پارس ناز پورتال

اسموتی گلابی و کیوی و معجزه برای یبوست

اسموتی گلابی و کیوی و معجزه برای یبوست

اسموتی گلابی و کیوی و معجزه برای یبوست 

برای درمان یبوست همیشه استفاده از میوه گلابی گزینه اول بوده اسـت و اسموتی گلابی و کیوی می‌تواند بـه بهترین نحو ممکن این بیماری را التیام بخشد. نفخ یا ورم شکم با آماسیدن و باد کردن شکم در نتیجه تجمع گاز در روده با معده بروز می‌کند. خیلی از افراد درگیر این مسئله هستند

 

و حتی در زندگی روزمره شان با مشکلاتی مواجه می‌شوند. دراین پست طرز تهیه یک اسموتی را ارائه می‌دهد کـه سرشار از فیبر اسـت و بهمین دلیل باعث التیام مشکلات گوارشی شده و عمل دفع را آسان تر میکند. بنابر این با یبوست مقابله کرده و نفخ را نیز از بین میبرد. این نوشیدنی

 

ساده از گلابی و کیوی آماده میشود و روشی طبیعی برای التیام عملکرد روده ها و مقابله با نفخ ناشی از احتباس آب اسـت.

 

عوامل اصلی نفخ کدام چیست؟
عوامل متعددی در بروز مشکل نفخ تأثیر دارند کـه برای مقابله با آن باید درنظر گرفته شود. در زیر بـه عده اي از این عوامل اشاره میشود:

 

* عدم تحمل برخی مواد غذایی کـه بـه درستی هضم نمیشود. رایجترین این مشکلات عبارت اسـت از عدم تحمل گلوتن و لاکتوز. با این حال افرادی هستند کـه در هضم برخی میوه ها یا سبزیجات و میوه هاي خشک و غیره نیز دچار مشکل می‌شوند.

 

* مصرف مواد غذایی خام یا مواد غذایی نفاخ مانند کاهو، کلم ها، پیاز، قارچ ها، حبوبات و غیره.

 

* گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی اسـت کـه در نتیجه احتباس آب در بافت هاي بدن بروز میکند. چون این میوه حاوی 80 درصد آب اسـت. میزان بالای پتاسیم موجود دراین میوه و هم چنین میزان اندک سدیم آن بـه کاهش وزن نیز کمک میکند

 

* خوردن غذا بـه صورت ناصحیح، تند، در حین صحبت کردن، بـه صورت ایستاده و بدون جویدن درست مواد غذایی.

 

* نوشیدن زیاد آب در حین غذا خوردن. بهتر اسـت قبل و یا ساعاتی بعد از غذا و یا بـه صورت ناشتا آب نوشیده شود.

 

* مصرف هم زمان مواد غذایی کـه شیوه هضم انها متفاوت اسـت. بعنوان مثال خوردن هم زمان محصولات لبنی و میوه ها می‌تواند مشکل ساز شود. بهتر اسـت این مواد غذایی خارج از وعده هاي اصلی و بعنوان صبحانه یا میان وعده و بـه صورت مجزا مصرف شوند.

 

* استرس و اختلالات عصبی و مشکلات روحی

 

* مشکلات گوارشی. واضح اسـت افرادی کـه دچار نفخ می‌شوند حتما از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. بهتر اسـت بـه دکتر مراجعه کنید تا روشهای درمانی مناسب برای چنین مشکلاتی مانند وجود باکتریها، انگل ها، ورم معده، یبوست مزمن و غیره را تجویز کند.

 

اندر خواص گلابی
گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی اسـت کـه در نتیجه احتباس آب در بافت هاي بدن بروز می‌کند. چون این میوه حاوی 80 درصد آب اسـت. میزان بالای پتاسیم موجود دراین میوه و هم چنین میزان اندک سدیم آن بـه کاهش وزن نیز کمک میکند. بنابر این میتوان گلابی را دریک برنامه غذایی لاغری جا داد.

 

گلابی ادرارآور اسـت و این خاصیت در نتیجه وجود آرژنین، آربوتین، اسید سوربیک و دیگر مواد مغذی موجود در آن اسـت. گلابی هم چنین حاوی فیبری بنام پکتین اسـت کـه بـه دفع آسان کمک کرده و با یبوست مقابله می‌کند.

 

اندر خواص کیوی

محققان نیوزلندی بر این عقیده هستند کـه کیوی برای مقابله با نفخ بعد از غذا کمک زیادی میکند. کیوی هم چنین میوه اي معروف در مقابله با یبوست اسـت. بـه عقیده این متخصصان کیوی حاوی آنزیمی موثر اسـت کـه بـه هضم پروتئین هاي حیوانی کمک می‌کند و مصرف آن بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می‌شود.

 

فیبرهای موجود در کیوی برخلاف ملین هاي رایج کـه باعث تحریک بافت روده میشوند کمک می‌کنند تا مدفوع بـه اسانی دفع شود. توجه داشته باشید زمانی کـه روده ها بـه درستی کار کنند از بروز التهاب هایي کـه باعث ورم و نفخ شکم می‌شوند پیش گیری می‌شود. کیوی هم چنین میوه اي سرشار از ویتامین C اسـت کـه در مقایسه با لیموترش یا پرتقال رتبه بالاتری دارد.

 

توصیه می‌کنیم هرروز صبح بـه صورت ناشتا یک شماره کیوی بخورید. مصرف این اسموتی تهیه شده از گلابی و کیوی خوشمزه بوده و برای وعده صبحانه مفید اسـت.

 

روش تهیه اسموتی گلابی و کیوی
میزان مصرف این اسموتی بـه اشتها، میزان یبوست و سبک زندگی مـا بستگی دارد. اسموتی گلابی و کیوی هم چنین در رژیم لاغری موثر اسـت.کیوی حاوی آنزیمی موثر اسـت کـه بـه هضم پروتئین هاي حیوانی کمک میکند و مصرف آن بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می‌شود

 

مواد لازم

گلابی رسیده 1 شماره
کیوی رسیده 2 شماره
پودر زنجبیل 1 نوک انگشت
آب نصف لیوان «100 میلی لیتر»
عسل یا استویا مقدار کم

 

روش تهیه و مصرف

اگر گلابی تان ارگانیک باشد آن رابا پوست استفاده کنید. مواد را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن ریخته و بـه خوبی ترکیب کنید. بهتر اسـت برای مقابله با ورم شکم و نفخ این اسموتی را صبح ها در وعده صبحانه میل کنید. اگر جزو افرادی هستید کـه صبح بـه صورت ناشتا آب لیموترش مصرف می‌کنید حتما این نوشیدنی را بعد از ترکیب لیمویی خود میل کنید. توصیه می‌کنیم کـه این اسموتی رابه مدت حداقل یک ماه مصرف کنید.