پارس ناز پورتال

اشتباهات بازاریابی اینستاگرامی رایج را بشناسید

اشتباهات بازاریابی اینستاگرامی رایج را بشناسید

اشتباهات بازاریابی اینستاگرامی رایج را بشناسید 

برخی از اشتباهات در بازاریابی قابل بخشش نیستند و می توانند بسیار به برند ما ضربه بزنند. مخصوصا در حوزه بازاریابی اینترنتی. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو است. یک ابزار مهم که برای کارهای تبلیغاتی، بازاریابی و کارهای رسانه ای هم از آن استفاده می شود.

 

بیش از 300 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا در این شبکه فعالیت می کنند. محتوای تصویری که در این شبکه اجتماعی قرار می گیرند، باعث می شوند که بسیاری از شرکت ها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش در بیاورند و برای آن ها بازاریابی کنند.

 

به نقل از دیجی کالا، در حقیقت بسیاری از شرکت ها سیاست هایی را برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام در نظر می گیرند تا به وسیله آن ها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند.در حال حاضر این شبکه اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه درست بگیرید و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

 

برای این که مطمئن شوید کاری که در اینستاگرام انجام می دهید درست است و شما را با مشکلی مواجه نمی کند، نباید 5 کاری که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را انجام دهید.
اشتباهات بازاریابی اینستاگرامی رایج را بشناسید1- اسپم

محیط جذاب اینستاگرام خیلی ها را معتاد خودش می کند و بسیاری از کاربران در طول روز پست های زیادی را در پروفایل خودشان قرار می دهند.این موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهدشد و باعث می شود که آن ها عکس های شما را دنبال نکنند و واکنش نسبت به آن ها نشان ندهند. پست هایی که در اینستاگرام قرار می دهید باید در یک بازه زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.

 

ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به شما می گویند در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه درباره محصولی که می خواهید به فروش برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج می شوند و دیگر آن را دنبال نخواهندکرد.

 

2- عکس هایی با کیفیت بد

محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید، باید بسیار باکیفیت و مهم باشند. تمام نظرها به این محتوا جلب می شوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.

 

اگر تصاویر بی کیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب می تواند تمام ویژگی های محصول شما را به نمایش دربیاورد تا مردم نسبت به خرید آن تشویق شوند.

 

3- ضعیف بودن قسمت Bio
بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمی دهند. این موضوع برای افرادی که می خواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسیار مهم خواهدبود. این قسمت نخستین چیزی است که کاربران آن را مشاهده خواهندکرد.

 

باید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. این اطلاعات باعث می شود که مردم صفحه شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصول را خریداری کنند.
اشتباهات بازاریابی اینستاگرامی رایج را بشناسید4- در ارتباط نبودن با کاربران

به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به وسیله آن می توانید کار خودتان را بهینه کنید. باید سعی کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت می کنند در ارتباط باشید. افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند را دنبال کنید.

 

روی مطلب های مختلف کامنت بگذارید و افراد گوناگون را تگ کنید تا در ذهن مخاطب بمانید. توجه داشته باشید که این شبکه اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است. در تعامل بودن با کاربران باعث می شود که نظر آن ها نسبت به محصولی که به فروش می رسانید جلب شود.

 

5- استفاده نکردن از هشتگ

هشتگ یک ویزگی بسیار مهم در اینستاگرام است. به وسیله آن ها می توان به موضوعات مشابه دسترسی داشت. با هشتگ درست می توانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.بیش از 91 درصد پست هایی که در اینستاگرام ارسال می شوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آن ها باید تعادل برقرار کنید و هشتگ هایی را برای عکس خود انتخاب کنید که به آن ارتباط دارند.