشته باشید. البته این موضوع جای نگرانی ندارد؛ زیرا روش جایگزین دیگری وجود دارد که استفاده از آن برای درآمدزایی از ترون به مراتب راحت‌تر از فرایند استخراج رمز ارزها است؛ استیکینگ.

 

از ترون با استیکینگ آن درآمد کسب کنید

 

شما می‌توانید به جای استخراج با خرید ترون و استیک کردن توکن‌های خود در یک پلتفرم معتبر به درآمد قابل توجهی برسید. فرایند استیک کردن ترون بسیار ساده است و شما بعد از خرید TRX به راحتی می‌توانید چنین عملیاتی را انجام داده و تنها منتظر سود باشید.

 

ولیدیتورهای زیادی در حال حاضر در پلتفرم‌های مختلف برای دریافت توکن‌های ترون سود 3 تا 6 درصدی سالانه را اعطا می‌نمایند. در واقع شما با در اختیار قرار دادن توکن‌های خود به این ولیدیتورها به صورت قرضی، می‌توانید در سود 3 تا 6 درصدی سالانه شریک شوید.

 

البته دقت کنید که سود حاصل از استیکینگ ترون با خود این توکن پرداخت می‌شود و قرار نیست شما سود حاصل را به تتر دریافت کنید. همین موضوع جذابیت استیک کردن ترون را چند برابر بیشتر کرده است.

فرض کنید که شما با خرید ترون با حجم 1 میلیون توکن آن را در یک پلتفرم با سود سالانه 5 درصد استیک کرده باشید. در پایان یک سال اگر قیمت ترون در بازار با رشد صددرصدی روبرو شود، سرمایه شما دو برابر شده است.

 

البته با دریافت سود 5 درصدی شما می‌توانید 50 هزار توکن ترون را دریافت کنید که این 50 هزار توکن با قیمت جدید و رشد قیمتی که داشته ممکن است پول ارزشمندی شود. به این نکته باید اضافه کنیم که افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز می‌تواند سود حاصل از این روش سرمایه‌گذاری را برای شما تا چند 10 برابر افزایش دهد.

استخراج ترون (TRX) چگونه است؟

بهترین پلتفرم استیکینگ ترون چیست؟

 

سوال دیگری که درباره خرید TRX و استیک کردن آن باید پاسخ دهیم، انتخاب بهترین پلتفرم برای این منظور است. قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که قیمت ترون در حال حاضر طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ در حدود 0.06 دلار است و از این بابت خیلی چالش خاصی برای خرید آن پیش رو ندارید. برای انتخاب بهترین پلتفرم برای استیک کردن ترون‌ها نیز باید به دو نکته مهم دقت کنید.

 

1- امنیت و اعتبار

2- میزان سود ناشی از استیک

با توجه به این نکات شما می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند ترون لینک، تراست والت، اتمیک والت، صرافی بایننس، ترون ولت و اکسودوس برای استیک کردن توکن‌های خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره این مفهوم، به مقاله «استیک کردن ترون؛ چطور از استیکینگ ترون کسب درآمد کنیم؟» مراجعه کنید.

 

آیا خرید ترون یک سرمایه‌گذاری مناسب است؟

 

در انتهای این مقاله باید به این نکته برسیم که آیا خرید ترون می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب باشد یا خیر؟ واقعیت این است که نباید انتظار داشته باشیم که قیمت ترون به صورت ناگهانی به اعداد بسیار عجیب و غریب چند صد دلار برسد.

 

حتی رسیدن قیمت trx به قیمت 1 دلاری نیز می‌تواند موفقیت جالب توجهی برای این رمز ارز باشد؛ زیرا تعداد توکن‌های بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده و همین تعداد بالای توکن‌ها میزان عرضه آن را به مقدار قابل توجهی افزایش داده و خبری از قیمت‌های خیلی زیاد در آن نیست.

 

اما با این حال قیمت trx می‌تواند با جهش‌های قیمتی قابل توجهی روبرو شده و سرمایه کاربران را چندین برابر کند.با توجه به پتانسیل بالای رشد قیمت ترون و از طرف دیگر امکان استیکینگ آن در پلتفرم‌های معتبر با سود سالانه مناسب، خرید ترون یک سرمایه‌گذاری مناسب و ایده‌آل در طولانی مدت محسوب می‌شود.

 

در واقع در این روند شما هم از افزایش قیمت trx سود به سود می‌آورید و هم می‌توانید از پاداش ناشی استیک آن به سود برسید. تنها نکته باقی مانده در این بین خرید trx از یک صرافی معتبر و با کارمزد بسیار پایین است.

 

صرافی‌های معتبر داخلی مانند والکس می‌توانند بهترین گزینه برای این منظور باشند. زیرا هم مطمئن هستند و هم کارمزد خرید ترون در آنها نسبت به صرافی‌های خارجی کمتر خواهد شد.